Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 29. 1. 2020 svátek má Zdislava

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Sport
3
kastan
14. březen 2015, 20:03
Čas čtení: 6:40

Formule 1 je zpět s novou sezonou. Jaké se odehrají změny a bude Hamilton opět útočit na titul?

Všichni příznivci uší rvoucích zvuků motorů, dech beroucích soubojů v úzkých zatáčkách, soupeření kolo na kolo, rychlostí nad 300 km/h těšte se, nová sezona Formule 1 je za dveřmi!

kastan
14. březen 2015, 20:03
Čas čtení: 6:40
Formule 1 je zpět s novou sezonou. Jaké se odehrají změny a bude Hamilton opět útočit na titul?
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Nejenom mně naskočí husí kůže při zvuku formule, kdy má pilot pedál na podlaze a letí neuvěřitelnou rychlostí cílovou rovinkou. Fanoušci rychlých vozů se mají zase na co těšit – začíná sezona Formule 1, která se bude od těch stávajících poněkud lišit, a to například novými pravidly nebo také vrácením staronové Velké ceny. Ale dále už níže.

 

Pojďme si jako první představit změny ve Velkých cenách. Do seriálu Mistrovství světa Formule 1 je odjakživa zařazeno maximálně 20 závodů po celém světě, ale letošní rok měl být jiný, počet závodů se totiž měl přehoupnout přes hranici 20 závodů, a to na číslo 21, což Formule 1 ve své historii ještě nezažila. Velká cena Koreje. Tak znělo vyjádření Mezinárodní automobilové federace FIA, která zařadila již zmiňovanou Velkou cenu do předběžného kalendáře. V Koreji se ale už jelo, takže se pouze čekalo na oficiální potvrzení, ale co se nestalo – okruh, na kterém třikrát zvítězil Sebastian Vettel, si nemůže dovolit hostit Velkou cenu Formule 1 kvůli ztrátě 170 milionů eur v letech 2010-2013 a nakonec se proti setrvání závodu v kalendáři postavily i samotné týmy, takže počet závodů zůstává na 20. Počkat, na dvaceti?

 

Vyhraje Lewis Hamilton titul mistra světa i tento rok?

Formule 1 je zpět s novou sezonou. Jaké se odehrají změny a bude Hamilton opět útočit na titul?

 

Oproti loňskému roku přibývá jeden závod do kalendáře, který už je oproti Koreji potvrzen. Velká cena Mexika, která se naposledy jela v roce 1992, se po 23 letech zařadí do seriálu. Elitní seriál se měl vrátit na okruh v Cancúnu už v roce 2006, tehdy ale plány na uspořádání nevyšly. Jen pro připomenutí, v roce 1992 na okruhu vyhrál Nigel Mansell a také to bylo premiérové umístění legendárního jezdce Michaela Schumachera na stupních vítězů, respektive na třetím místě.

 

Než se podíváme na změny v pravidlech pro rok 2015, představme si jednotlivé týmy a jejich jezdce, kteří usednou za volant těchto rychlých vozů.

Scuderia Ferrari

Sebastian Vettel & Kimi Räikkönen

Tento tým budu alespoň já velmi bystře sledovat. Do Ferrari se vrátil Kimi a fanoušci ho vítali s otevřenou náručí, ale kde nic, tu nic. Kimi vůbec nic nepředvedl a byl spíš jen doplňkem k Alonsovi. Bylo vidět, že jejich auto je o stupeň horší než auta Mercedesu a není ani divu, že jim odešel tahoun Alonso. Navzdory špatným výsledkům ze sezony 2014 k týmu přichází Sebastian Vettel a Ferrari má zase eso v rukávu. Vettel s Ferrari měl jedny z nejrychlejších testů celkově, a tak se na něj upírají zraky mnoha fanoušků a expertů. Nechme se překvapit, jak se tento zkušený jezdec sžije v červené barvě po boku chladného Fina.

 

Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel s jejich novým žihadlem pro sezonu 2015

Formule 1 je zpět s novou sezonou. Jaké se odehrají změny a bude Hamilton opět útočit na titul?

