Těsně před otevřením bran veletrhu v Mnichově poznáváme zcela nové EQE, sportovní EQS a koncepty EQG a EQS SUV.
Přední představitelé značky Mercedes-Benz už dříve prohlásili, že pokud je přísné normy donutí na vybraných trzích elektrifikovat celé své portfolio, čímž se samozřejmě myslí Evropa, udělají to.
Jde o odpověď na chystané emisní normy, kterými Evropská unie dříve či později pohřbí konvenční spalovací agregáty. Zatím sice neznáme přesný termín, na stole jsou však dva scénáře – jeden hovoří o roku 2030, druhý o roku 2035.
Právě v tomto roce by mělo dojít k zákazu prodeje vozidel se spalovacím motorem v členských státech EU. Konec konvenčních motorů však může v našich končinách přijít mnohem dříve, protože Evropská komise již pilně pracuje na nové emisní normě Euro 7, která výraznou měrou sváže ruce automobilkám. Ty už nyní bojují s velmi přísnými podmínkami – od 1. ledna 2021 musí výrobci dostat průměrné emise CO2 všech svých nových vozidel pod 95 g / km.
V opačném případě zaplatí mastnou pokutu, a to 95 eur za každý nadlimitní gram CO2 za každé prodané auto. Chystaná norma Euro 7 má však limit 95 g CO2 / km dostat podstatně níže, dokonce se už hovoří o nulových emisích, které by znamenaly legislativní konec spalovacích motorů. Tak, a teď už víš, proč automobilky chrlí jeden elektromobil za druhým a Mercedes-Benz patří mezi ty nejaktivnější v této oblasti.
Off-roadová legenda v elektrickém vyhotovení
Těsně před autosalonem v Mnichově se na světlo světa prodrala informace, že na německém veletrhu se ukáže předobraz elektrické třídy G, a předpoklady se naplnily. V uplynulých hodinách v rámci elektrické modelové ofenzívy trojcípé hvězdy jsme kromě zcela nového EQE poznali i EQG s dodatkem Concept. Off-roadová legenda v elektrickém provedení sice vychází z aktuální generace třídy G, automobilka však už pilně pracuje na elektrifikovaném nástupci.
Ten má být pro ni velkou výzvou, protože víme, že právě vysoká hmotnost a ne právě aerodynamické tvary jsou pro elektromobily největší zlo. Mercedes-Benz se však chystá s těmito negativními aspekty poprat a zároveň zachovat unikátní podobu této legendy i její terénní schopnosti.
Koncept EQG sází na dobře známý exteriérový design současného provedení, opepříme jej však zaslepenou maskou ve stylu rodiny EQ. Decentně změněn je i přední nárazník, design disků kol, přibylo dodatečné osvětlení a dvoubarevné lakování karosérie.
Po stránce techniky nic konkrétního automobilka neprozrazuje, sériové provedení, které přijde v roce 2024, však zůstane věrné žebřinovému rámu a dostane novou zadní tuhou nápravu.
Elektrické G bude vybaveno dvoustupňovou redukční převodovkou či elektronikou, která simuluje uzávěrky všech tří diferenciálů. Vrcholná verze dostane hned 4 elektromotory, přičemž v rámci patentovaných označení EQG 560 a EQG 580 lze očekávat výkon minimálně 520 koní.
První elektromobil divize Mercedes-AMG
Další elektrickou novinkou je model EQS 53 4Matic+, který zastupuje vůbec první sériový počin od AMG. Jak naznačuje samotný název, jde o novou motorickou verzi luxusního EQS, která se spoléhá na dvojici synchronních elektromotorů – každý na jedné nápravě.
Ve standardním provedení nabídne výkon 484 kW / 658 koní a 950 Nm, v rámci příplatkového balíčku AMG Dynamic Plus však poskytne až 560 kW / 761 koní a 1 020 Nm! V tomto případě stačí 2 655 kg elektrickému AMG jen 3,4 sekundy na akceleraci z 0 na 100 km/h.
Maximální rychlost je 250 km/h, v případě základního provedení bez příplatkového paketu jde o maximálku 220 km/h a akceleraci za 3,8 sekundy. Zajímavostí však je, že zrychlení v daném čase je možné pouze v momentě, pokud mají akumulátory alespoň 80 %. Zdrojem energie je akumulátor s kapacitou až 107,8 kWh, maximální dojezd v rámci metodiky WLTP je 526 až 580 km. Poznávacím znakem 53 je maska s charakteristickými vertikálními lamelami, systém AMG Sound Experience se má přitom postarat i o akustický zážitek.
Předobraz prvního elektromobilu divize Mercedes-Maybach
Poslední, neméně významnou novinkou je EQS SUV, které nám německý výrobce prezentuje jako koncept prvního elektrického vozidla od Maybachu.
Už v době představení limuzíny EQS nám kompetentní prozradili, že v plánu je i její SUV derivát, a zatím jako koncept s 24" disky nám ho trojcípá hvězda servíruje v ultraluxusní podobě. Přesné specifika neznáme, na trh se však má tento model dostat již příští rok, a to s dojezdem přes 600 kilometrů.
Poznávacím znakem má být zejména početně zastoupené chromování a výrazná maska s vertikálními pásy. Samozřejmostí má být digitální světelná technologie, chybět nemá obrovský MBUX Hyperscreen, a pointou vyhotovení Maybach bude zejména mimořádně pohodlný a luxusní interiér. Výhradně čtyřmístná konfigurace má posádce zaručit nadstandardní komfort, a ty nejluxusnější prvky výbavy, jakými nás Mercedes-Maybach hýčká i ve svých aktuálních modelech.