14. listopadu 2014 17:53

Vykročilo Call of Duty z tieňa recyklovanej série pomocou Advanced Warfare? (Recenzia) + Gejmer špeciál

Skvelý singleplayer, zábavný, aj keď chaotický multiplayer a kopa nových možností vďaka exosuitu. Aj také je nové Cod: Advanced Warfare.

Ako má FIFA PES, má aj Battlefield Call of Duty (alebo naopak). V tomto prípade si EA povedalo, že nevydajú ďalší bugfest, a tak odložili Hardline na jar budúceho roka. Activision má tak prakticky voľný trh a bude skutočne zaujímavé sledovať, kam až dosiahnu predaje.

Advanced Warfare je ďalšou gamesou zo série (spolupracovali na MW3) od štúdia Sledgehammer games a prináša do série nové prvky, ale taktiež konečne poriadnu grafiku. Správne, hovoríme o CoD, ktoré vás výzorom upúta, pritom sa nemusíte pozerať len na cutscény (tie sú mimochodom úžasné). Niežeby ste boli ohúrení, ale ak ste zvyknutí na klasiku v podobe slabších textúr, nie práve najlepšej vykresľovacej vzdialenosti či detailov, budete určite príjemne prekvapení. Hru v tomto ohľade chválim, hoc v roku 2014 by tunel jednoducho mal vyzerať minimálne takto a ešte lepšie.

Zľakli ste sa slovíčka tunel? A čo exosuit, s ktorým prakticky lietam, vystreľovací hák či rukavice, s ktorými leziem alá spidey? Nuž, v singleplayeri použijete rukavice a hák asi zhodne v dvoch misiách, exosuit samozrejme v každej, avšak nie vždy má rovnaké funkcie. Buďto skáčete do výšky niekoľkých metrov, alebo dostanete funkciu overdrive – bullet time. Ten som ale vôbec nevyužíval. Naozaj to nie je potrebné. Hral som na druhej najťažšej obtiažnosti, aby som pre recku mal príbeh čo najskôr zvládnutý, avšak hneď som to aj oľutoval. Ak som zomrel, bolo to kvôli mojej hlúposti. Súperi skutočne nie sú ťažkí a ani AI nie je bohviečo. Presvedčila ma o tom stealth misia, kedy som si to hneď na prvýkrát namieril rovným stredom mapky, ktorá by logicky mala byť najviac strážená, avšak neodhalili ma ani súperove jednotky a ani lietajúce skenujúce drony. Wtf? Stačilo vyskočiť tu a tu a misia sa razom stávala detskou hrou.

Kampaň je ale zaujímavá. Misie nie sú stereotypné, avšak jasne vám ukazujú smer, akým sa máte pohybovať. Vlastná cesta až na jednu kapitolu prakticky neexistuje (ak nerátate vyjsť schodmi miesto mosta). Exosuit je zábavný, ponúka nové možnosti a rozhodne sa s ním nenaučíte narábať hneď. Preto je dobré pred multiplayerom skutočne ten singleplayer skúsiť. Ľahko sa dostanete na predtým neprístupné miesta, odkiaľ máte perfektný rozhľad a taktickú výhodu, čo sa hodí, ak ste v obkľúčení nepriateľov alebo proti presile. Neľakajte sa však, že by ste kampaň hrali nejak dlhšie, než u predchádzajúcich dielov. O niečo dlhšia je, avšak stále dosť krátka (cháp intenzívna) na to, aby ste si ju celú užili. Zvrat je predvídateľný už pri pohľade na tvár Kevina Spaceyho (ten požičal svoj hlas aj tvár), no a jeho hlas vás v tom už definitívne uistí. Tu musím Activisionu pogratulovať. Spacey je úžasný a budí vo vás rešpekt a pocit, že je to skutočná autorita, hoci len v hre. Zhrnuté a podčiarknuté: Kampaň je zábavná, inovatívna a nemusíte sa báť, že bude plná nascriptovaných wow momentov. Samozrejme, pár ich bude, inak by to nebolo ono. Ako ale už viete, na multiplayer vás hra pre jedného hráča vôbec nepripraví.

