Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
25. června 2021 21:29
Čas čtení 1:13
Martin Mičuda

Audi poodhaluje techniku nového pětiválcového RS3. I s pohonem obou náprav dokáže driftovat

Audi poodhaluje techniku nového pětiválcového RS3. I s pohonem obou náprav dokáže driftovat
Zdroj: Audi
TECH
Uložit Uložené

Těsně před oficiální premiérou nám německá automobilka odkrývá největší trumfy chystaného RS3.

Po postupném představení snad všech nových modelů Audi RS vyšších tříd již brzy přijde na řadu nejmenší počin. Vzhledem ke stále masivnější elektrifikaci a zmenšování motorů se v případě nového RS3 obrací největší pozornost právě pod přední kapotou. Už zákulisní zprávy naznačovaly, že nová generace by neměla přijít o pověstný pětiválec, no a teď nám to potvrzuje oficiální cestou i samotné Audi.

Doporučeno
Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nové auto za 1 000 000 Kč. Jaký je Leon Sportstourer od Cupry s výkonem 310 koní? Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nové auto za 1 000 000 Kč. Jaký je Leon Sportstourer od Cupry s výkonem 310 koní? 25. května 2021 14:30

RS3 tak bude i v novém podání pohánět dobře známý pětiválcový agregát 2.5 TFSI, jehož výkon prý zůstane na úrovni přibližně 294 kW / 400 koní. Přesné specifikace se dozvíme až po oficiálním odhalení, které nastane v průběhu následujících týdnů. V kuloárech se však šeptá, že akceleraci z 0 na 100 km/h by měla nová generace zvládnout jen za 3,8 sekundy. Podepíše pod to zejména 7stupňová automatická převodovka a pohon všech čtyř kol. Zde však přichází na řadu snad ještě zajímavější zpráva.

Audi, RS3,
Zdroj: Audi

Právě chystané modely Audi RS3 (hatchback a sedan) se stanou prvními počiny s písmeny RS, které dostanou tzv. torque splitter. Původní řešení pohonu všech čtyř kol Haldex s vícelamelovou spojkou a zadním diferenciálem tak na zadní nápravě nahradí dvě elektronicky řízené spojky, každá na jedné poloose.

Po vzoru sourozeneckého Volkswagenu Golf R tak i nová RS trojka dokáže posílat výkon na zadní kolo, které to v závislosti na situaci nejvíce potřebuje. Systém díky tomu dokáže z výkonu určeného pro zadní nápravu podle potřeb přenést až 100 procent na dané zadní kolo. Novinka tak má být ještě lépe ovladatelná a zároveň v zatáčkách rychlejší.

Třešničkou na dortu bude „drift mód“, jakým disponuje i konkurenční Mercedes-AMG (CL) A 45 S 4Matic+ s prakticky identickým řešením. To má při vhodně zvoleném nastavení nejen potlačit nedotáčivost, ale zaručit až přetáčivé vlastnosti. Po zkušenosti s CLA 45 můžeme tedy již nyní říci, že i RS3 s pohonem obou náprav bude schopné jet dveřmi napřed, i když stále půjde spíše o jakési čtyřkolkové Powerslide než driftování v pravém slova smyslu.

Audi, RS3,Audi, RS3,Audi, RS3,Audi, RS3,
Zobrazit galerii
(7)
Domů
Sdílet
Diskuse