Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Refresher Česko
Otevřít v aplikaci Refresher
Stáhnout
X
22. října 2021 12:13
Čas čtení 0:51
Tímea Krauszová

Známý prodejce kávy si musel změnit logo, protože to předešlé bylo rasistické

Známý prodejce kávy si musel změnit logo, protože to předešlé bylo rasistické
Zdroj: Flickr/A.Currell/volně k užití
NEWS
Uložit Uložené

Kritici tvrdili, že logo reprezentuje kolonialismus a utlačování a podporuje rasistické stereotypy.

Známý rakouský výrobce a prodejce kávy Julius Meinl musel změnit své logo, protože bylo označováno za rasistické. Logo už v minulosti prošlo úpravou kvůli stejnému důvodu. Kontroverzi způsobuje profil osmanského chlapce s tradiční červenou čepicí. Podle RFI se kritikům nelíbila, neboť podporovala rasistické stereotypy.

Odkaz na kávovou minulost

Původní logo ještě z 20. století zachycovalo vztah mezi Osmanskou říší a Rakousko-Uherskem. Právě díky Turkům se do Vídně dostala káva a rozmohla se kavárenská tradice v našich končinách. Logo redesignovali v roce 2004, protože čelilo kritice za odkaz na kolonialismus a utlačování. Došlo ke zjednodušení: obličej chlapce i čepice byly bílé, pozadí zůstalo červené, aby barva pleti nebyla jasná.

Tentokrát je logo ještě jednodušší a chlapec z něj úplně zmizel. Zůstala typická pokrývka hlavy, a tím se zachoval i původní odkaz na minulost kávy a její příchod do monarchie. Mění se i barvy typické pro značku, vybrali si smaragdovou.

Julius Meinl
Zdroj: House of Julius Meinl, propagační materiál

Výkonný ředitel tvrdí, že tímto spojují moderní prvky s tradicí. Společnost bude operovat pod názvem House of Julius Meinl, čímž se zdůrazní mezinárodnost a setřou se rozdíly mezi jednotlivými zeměmi, v nichž působí.

Julius Meinl byl hlavním dodavatelem pro habsburský dvůr a svou první kavárnu otevřel v roce 1862 na prestižní vídeňské ulici Am Graben. Dnes rodinná firma podniká v 70 zemích světa a zaměstnává zhruba tisíc lidí.

Domů
Sdílet
Diskuse