Kritici tvrdili, že logo reprezentuje kolonialismus a utlačování a podporuje rasistické stereotypy.
Známý rakouský výrobce a prodejce kávy Julius Meinl musel změnit své logo, protože bylo označováno za rasistické. Logo už v minulosti prošlo úpravou kvůli stejnému důvodu. Kontroverzi způsobuje profil osmanského chlapce s tradiční červenou čepicí. Podle RFI se kritikům nelíbila, neboť podporovala rasistické stereotypy.
Odkaz na kávovou minulost
Původní logo ještě z 20. století zachycovalo vztah mezi Osmanskou říší a Rakousko-Uherskem. Právě díky Turkům se do Vídně dostala káva a rozmohla se kavárenská tradice v našich končinách. Logo redesignovali v roce 2004, protože čelilo kritice za odkaz na kolonialismus a utlačování. Došlo ke zjednodušení: obličej chlapce i čepice byly bílé, pozadí zůstalo červené, aby barva pleti nebyla jasná.
Tentokrát je logo ještě jednodušší a chlapec z něj úplně zmizel. Zůstala typická pokrývka hlavy, a tím se zachoval i původní odkaz na minulost kávy a její příchod do monarchie. Mění se i barvy typické pro značku, vybrali si smaragdovou.
Výkonný ředitel tvrdí, že tímto spojují moderní prvky s tradicí. Společnost bude operovat pod názvem House of Julius Meinl, čímž se zdůrazní mezinárodnost a setřou se rozdíly mezi jednotlivými zeměmi, v nichž působí.
Julius Meinl byl hlavním dodavatelem pro habsburský dvůr a svou první kavárnu otevřel v roce 1862 na prestižní vídeňské ulici Am Graben. Dnes rodinná firma podniká v 70 zemích světa a zaměstnává zhruba tisíc lidí.