Pancéřové provedení třídy S přichází v nové generaci.
Je to už téměř rok, co nám Mercedes-Benz představil svou novou pýchu, třídu S. Mezitím jsme tento klenot z portfolia stuttgartské automobilky vyzkoušeli i osobně, no a nyní přichází na svět jeho další nové provedení. Není to sice ještě chystaná AMG verze (S 63e nebo S 73e), ale varianta určená pro tu nejnáročnější klientelu – pancéřové S 680 s tradičním dodatkem Guard. Svou světovou premiéru si odbude na blížícím se autosalonu v Mnichově
Jak se již stalo zvykem, eskový Guard je zaměřen na bezpečnost posádky a jinak to není ani teď. Nejnovější generace totiž zaručuje kompletní balistickou ochranu té nejvyšší třídy mezi civilními vozidly – VR10, zároveň se pyšní certifikátem odolnosti proti výbuchům ve smyslu směrnice ERV2010.
Během testování a vývoje jednotlivých pancéřových částí karoserie na ně bylo vypáleno přes 500 střel z různých útočných zbraní.
Na první pohled vypadá třída S v provedení Guard normálně, ale pod dobře známými liniemi se schovává doslova dodatečná konstrukce. Tu tvoří speciální ocel a uhlíková vlákna, některé plochy jsou proto oproti standardním tlustší o více než centimetr. Platí to i pro skla, která jsou tlustá přibližně 10 centimetrů, přičemž boční jsou kvůli vysoké hmotnosti ovládaná hydraulikou.
Mercedes-Benz opět tvrdí, že jde o nejbezpečnější sériově vyráběnou limuzínu na světě. Samozřejmě, vybavená je i výstražnými majáky a sirénami, exteriérovými a interiérovými reproduktory z integrovaného systému vysílaček/mikrofonů, vlastním akumulátorem, zásobníkem s kyslíkem či hasicím přístrojem. V neposlední řadě jsou přítomné pneumatiky Michelin PAX typu runflat, které s prostřeleným pláštěm dokáží ujet bez problémů minimálně 30 kilometrů.
Pod kapotou se nachází to nejlepší, čím Mercedes-Benz disponuje – 6,5litrový a dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem 450 kW / 612 koní a točivým momentem 830 Nm. Maximální rychlost je limitována na hranici 190 km/h, je však třeba dodat, že se bavíme o kolosu, který v důsledku pancéřování váží přibližně 5 tun. Cenové relace zatím oficiálně komunikovány nebyly, vzhledem k předchůdci se však dá očekávat, že to bude minimálně kolem 13 milionů korun.