Čas čtení 2:43

Expedice: Džungle (Recenze)

Expedice: Džungle (Recenze)
Zdroj: Walt Disney Studios
FILMY A SERIÁLY DWAYNE „THE ROCK“ JOHNSON FILMY 2021 NOVÉ FILMY

Jak dopadla plavba po nebezpečné Amazonce se spoustou nástrah?

Když nejdeš do kina s velkými očekáváními, můžeš z něj nakonec odejít velmi příjemně překvapen. Dobrodružných fantazijních filmů je v kině každý rok spousta, ale najít mezi nimi něco skutečně originálního, zábavného a vůbec příbuzného těm nejlepším dílům, které postavily pilíře tohoto žánru, je už obtížnější.

Byl si toho vědom i sedmačtyřicetiletý Španěl Jaume Collet-Serra, režisér filmu Expedice: Džungle, proto se snažil více než jeho předchůdci, tvořící jen předvídatelné a slabé zmetky. Dobrodružnou novinku z dílny Disney s populárním Dwayne Johnsonem a krásnou Emily Blunt najdeš v kinech již od čtvrtka 29. července. Čeká na tebe několik sympatických postav i přesvědčivých zloduchů, mimořádně nápaditý scénář, super akce či skvělý humor.

10 nejlepších filmů Stevena Spielberga 10 nejlepších filmů Stevena Spielberga 26. července 2021 9:30

The Rock ukáže city

Je fakt, že taková dobrodružná jízda tu už dlouho nebyla (naposledy stejně mile překvapilo asi jen Volání divočiny s Harrisonem Fordem) . Třeba si to vážit, protože možná zase dlouho nebude. The Rock jako Frank Wolff, mazaný kapitán lodi a průvodce po nebezpečné cestě napříč Amazonkou, zde konečně po dlouhém čase ukazuje i jinou hereckou polohu a nemusí se stále mračit, prát, střílet nebo se dramaticky tvářit, jakoby každou chvíli měla nastat apokalypsa. Zde s úsměvem od ucha k uchu seká jednu hlášku za druhou, upíjí si plnými doušky z pálenky a dokonce ukáže city.

Emily Blunt jsme už sice v roli odvážné drsňačky, ovšem s velkým srdcem, viděli vícekrát a ve vážnějších filmech (Sicario, Tiché místo, Na hraně zítřka), vůbec to nevadí, protože jí to sedí stále skvěle. Zde se představila jako tvrdohlavá, drzá a pořádně odvážná britská výzkumnice Lily Houghton, pátrající po dávné legendě. Snaží se spolu s bratrem MacGregorem v útrobách džungle najít vzácné Slzy měsíce a přinést je zpět do Londýna, aby mohla zachránit svět před smrtelnými chorobami.

Toto je 10 nejsledovanějších filmů od Netflixu. Většinou jde o průměrné či podprůměrné akční nesmysly Toto je 10 nejsledovanějších filmů od Netflixu. Většinou jde o průměrné či podprůměrné akční nesmysly 22. července 2021 12:59

Od všeho trochu

Cítit, že Collet-Serra je velkým fanouškem staré klasiky, jakou je Indiana Jones, či novějších děl, jakými jsou zase například prvotřídní Piráti z Karibiku. Přestože ve své novince nedosahuje takových kvalit, čerpá z obou filmových sérií a bere si z nich to nejlepší. Má však rozhled na všechny strany a žánry jako takové jsou jeho srdeční. Ukázal to vlastně už v předešlých, velmi zdařilých filmech – v thrilleru Mělčiny (2016), psycho hororu Sirotek (2009), ale také v mysteriózním krimi Neznámý (2011) s Liamem Neesonem.

V Expedici: Džungle mixuje všechno, co dosud vyzkoušel, na jednom místě, ale s citem a opatrně. Najdeš tu od každého (horor, romance, komedie, akční/mysteriózní thriller) trošku. Španěl zároveň ví, kdy přitlačit na pilu i kdy zpomalit. Ví, jak dlouho by měl trvat dialog v blockbusteru takového typu, aby nezačal nudit, či jak představit postavy trefně, ale stručně tak, aby si k nim divák stihl vytvořit nějaké sympatie.

„Máte 30 sekund, abyste opustili kino.“ Režisér po této hlášce ve filmu zachytil, jak řezník brutálně zavraždí vlastní dceru „Máte 30 sekund, abyste opustili kino.“ Režisér po této hlášce ve filmu zachytil, jak řezník brutálně zavraždí vlastní dceru 14. července 2021 9:30

Příliš mnoho CGI efektů

Hlavní trojici postav spolu se CGI tygřicí Proxima divák prostě musí držet palce. O to více, když je vidět, jak skvěle funguje chemie mezi Blunt a Johnsonem. Ta vytvořila základ pro trojici scénáristů – Glenn Ficarra, John Requa a Michael Green, kteří i díky ní dokázali vybudovat funkční a uvěřitelný vztah plný emocí. Právě jeho pomalé budování je na celém filmu snad to nejmilejší.

Stydět se scénáristé nemusí ani za padouchy. Tím hlavním je Němec Prince Joachim, který chce získat Slzy měsíce na to, aby vyhrál první světovou válku a kraloval další generace. Ztvárnil ho výborný Jesse Plemons, známý například ze seriálu Perníkový táta. Díky jeho přízvuku jde o vtipnou figuru, ale u diváka má respekt, podobně jako prokleté kreatury v pralese v čele s Aguirrem (Edgar Ramírez) bažící po svobodě a novém, lepším životě.

Recenze: Fear Street Recenze: Fear Street 19. července 2021 16:30

Vizuál je propracovaný a místy vysloveně úchvatný, dramatická hudba Jamese Newtona Howarda funguje na výbornou, stejně jako gradující a napínavé finále se spoustou nápaditých scén. Navíc je z celého filmu cítit potřebný nadhled. Jediným problémem však je, že tvůrci se až příliš spoléhají na CGI efekty. Ty sice standardně fungují, ale ve srovnání se staršími, zásadními klasikami příliš vyčnívají, přičemž důraz na scénář a ostatní složky jde stranou. A to je hlavní důvod, proč Expedice: Džungle nebude jednou citovaným kultem jako Indiana Jones a proč Collet-Serra nemůžeme označit za dalšího Spielberga. Filmu dáváme sedm bodů z deseti.

Pokud jsi film viděl, nezapomeň ho ohodnotit v naší databázi.
0/10