Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
27. března 2023 15:51
Čas čtení 1:19
Kateřina Viková

Levi Strauss nahradí reálné modely a modelky umělou inteligencí

Levi Strauss nahradí reálné modely a modelky umělou inteligencí
Zdroj: Levis/propagační materiál
MÓDA DŽÍNY A DENIM MODERNÍ TECHNOLOGIE UMĚLÁ INTELIGENCE
Uložit Uložené

Známá značka nejenom denimových produktů chce pracovat s modely a modelkami, které vygeneruje umělá inteligence. Chce být inkluzivnější, udržitelnější a zlepšit uživatelský zážitek, může za tím ale stát i něco jiného.

Módní značka Levi Strauss & Co., známá především díky ikonickým džínům, tento týden oznámila spolupráci s digitálním módním studiem Lalaland.ai. Bude s ním spolupracovat na využití umělé inteligence, která generuje „modelky“ na zakázku. Levi's tím chce zvýšit počet modelek a jejich diverzitu a zároveň se zachovat udržitelně. Informovali o tom na svém webu.

Doporučeno
Nový papežský drip zaplavil internet. Pravda je ale jinde Nový papežský drip zaplavil internet. Pravda je ale jinde 26. března 2023 17:16

Amsterdamská firma Lalaland.ai byla založena v roce 2019 a používá pokročilou umělou inteligenci k vytvoření hyperrealistických modelů a modelek jakéhokoliv tělesného typu, věku, velikosti a barvy pleti. Tito avataři mají umožnit značkám, firmám a prodejcům inkluzivnější, personalizovanější a udržitelnější zážitek z nakupování.

„Umělá inteligence pro nás pravděpodobně nikdy plně nenahradí lidské modely a modelky, ale těšíme se na potenciál, který to může nabídnout,“ řekl Amy Gershkoff Bolles, globální ředitel digitální technologické strategie Levi Strauss & Co. „Módu a technologii vidíme jako umění i jako vědu a ze spolupráce s Lalaland.ai jsme nadšení. Tato firma s vysoce kvalitními technologiemi nám pomůže pokračovat na cestě k více diverzifikovanějšímu a inkluzivnějšímu spotřebitelskému zážitku,“ dodal.

Diverzifikace a osobnější zážitek z nákupu, ale i zástěrka úspor

Když nyní nakupujete na Levi.com nebo v jejich aplikaci, většinou je každý produkt ukázán pouze na jednom modelovi nebo modelce. Levi's tvrdí, že zákazníci chtějí produkt vidět na modelech, kteří vypadají jako oni. Proto pracují i na diverzifikaci (co se týče tělesného typu, velikosti, věku a barvy pleti) lidských modelů. Tato technologie umělé inteligence může pomoct tím, že doplní lidské modely a do budoucna zákazníkům umožní vidět produkty na více modelech. Vytvoří tak prý osobnější a inkluzivnější nákupní zážitek.

Doporučeno
Výtrysky z jádra vzdálené galaxie změnily směr, míří teď k Zemi Výtrysky z jádra vzdálené galaxie změnily směr, míří teď k Zemi 25. března 2023 15:20

Diverzita, rovnost a inkluze jsou pro LS&Co. prioritou a podle jejich webu nevidí modely generované umělou inteligencí jako jediné řešení. Ale například web Engadget tvrdí, že za těmito vznešenými a z PR hlediska vhodnými pojmy je zástěrka toho, že jim využití umělé inteligence umožní masově generovat něco, za co by jinak museli platit lidi. Podle některých zdrojů totiž Levi Strauss & Co. začal ve velkém propouštět. Podle webu Sentinel Tribune plánuje zrušit až 800 pracovních míst, což je asi 20 %.

Domů
Sdílet
Diskuse