Společnost G2A přichází se studií, podle níž je diskriminace kvůli pohlaví při hraní videoher velmi častá.
Společnost G2A provedla mezi hráči průzkum na téma Ženské hráčky, z nějž vyplývá, že se až 58 % ženských hráček setkává při hraní videoher s diskriminací kvůli svému pohlaví. Co se týká mužů, s podobnou diskriminací setká až 40 % hráčů. Prakticky polovina dotazovaných se domnívá, že v České republice je situace horší než v zahraničí. G2A o tom informovala v tiskové zprávě.
Výsledky on-line dotazníku mezi zákazníky online herního tržiště G2A staršími 15 let, který se uskutečnil mezi 2. a 19. červencem, ukazují, že až každá třetí hráčka se velmi často při hraní videoher setká s diskriminací kvůli pohlaví. Další čtvrtina hráček zase odpověděla, že se s ní setká občas. Muži se naopak s diskriminací kvůli pohlaví, až 58 % dotazovaných, nesetkává vůbec nebo téměř vůbec. Situace je alarmující hlavně proto, že podle dat G2A Academy hraje hry stejné množství žen jako mužů.
Podhoubí k diskriminaci vytváří podle odborníků stereotypní vykreslení postav ve hrách, ale také hlubší společenské problémy, proti kterým se snaží v poslední době vystupovat i studia, která hry vyvíjí. Různorodost gamerské základny přesvědčuje vývojáře, aby více dbali na to, jakým způsobem jsou ženy ve hrách vyobrazovány.
„Ačkoliv ženské hráčky mívají do určité míry odlišné preference co do herních žánrů, řada z nich vyhledává prakticky stejné tituly jako jejich mužské protějšky, především pokud jde o novinky na trhu. U obou pohlaví jsou také nejpopulárnější akční hry a adventury,“ uvedl v tiskové zprávě G2A Community Team Leader společnosti Piotr Radzięda.
Různorodost vidí i gameři
I hráči samotní si údajně všímají různorodosti hráčské základny. Už dávno nejsou videohry jen doménou mužů. Podle průzkumu však nedostatečnou reprezentaci žen vnímá pouze 10 % dotázaných napříč pohlavími. Podle odborníků je to tím, že se do popředí dostávají tituly, které jsou rozmanitější svým obsahem a dějem.
„Do popředí herní scény se čím dál častěji dostávají hry se silnými hlavními hrdinkami, například nejnovější Tomb Raider nebo The Last Of Us. Řada her s prvky roleplay navíc hráčům nabízí vytvořit si hlavní postavu zcela podle sebe,“ dodal Radzięda. „Herní svět se tím stává otevřenějším a inkluzivnějším. Možnost volby a přizpůsobení navíc znamenají, že videohry již mnohdy nepatří k těm médiím, která by určovala ideály krásy nebo genderové stereotypy, vysvětlil.
Česká herní komunita však má, co se postavení „gamerek“ týče, stále hodně práce. Podle průzkumu se totiž až polovina dotázaných (47 % mužů a 52 % žen) myslí, že je postavení ženských hráček v Česku horší než za hranicemi.