Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
18. července 2022 12:30
Čas čtení 5:22
Martin Mičuda

TEST: BMW i4 M50

TEST: BMW i4 M50
Zdroj: Refresher/martinzmartina
TECH AUTOMOBILOVÉ TESTY BMW
Uložit Uložené

Co nabízí a jak jezdí elektrická verze řady 4 Gran Coupé.

BMW si dlouhá léta razilo teorii, že čistě elektrická vozidla budou v portfoliu zastupovat zvláštní řadu, která se už na první pohled odliší od konvenčních modelů. Důkazem toho jsou zejména modely i3 či nedávno představené iX.

S příchodem stále většího počtu elektromobilů se ale mnichovská automobilka od této filozofie začíná odpoutávat. S odstupem času jsme tak poznali modely iX1, iX3 nebo i4, které bychom mohli označit za elektrické verze konvenčních modelů.

Doporučeno
Poslední BMW M s ryze spalovacím motorem klepe na dveře, nové M2 přijde na podzim Poslední BMW M s ryze spalovacím motorem klepe na dveře, nové M2 přijde na podzim 14. června 2022 13:00

Právě poslední jmenovaný počin se nám dostal do rukou, a to dokonce ve vrcholné verzi i4 M50, kterou BMW označuje za první elektrické M v historii. Je nám jasné, že většina lidí se na elektromobily stále dívá skrze prsty, což dokážeme zčásti pochopit, ale právě testovaný exemplář zastupuje elektromobil ve formě, v jaké zaplesá srdce nejednoho autíčkáře. Proč?

K nerozeznání od klasiky 

Osobně jsme toho názoru, že jednou ze silných stránek modelu i4 je skutečnost, že se násilím nesnaží vypadat jinak než klasická vozidla se spalovacím motorem. Pokud by totiž testovaný kousek neměl (volitelnou) tyrkysovou značku, je téměř nemožné rozeznat elektromobil i4 od konvenční řady 4 Gran Coupé, ze kterého vychází –⁠ jiný je jen zadní difuzor bez výfuků, zatímco vertikální maska je zaslepená. Na rozdíl od iX se zde Mnichované drželi při zemi, a pokud sis tedy už zvykl na zoubky vpředu, raduješ se s námi, že i4 vypadá normálně.

Doporučeno
Nový Golf GTI Clubsport je jako stvořený na naše silnice. Ohromil nás živelností i dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je jako stvořený na naše silnice. Ohromil nás živelností i dynamikou 26. října 2021 9:30

Co normálně, fantasticky! Obzvlášť ve zvolené konfiguraci – laserová světla s příplatkovým tmavým podkladem, až 20” vícepaprskové disky ve dvoubarevném provedení, modré brzdové třmeny, elegantně zapuštěné kliky, ale v hlavní roli matný namodralý lak Frozen Portimao Blue. Tomu ostatně ještě trefně sekunduje kompletní balík karbonových doplňků a standardně dodávaný M paket s parádním difuzorem, u něhož ani absence výfuků najednou není problém.

BMW, i4, i4 M50,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

Všechny tyto šperky něco stojí, proto se výsledná cena testovacího modelu vyšplhala až na úroveň 94 358 € (zhruba 2,3 milionu korun – pozn. red.). Nepochybně jde o obrovský balík peněz, dovolíme si ale tvrdit, že na elektrický top model ve vrcholné verzi a vyšperkované konfiguraci to není v kontextu přímé konkurence až tak moc.

Navíc nedávno testované M4 Coupé stálo ještě podstatně více, a nejde přitom o elektromobil, který má na trhu stále automaticky vyšší sumu.

BMW i4 si přitom v porovnání se čtyřkovým kupé zachovává větší přidanou hodnotu formou praktičtější karoserie – i4, stejně jako 4 Gran Coupé, má dva páry bezrámových dveří navíc, zatímco k zavazadlovému prostoru se také dostaneš snadněji.

Karoserie typu liftback totiž nabízí lepší dostupnost, jelikož víko se otevírá spolu se zadním oknem. Samotný kufr má 470 litrů, což je identický údaj jako klasický model 4 Gran Coupé. Baterie je umístěna v podlaze.

BMW, i4, i4 M50,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

Větší displeje, méně tlačítek

I v interiéru je to klasická čtyřková řada, s tím rozdílem, že BMW přidalo před řidiče obrovský klenutý displej, který slučuje 12,3” digitální budíky a 14,9” dotykový displej rozhraní iDrive. Jinými slovy je palubka jakýsi mix řady 4 a elektromobilu iX, s čímž souvisí nejen příchod větších displejů, ale také odchod většiny fyzických tlačítek, zejména co se týče klimatizace. Pokud nepočítáme tradiční změť tlačítek na středovém tunelu, v kokpitu je už jen pár tlačítek pro vyvolání základních funkcí pod displejem.

Vyzkoušej předplatné
za 129
a čti vše bez omezení
Přidej se k předplatitelům
nebo Odemkni článek přes SMS
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 118199 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
Dočti článek do konce za SMS v hodnotě 89 Kč. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Čti články bez omezení celý měsíc – předplatné jen za 36 Kč navíc v porovnaní s jedním článkem. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Čti bez omezení celý měsíc. Stačí poslat SMS (za 125 Kč). Jak to funguje?
POSLAT SMS

Co se dozvíš po odemčení?

  • Proč nám předchozí generace systému iDrive vyhovovala víc.
  • Čím si nás BMW v interiéru nejvíc získalo.
  • Co všechno tvořilo bohatou příplatkovou výbavu.
  • Jaké parametry nabízí nejsilnější verze M50.
  • Jak se model řídí.
  • Jaká je hmotnost elektromobilu s velkou baterií.
  • V čem patří i4 M50 mezi ta nejextrémnější auta, jaká jsme zažili.
Zpět
Sdílet
Diskuse