Bol to môj Call of Duty multiplayer po pár rokoch (čiže asi 4 hry), avšak tempo, chaos a vôbec celé fungovanie bolo pre mňa ako španielska dedina. Trvalo minimálne 5 a viac hodín, kým som sa ako tak chytil a za tú dobu K/D ratio pekne kleslo. Aj keď na ňom príliš nezáleží. Pri FPS som zvyknutý viac taktizovať, spoliehať sa na teammates/squad, správanie zbraní a tak ďalej. Call of Duty vsádza len na reflexy, šťastie, rýchlosť a modlenie sa, aby vám to nelagovalo. V tom prípade nemáte šancu. Zbraní veľa zo začiatku nie je, za čo doplatíte, keďže tie lepšie dostanete až vo vyšších leveloch. Ak začnete hrať čo i len o pár dní neskôr, môžete sa rozlúčiť s vyrovnanými podmienkami. Niektorí hráči to totiž hrajú celé dni a zaútočia na vás s plným arzenálom. Dokonca sa mi párkrát stalo, že moje strely súpera nezasiahli, pričom som si bol istý, že na dva metre dokážem cieľ trafiť. Navyše, ak je mi chrbtom. Bohužiaľ, lagy a bugy sprevádzajú aj Advanced Warfare. Môže sa mi to zdať, no párkrát som cítil výrazné zvýhodnenie súpera, inokedy som mal extrémne smolu, ale boli aj momenty, keď kill streak prekročil 5 a raz za tých 10 hodín hrania aj kill streak 10, čo bolo predtým pre mňa nemysliteľné. Dobrá zbraň robí 50% úspechu, akonáhle som zdvihol nejaký ťažký vytunený kaliber, nepriatelia padali ako hrušky.

Za tých 10 hodín výrazne pocítite zlepšenie, skill sa zvyšuje každou hrou a taktiež spoznáte mapy. Niektoré budete nenávidieť, v niektorých budete kraľovať tak, ako v každom mulťáku. Level vám stúpa celkom rýchlo, dostávate veľké množstvo perkov, vylepšení a občas aj nejakú zbraň. Počet perkov a iných „odmien“ mi ale prišiel zbytočne obsiahly a neprehľadný. Keď ste ale obohatili obľúbenú zbraň dobrými prídavkami, zabíjanie súperov rad radom sa stáva oveľa jednoduchším. V momente, keď sa vám začne dariť, je hra razom zábavnejšia a lobby odrazu nevydržateľne dlhé.

Hra osobne je pútavá, singleplayer je zábavný, multiplayer bol však pre mňa extrémne chaotický, rýchly a absencia taktickej stránky mi extrémne vadila. Hral som Battlefield BC 2 či BF3 a teda je pre mňa 5 úmrtí (stane sa) za minútu dosť nepredstaviteľný a hlavne hektický zážitok. Ak ste pravidelným hráčom série, určite vás Advanced Warfare bude baviť. Inovačné prvky, ktoré exosuit poskytuje sú nevyhnutné, keďže svieži vánok do FPS multiplayerov už bol jednoducho potrebný. Zároveň sa modlím, aby už konečne niekto opäť spravil 2. svetovú vojnu. Tommíky mi jednoducho už veľmi chýbajú. Call of Duty: Advanced Warfare je skutočne (oproti predošlým dielom) next-gen titulom, či už po technickej alebo inovatívnej stránke. Ak máte sériu radi, pokojne si bod pripočítajte, v každom prípade ako „hejter“ Activisionu som bol spokojný. 7,5/10.

Call of Duty: Advanced Warfare kupuj na brloh.sk.

LokalTV a ich Gejmer prináša aj gameplay video s tradičným LTV humorom.

A ak by si chcel vyhrať COD: AW na PS4, sleduj pozorne video. Odpovedať môžeš pod status na LTV facebooku.