15. března 2023 20:17
Radim Šlechta

Pentagon upozornil na zaznamenané UFO, které popírá zákony fyziky. Vědci se snaží vysvětlit proč

Zdroj: Public Domain Pictures/volně k užití
NEWS VĚDA VESMÍR

Několik pohyblivých objektů se během pozorování Pentagonu chovalo jinak, než by se od nich očekávalo. Vědci se pokusili zjistit, zda jde o mimozemské civilizace, nebo jen lidskou chybu.

Pentagon po několika pozorováních UFO zkoumá nasbíraná data a během analýzy zjistil, že část čísel nesedí. Objekty na obloze se totiž nechovaly tak, jak by se dle fyzikálních zákonů chovat měly. Ředitel Úřadu pro řešení anomálií ve všech oblastech (All-domain Anomaly Resolution Office) Sean Kirpatrick a harvardský astronom Avi Loeb se proto zaměřili na hlubší prozkoumání těchto „vysoce pohyblivých“ neidentifikovatelných leteckých objektů.

V doposud nerecenzované studii se zaměřili na tření těchto objektů a okolního prostředí. Podle fyzikálních zákonů by totiž mělo objekt postupně proměnit v ohnivou kouli, která by po sobě zanechala stopy. Navíc by ji měly zachytit radary, což se nestalo. Otázka tedy je, zda má lidstvo „konečně“ důkazy o existenci dalšího života ve vesmíru.

Podle vědců je ale nepravděpodobné, že by se jednalo o mimozemskou entitu s pokročilými materiály, které na Zemi ještě neznáme. „Absence všech těchto znaků (žádná stopa na radaru nebo dráha za ‚ohnivou koulí‘, pozn. red.) by mohla znamenat nepřesné měření vzdálenosti, a tedy i odvozené rychlosti,“ uvádí ve studii.

Slovenská Měsíční šachta patří k největším záhadám lidstva. Šlo o výtvor pradávné civilizace? Slovenská Měsíční šachta patří k největším záhadám lidstva. Šlo o výtvor pradávné civilizace? 11. ledna 2024 8:00

„Pokud jsou některé pozorované UAP mimozemského původu, existují určitá praktická omezení interpretace pozorovaných a naměřených dat, která vyplývají z fyzikálních omezení,“ dodávají. Návštěva z jiné civilizace se tedy pravděpodobně nekoná a viníkem „podezřelých měření“ jsou spíš špatně nastavené stroje než mimozemské materiály.

Vzhledem k tomu, že Loeb patří k vědcům, kteří pravidelně plní novinové titulky senzačními teoriemi o přítomnosti mimozemských lodí ve vesmíru, je jeho velmi racionální vysvětlení situace pro návštěvu čekající lidi ještě trochu větším zklamáním.