Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
31. července 2021 8:25
Čas čtení 1:14
Martin Mičuda

Mercedes-Benz tvrdí, že nové S 680 Guard je nejbezpečnější limuzínou na světě. Kvůli pancíři váží 5 tun

Mercedes-Benz tvrdí, že nové S 680 Guard je nejbezpečnější limuzínou na světě. Kvůli pancíři váží 5 tun
Zdroj: Mercedes-Benz
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložit Uložené

Pancéřové provedení třídy S přichází v nové generaci.

Je to už téměř rok, co nám Mercedes-Benz představil svou novou pýchu, třídu S. Mezitím jsme tento klenot z portfolia stuttgartské automobilky vyzkoušeli i osobně, no a nyní přichází na svět jeho další nové provedení. Není to sice ještě chystaná AMG verze (S 63e nebo S 73e), ale varianta určená pro tu nejnáročnější klientelu – pancéřové S 680 s tradičním dodatkem Guard. Svou světovou premiéru si odbude na blížícím se autosalonu v Mnichově

Doporučeno
Král je jen jeden. Vyzkoušeli jsme nový Mercedes-Benz třídy S za téměř 5 milionů korun Král je jen jeden. Vyzkoušeli jsme nový Mercedes-Benz třídy S za téměř 5 milionů korun 20. ledna 2021 14:30

Jak se již stalo zvykem, eskový Guard je zaměřen na bezpečnost posádky a jinak to není ani teď. Nejnovější generace totiž zaručuje kompletní balistickou ochranu té nejvyšší třídy mezi civilními vozidly – VR10, zároveň se pyšní certifikátem odolnosti proti výbuchům ve smyslu směrnice ERV2010.

Během testování a vývoje jednotlivých pancéřových částí karoserie na ně bylo vypáleno přes 500 střel z různých útočných zbraní.

Mercedes-Benz, S 680 Guard
Zdroj: Mercedes-Benz

Na první pohled vypadá třída S v provedení Guard normálně, ale pod dobře známými liniemi se schovává doslova dodatečná konstrukce. Tu tvoří speciální ocel a uhlíková vlákna, některé plochy jsou proto oproti standardním tlustší o více než centimetr. Platí to i pro skla, která jsou tlustá přibližně 10 centimetrů, přičemž boční jsou kvůli vysoké hmotnosti ovládaná hydraulikou.

Mercedes-Benz opět tvrdí, že jde o nejbezpečnější sériově vyráběnou limuzínu na světě. Samozřejmě, vybavená je i výstražnými majáky a sirénami, exteriérovými a interiérovými reproduktory z integrovaného systému vysílaček/mikrofonů, vlastním akumulátorem, zásobníkem s kyslíkem či hasicím přístrojem. V neposlední řadě jsou přítomné pneumatiky Michelin PAX typu runflat, které s prostřeleným pláštěm dokáží ujet bez problémů minimálně 30 kilometrů.

Doporučeno
Toto Pagani je jako jednorožec ze staré školy. Má dvanáctiválec, 850 koní, sekvenční převodovku a extrémní aerodynamiku Toto Pagani je jako jednorožec ze staré školy. Má dvanáctiválec, 850 koní, sekvenční převodovku a extrémní aerodynamiku 27. listopadu 2023 14:00

Pod kapotou se nachází to nejlepší, čím Mercedes-Benz disponuje – 6,5litrový a dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem 450 kW / 612 koní a točivým momentem 830 Nm. Maximální rychlost je limitována na hranici 190 km/h, je však třeba dodat, že se bavíme o kolosu, který v důsledku pancéřování váží přibližně 5 tun. Cenové relace zatím oficiálně komunikovány nebyly, vzhledem k předchůdci se však dá očekávat, že to bude minimálně kolem 13 milionů korun.

Mercedes-Benz, S 680 GuardMercedes-Benz, S 680 GuardMercedes-Benz, S 680 GuardMercedes-Benz, S 680 Guard
Zobrazit galerii
(11)
Domů
Sdílet
Diskuse