Všechny reklamní příspěvky budou muset být představeny a schváleny s desetidenním předstihem.
Španělsko se rozhodlo omezit svobodu influencerů v propagaci kryptomen. Od února 2022 budou muset podle The Verge všichni španělští inflenceři s více než 100 000 sledovateli, jakož i zadavatelé reklam, informovat o kampaních na kryptoměny s desetidenním předstihem. Rozhodnutí španělské národní bezpečnostní a obchodní komise (CNMV) se dotkne jen placených reklamních příspěvků.
Zadavatelé marketingového obsahu nebudou muset státní komisi pouze oznámit obsah a formu reklamních kampaní, ale také v nich přímo informovat o rizicích plynoucích z obchodování s kryptoměnami.
The Verge předpokládá, že cílem kroku je především osvěta veřejnosti, která si často není vědoma nebezpečí investic do kryptoměn. Bezpečnostní a obchodní komise se skeptickým postojem ke kryptoměnám netají. Už během minulého listopadu upozornila španělského fotbalistu Andrése Iniestu, který ve svém tweetu promoval kryptoměnovou burzu Binance. Na jeho tweet z oficiálního účtu odpověděla, že kryptoměny jsou neregulované produkty, s nimiž se pojí významná rizika.
Estoy aprendiendo cómo empezar con las criptomonedas con @BinanceES #BinanceForAll
— Andrés Iniesta (@andresiniesta8) November 24, 2021
I’m learning how to get started with crypto with @binance #BinanceForAll pic.twitter.com/3Km58KrnPG
Na příslibu lukrativního zhodnocení vstupní investice již postavilo své marketingové kampaně několik podvodných kryptoměn. V listopadu 2021 přišli investoři o více než 3 miliony dolarů poté, co investovali do měny squid coin předtím, než její hodnota padla během minut na nulu. Podobný osud potkal také kryptoměnu ethereum max, kterou před krachem do cenového maxima vynesly posty Kim Kardashian či Floyda Mayweathera.