Týdny pracovali ve třicetistupňových vedrech, jedna zaměstnankyně kvůli horkům omdlela.
Vylezli na žebřík a přímo pod velké logo Burger Kingu umístili vzkaz: „Dáváme výpověď. Omlouváme se za nepříjemnosti.“ Z provozovny v americké Nebrasce odešlo devět z jedenácti zaměstnanců.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Zaměstnanci známé sítě restaurací s rychlým občerstvením se už déle stěžovali na špatné pracovní podmínky. Vadilo jim špatné zacházení, nedostatečné ocenění ze strany šéfa a nízké platy. V posledních týdnech museli pracovat v extrémních vedrech, která dosahovala přes 30 stupňů Celsia.
Rozhodnutí podat hromadnou výpověď padlo poté, co jednu ze zaměstnankyň, která musela odejít kvůli nevolnosti z práce dřív, nazval šéf „dětinskou“. Ve stejný den ji s dehydratací hospitalizovali v nemocnici.
Vzkaz se stal virálním
Výmluvný vzkaz měl být omluvou pro zákazníky a zároveň výsměchem nadřízeným. Těm se však vtipný nezdál. Ještě týž den volali manažerovi restaurace, aby ho okamžitě nechal sundat.
Bylo ale už pozdě. Vzkaz se začal rychle šířit internetem a do několika hodin se stal virálním. Zaměstnanci následně dostali od lidí řadu podpůrných zpráv. Mluvčí Burger Kingu uvedl, že „podmínky v této provozovně nejsou v souladu s hodnotami naší značky“.
Nedostatek personálu a nízké platy
Mnohé americké provozovny s rychlým občerstvením bojují v důsledku pandemie s nedostatkem personálu. Jejich zaměstnanci proto musí pracovat více, ale za nižší platy. Mnoho z nich dává hromadné výpovědi a lepí na dveře restaurací rozzlobené vzkazy.
„Chcete vědět, proč jsme zavření? Zeptejte se vedení, proč nutí své zaměstnance pracovat v extrémních podmínkách přes osm hodin denně, a to bez jakékoliv přestávky či adekvátního platového ohodnocení,“ píše se na dveřích jedné mexické restaurace.