 

McLaren Honda

Fernando Alonso & Jenson Button

Ach, ten McLaren. Sezonu 2014 neviditelný s výjimkou prvního závodu v Austrálii, kdy byli oba jezdci na stupních vítězů. Jeden z McLarenů řídil nováček Kevin Magnusenn, který po diskvalifikaci Ricciarda dojel na druhém místě a všichni ho naráz začali přirovnávat k Lewisi Hamiltonovi. Mladík plný nadějí ovšem vstoupil do zbytku sezony levou nohou a on i jeho tým byli ve stínu ostatních týmů a nebyli, až na pár výjimečných momentů, vidět. Letošní složení v podobě dvou veteránů a skvělých jezdců ovšem přinese nejspíše něco nového. McLaren ale bude v prvním závodě oslaben, jelikož Fernando Alonso nepojede z důvodů jeho havárie při testovací jízdě, kde utrpěl otřes mozku.

 

Mercedes AMG Petronas F1 Team

Lewis Hamilton & Nico Rosberg

Stříbrné šípy dominovaly sezoně 2014, která byla hlavně o silných motorech. Mercedes vyhrál 16 z 19 závodů a získal 18 pole positions. Sice kvůli boji o cenný titul mistra světa ochablo jejich přátelství, ale tím více zase přibylo na rivalitě. Co tento rok? Získá titul opět Lewis Hamilton se svou stříbrnou střelou a nechá Nica ve stínu? Jezdci se znají už od dětských let, když spolu jezdili ještě na motokárách a jednoho dne snili, že se setkají i v budoucnu v prestižní F1. Tak se také stalo a je to vůbec poprvé od roku 1989, kdy bojovali o titul jezdci stejného týmu. Koneckonců si myslím, že Lewis je vyspělejší a zkušenější než Nico, kterému krůček k titulu chybí, ale nechme se překvapit. Těšme se na stejně napínavé souboje těchto dvou dravců.

 

Williams Martini Racing

Felipe Massa & Valtteri Bottas

Valtteri Bottas je vedle Daniela Ricciarda další vycházející hvězda ze sezony 2014, ovšem i díky výkonům Felipeho Massy se tým konečně vyhrabal na lepší pozice. Co na lepší, dokonce se dokázal umístit i na stupních vítězů, a to v podání jak Bottase, který si na stupínek vyskočil šestkrát, tak i Felipeho Massy, jemuž jeho tým z rádia k umístění mezi třemi nejlepšími gratuloval třikrát. I přes to se dá považovat přechod Fellipeho z Ferrari za dost úspěšný. Zlepší-li se Williams stejně, jak se zlepšil ze sezony 2013 na sezonu 2014, bude to ještě hodně zajímavé.

 

Formule 1 je zpět s novou sezonou. Jaké se odehrají změny a bude Hamilton opět útočit na titul?

 

Scuderia Toro Rosso

Carlos Saint Jr. & Max Verstappen

Minulý rok si nově nasazený Kvyat vedl více než dobře. Co si budeme namlouvat, ani Sebastian Vettel nebyl přesunutý do sesterského Red Bullu Racing tak brzo, jako Daniil Kvyat. Dokázal bodovat velmi často a taky si řekl o poslední část kvalifikace. Jak to bude s Maxem a Carlosem? Pokud by předváděli výkony stejné, nebo alespoň podobné jako Daniil, tak si myslím, že Toro Rosso bude spokojeno.


Sauber F1 Team

Marcus Ericsson & Felipe Nastr

Mizerné auto. Asi tak by většina lidí charakterizovalo Sauber F1 Team, který v sezoně 2014 skončil bez jediného bodu a nováček, který mezi juniory vyhrával a byl velký talent, nepředvedl už druhou sezonu naprosto, ale naprosto nic. Pro tým, který se v minulosti umísťoval v popředí, byla jejich kondice naprostým zklamáním. Zda si povedou lépe tento rok, uvidíme již tento víkend.


Infiniti Red Bull Racing

Daniel Ricciardo & Daniil Kvyat

V roce 2014 konečně skončila nadvláda Sebastiana Vettela a jeho ultra rychlého Red Bullu (ano, sice jsme viděli nadvládu Mercedesu, ale tak přece jenom je to změna). Daniel Ricciardo nebyl příliš známý a očekávalo se od něj mnoho, když měl nahradit legendu Marka Webbera. A co se nestalo, Daniel se předvedl jen v tom nejlepším světle a sahal i na nejvyšší stupínek, a to až třikrát. Předčení čtyřnásobného mistra světa o několik desítek bodů možná také Vettelovi naznačilo, že je potřeba změna. Že by Vettel "utekl" do Ferrari kvůli Ricciardovi? Ať už je to jak chce, teď je středem zájmu Red Bullu Daniel.

