Billie Eilish zná každý a její hudbu poslouchají miliony lidí. Ne každý má ale zájem o její knihu.
Billie Eilish má na Instagramu více než 97 milionů sledujících, na Twitteru dalších skoro 6 a půl milionu. Její knížka s názvem Billie Eilish, kterou napsala, se přitom v porovnání s těmito čísly prakticky neprodává. Na fakt upozornil deník The New York Times, který z dat společnosti BookScan zjistil, že se od května prodalo pouze 64 tisíc výtisků. Jak se zdá, pohyb knižního trhu může být vůči sociálním sítím imunní.
Samozřejmě, nenechme se zmást, 64 tisíc výtisků prodaných ve Spojených státech není malé číslo, nicméně vzhledem k tomu, že vydavatel za knihu zaplatil něco kolem milionu dolarů, se zdá, že bestseller s obrovskými výdělky z knihy plných fotek ze zpěvaččina života navzdory velkým číslům na sítích nebude.
Přitom při promování knihy pouze na Instagramu posbíral post této knihy 4,5 milionu srdíček. „Osobně jsem vybrala každé foto v knize. Jsem nadšená, že s vámi mohou sdílet tyto důležité momenty z celého života. Uvnitř najdete spoustu fotek, které jste ještě neměli možnost vidět a byla to opravdu těžká, ale láskyplná práce to všechno dát dohromady,“ vysvětlovala umělkyně svým fanouškům v květnu.
Proč se z knihy tedy nestal hit? Její neúspěch napovídá, že nikdy nelze spolehlivě určit, která kniha bude velkým hitem. Přestože je jednou z hlavních metrik pro vydavatele dosah autora knihy na sociálních sítích, úspěch není nikdy zaručen. Každá kniha je totiž jiný a unikátní kus umění, u nějž jeden nikdy neví.
„Jediná spolehlivá věc kolem určování, zda kniha bude hitem, nebo ne, je fakt, že se zde nedá na nic spolehnout,“ okomentovala pro deník Shannon DeVito, ředitelka knihkupectví Barnes & Noble.
Podobný osud potkala například i kniha Justina Timberlakea, osobnosti s 53 miliony followery na Instagramu, s názvem Hindsight, kterou od jejího vydání v roce 2018, i přes vysoké náklady vydavatele v hodnotě zhruba jednoho milionu dolarů, zaznamenala prodej pouhých 100 tisíc výtisků.