Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
2. dubna 2022 19:33
Čas čtení 1:08
Tereza Šnajdrová

V Česku roste zájem o rostlinné alternativy mléčných výrobků a masa, ukazuje průzkum

V Česku roste zájem o rostlinné alternativy mléčných výrobků a masa, ukazuje průzkum
Zdroj: Unsplash/The Humble Co./volně k užití
NEWS VEGETARIÁNSTVÍ ZPRÁVY Z DOMOVA
Uložit Uložené

Nejnovější data agentury InsightLab ukazují, že zájem nejen o alternativy mléčných výrobků v Česku roste. Rostlinné alternativy do jídelníčku zahrnuje až 70 % Čechů.

Nejnovější data agentury InsightLab hovoří jasně – zájem o alternativy nejen mléčných výrobků v Česku roste a jídelníček si takto zpestřuje až 70 % Čechů. Největšímu zájmu se těší alternativy mléka, dalších mléčných produktů a masa. Rostlinným produktem roku se stal rostlinný sýr Camembert od společnosti Nurishh, uvádí projekt Rostlinně.  

„Největší zájem je právě o alternativy mléka a dalších mléčných produktů (49 %), následují alternativy masa (30 %). Při nákupech Češi nejčastěji do regálů sahají po alternativách mléka (44 %), masa (36 %) a jogurtů (28 %),“ uvádí Rostlinně v tiskové zprávě.

Doporučeno
Zero waste v kuchyni: Poradíme ti, jak využít zbytky potravin ve 3 receptech Zero waste v kuchyni: Poradíme ti, jak využít zbytky potravin ve 3 receptech 1. dubna 2022 11:30

Nová data ukazují, že Češi berou klimatické změny, ekologii a snižování uhlíkové stopy vážně. Poptávka po rostlinných produktech roste a podle průzkumu, který prováděla agentura InsightLab, zahrnuje do svého jídelníčku rostlinné alternativy až 70 % Čechů. Největší zájem pak mají o alternativy mléka, dalších mléčných produktů a o alternativy masa.

Z průzkumu vyplývá, že až 53 % lidí zařazuje do jídelníčku rostlinné alternativy zkrátka proto, že jim chutnají a teprve mezi další důvody patří narůstající počet flexitariánů, či to, že lidé po alternativách sahají kvůli zdravotním důvodům či z důvodu ochrany zvířat. 

Projekt Rostlinně letos také již počtvrté dělal anketu o nejoblíbenější Rostlinný produkt roku 2021, aby zjistil, co lidem chutná nejvíce. Vítězem se stal rostlinný sýr Camembert značky Nurishh, druhý skončil fermentovaný dezert Ovsánek od společnosti Semix a na třetí příčce se umístil kokosový jogurt Ah z Albertu.

Vítězství v anketě rostlinný produkt roku 2021 je pro nás velká pocta a naplnění závazku naší společnosti přinášet zdravější a udržitelnější potraviny pro všechny. Tento náš závazek bereme vážně, a i nadále budeme přicházet s novinkami, které půjdou ruku v ruce s naší strategií v oblasti snižování uhlíkové stopy, a zároveň budou mít pozitivní dopad na životní prostředí,“ uvedl Pavel Vácha, brand manager značky Nurishh.

Domů
Sdílet
Diskuse