Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Ilona Hobzová
15. srpna 2022 13:53
Čas čtení 1:12

Obyvatelé Hrdlořez protestují proti stavbě mostu uprostřed parku Smetanka

Kategorie:
News
Uložit Uložené
Obyvatelé Hrdlořez protestují proti stavbě mostu uprostřed parku Smetanka
Zdroj: Pavla Haluzová

Odpůrci stavby argumentují mimo jiné tím, že stavba způsobí nevratnou devastaci unikátního pražského přírodního parku.

Státní organizace Správy železnic připravila přemostění dvou železničních mostů. Mělo by k němu dojít nad přírodním parkem Smetanka v Praze 9 –⁠⁠⁠ Hrdlořezy. Modernizace traťového úseku usiluje o získání územního rozhodnutí a stavebního povolení. Podle tamního spolku Hrdlořezská zvonička ale jeho vznik provází celá řada problémů, především pak nekoncepčnost a nenavazující dopravní řešení. Proti plánu tak sepsala petici

V ohrožení jsou podle odpůrců druhy zvířat i rostlin

Podle odpůrců je návrh stavby megalomanský a v navrhované podobě způsobí nevratnou devastaci unikátního pražského přírodního parku, naruší stav cenného území a je v rozporu se zákonem o ochraně přírody a krajiny. Ta prý kvůli němu přijde o tři tisíce stromů, v parku ubude zeleně a v ohrožení budou i některé chráněné druhy zvířat a rostlin. V lesních porostech hnízdí např. datel černý, káně lesní a řada drobných pěvců.

most, Hrdlořezy
Zdroj: Pavla Haluzová

Nové přemostění nad dvěma již existujícími železničními tratěmi se má tyčit do výšky čtyřiceti metrů nad přírodním parkem. Je koncipováno jako dvoukolejné mimoúrovňové křížení trati. Investor ale nemá podle Hrdlořezské zvoničky jasno, jaký efekt bude nové mnohamiliardové přemostění pro železniční dopravu vlastně mít.

25. března 2024 15:00 Čas čtení 8:10 Od tramvaje k vibrátoru. „Design dokáže komunikovat i bořit společenská tabu,“ říká designérka Anna Marešová Od tramvaje k vibrátoru. „Design dokáže komunikovat i bořit společenská tabu,“ říká designérka Anna Marešová

„V původním záměru byl jako hlavní důvod nutnosti výstavby uveden předpoklad nárůstu nákladní dopravy –⁠⁠⁠ v nových výpočtech pro akustickou studii je již ale údajný nárůst nákladní dopravy zanedbatelný, a zmiňována je naopak doprava osobní,“ stojí v tiskové zprávě.

Nejasný rozpočet

Spolek upozornil i na další otazníky kolem projektu, jako je absence plánů, studií i rozpočtu. Stavba měla totiž původně stát přibližně 2,3 miliardy korun. Rozpočet se ale už dva roky neaktualizoval ani v souvislosti s dramatickým nárůstem cen stavebních surovin a materiálů. Investor navíc autorům petice sdělil, že rozpočtem stavby nedisponuje. Přesto prý už utratil desítky milionů korun za projektanty a poradce. „Pro nás jako obyvatele Prahy, ale i jako daňové poplatníky a občany ČR je to zcela nepochopitelná a šílená situace,“ komentují odpůrci. 

Domů
Sdílet
Diskuse