Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
13. prosince 2021 13:30
Čas čtení 1:45
Martin Mičuda

Mercedes-Benz překonal Teslu a dosáhl velkého milníku v autonomní jízdě. Jeho systém jako první na světě dosáhl úrovně 3

Mercedes-Benz překonal Teslu a dosáhl velkého milníku v autonomní jízdě. Jeho systém jako první na světě dosáhl úrovně 3
Zdroj: Daimler
TECH
Uložit Uložené

Německý úřad dohlížející na bezpečnost silničního provozu klasifikoval jejich Drive Pilot na úroveň 3.

I přesto, že ve spojení s oblastí autonomní jízdy snad většinu lidí napadne tolik zmiňovaný systém Autopilot od Tesly, zdaleka se nejedná o jedinou automobilku, která se snaží v této oblasti postupovat. Právě naopak, zejména německé značky a především Mercedes-Benz jsou dlouhá léta lídry v oblasti asistenčních systémů. Ba co víc, výrobce ze Stuttgartu vyvíjel autonomní či automatizované systémy ještě dříve, než Tesla vůbec vznikla.

Doporučeno
Král je jen jeden. Vyzkoušeli jsme nový Mercedes-Benz třídy S za téměř 5 milionů korun Král je jen jeden. Vyzkoušeli jsme nový Mercedes-Benz třídy S za téměř 5 milionů korun 20. ledna 2021 14:30

Nesmíme totiž zapomínat, že už prototyp předešlé generace třídy S (W222) dokázal plně autonomně absolvovat desítky kilometrů napříč německými městy. Samozřejmě, do sériové podoby se samotný asistent nedostal z bezpečnostních a legislativních důvodů, Mercedes-Benz ale ukázal, jak daleko s touto technologií došel. Od té doby se toho hodně změnilo a paradoxně současná třída S (W223) už právě z důvodu bezpečnostní legislativy nemůže jet bez držení volantu tak dlouho jako její předchůdce. To se ovšem změní.

 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Mercedes-Benz (@mercedesbenz)

Mercedes-Benz totiž informuje, že německý úřad dohlížející na bezpečnost silničního provozu klasifikoval jejich autonomní režim (nazvaný jako Drive Pilot) na úroveň 3, čímž zároveň schválil jeho plný provoz v sériových vozidlech. Německý prémiový výrobce je tak první automobilkou na světě, jejíž autonomní režim dosáhl úrovně 3 (SAE Level 3). 

Laicky řečeno tak bude značce Mercedes-Benz klasifikací jejich technologie na vyšší úroveň umožněno „odblokovat“ do sériového provozu to, co jim dosud legislativa z bezpečnostních důvodů neumožňovala. Už od první poloviny příštího roku tak obě vlajkové lodě značky (třída S a EQS) povolí majitelům plně autonomní jízdu bez nutnosti držení rukou na volantu, a to do rychlosti 60 km/h. Doposud to bylo možné jen na pár vteřin, pokud řidič nepoložil ruku na volant, systém se z bezpečnostního důvodu sám vypnul.

Autopilot, Mercedes-Benz, trieda S,
Zdroj: Daimler

Už teď se přitom povídá, že je jen otázkou času, než se funkčnost mercedovského systému Drive Pilot rozšíří až na rychlost přibližně 130 km/h. Právě na dálnici má totiž tato technologie největší uplatnění. Jak totiž uvádí samotný výrobce, v Německu je více než 13 tisíc kilometrů dálnic, kde by Drive Pilot mohl bezpečně fungovat bez rukou na volantu. Aktuální třída S totiž v rámci aktivovaného systému Drive Pilot už nyní umí (i u nás) uhánět rychlostí až 210 km/h, nutnou podmínkou ale je mít alespoň jednu ruku položenou na kapacitním volantu.

Doporučeno
Nový, majestátní Genesis G90 s okázalým designem má na mušce ultraluxusní Maybach Nový, majestátní Genesis G90 s okázalým designem má na mušce ultraluxusní Maybach 9. prosince 2021 15:30

V rámci homologace bude zprvu plně funkční systém Drive Pilot (tedy bez rukou na volantu) fungovat výhradně v Německu, později budou následovat další trhy. Připomeňme, že všechny ostatní systémy tohoto druhu jsou maximálně úrovně 2, včetně systému Autopilot od Tesly. Právě s jeho zavádějícím označením mají totiž úřady problémy, protože svým názvem dává řidičům mylnou představu o tom, že nemusí řídit svůj vůz. Opak je však pravdou a stále častější nehody to potvrzují.

Autopilot, Mercedes-Benz, trieda S,Autopilot, Mercedes-Benz, trieda S,Autopilot, Mercedes-Benz, trieda S,Autopilot, Mercedes-Benz, trieda S,
Zobrazit galerii
(7)
Domů
Sdílet
Diskuse