 

Manor F1 Team

Will Stevens & Roberto Merhi

Bývalá Marussia, která minulou sezonu už nezávodila v USA, je zpátky s touto dvojicí jezdců. Tým byl sice minulou sezonu opravdu špatný, ale přece jenom aspoň malých jiskřiček v podání Julese dosáhl. Bohužel, co se nestalo. Velká cena Japonska na Suzuce a přichází (aspoň pro mě) ta nejstrašnější havárie od Ayrtona Senny. Jules Bianchi ve vysoké rychlosti nedbal žlutých vlajek, vůz nedokázal udržet a skončil v odtahovacím vozu. Jules se už jen zázrakem vrátí do normálního života, jestli se vrátí vůbec. 

 

Lotus F1 Team

Pastor Maldonado & Romain Grosjean

Nebudeme si nic namlouvat, sezonu 2014 mohl lépe odjet snad kdokoliv. Sice bylo od Austrálie vidět zlepšení a tým nakonec pár bodíků získal, a to hlavně zásluhou Romaina Grosjeana. Myslím, že můžeme s klidem říct, že Maldonado vyváděl opravdu psí kusy a jeho ukořistěné dva body byly jen malou útěchou pro Lotus.

 

Sahara Force India F1 Team

Sergio Peréz & Nico Hülkenberg

Celkově produktivnější Nico, který sbíral sem tam slušnou nálož bodů a nutno říci, že i poměrně pravidelně, nedosáhl ani jednou stupně tří nejlepších, což se ale o jeho kolegovi Sergio Perézovi říct nedá. Ten pro svůj tým ukořistil pódiové umístění, ale Nico je pořád tím, kdo sbíral více bodů.

 

Lékaři vytahují Bianchiho z kokpitu po jeho hororové nehodě v japonské Suzuce

Formule 1 je zpět s novou sezonou. Jaké se odehrají změny a bude Hamilton opět útočit na titul?

 

Teď už se přesuňme ke slibovaným změnám pravidel. Ukážeme si jen ty hlavní a nejvíce viditelné změny hlavně v oblastní sportovní.

 

Dvojité body, které měly pro sezonu 2014 premiéru, se budou rušit. Na této "novince" se shodly jak týmy, tak samotný šéf Formule 1 Bernie Ecclestone. Komise F1 také stihla zrušit ještě nezavedenou novinku pro rok 2015, na které se shodla, ale která stejně byla nakonec zrušena. Jedná se o pevný restart ze startovního roštu. Fakty o přetěžování techniky a možných karambolech nakonec zvítězily a toto pravidlo je zrušeno.

VSC neboli Virtual Safety Car bude mít premiéru v nové sezoně. FIA přesvědčila týmy a jezdce o užitečnosti. Tento systém nenahradí klasický safety car, jak jsme na něj zvyklí, ale bude používán při méně závažnějších nehodách. Bude fungovat na principu jakýchsi ukazatelů, které budou jezdci ukazovat maximální povolenou rychlost v daném úseku, takže každý jezdec ztratí stejně. Nápad byl iniciován po vážné nehodě Bianchiho v Suzuce, který stále zůstává v kómatu. Důvodem je hlavně bezpečnost a také to, že jezdci při vyvěšených žlutých vlajkách často nezpomalili a tím ohrožovali nejen sebe, ale i ostatní.

Formule 1 je zpět s novou sezonou. Jaké se odehrají změny a bude Hamilton opět útočit na titul?

 

Dalším pravidlem je, že pokud dojde k přerušení závodu, tak se uzavře výjezd z boxů a všechny vozy budou muset okamžitě zajet do boxové uličky. Zmíníme také týmový personál, který pokud při signálu 15 sekund nebude vyklizen z okruhu, tak jezdce příslušného týmu může očekávat start z boxové uličky. Pokud tak neučiní, bude muset na 10 sekund navštívit své kolegy v boxové uličce. Pilot může také dostat desetisekundovou penalizaci, vedle již zvyklé pětisekundové. Deset sekund může obdržet tým například za vypuštění vozu, který je v nebezpečném stavu. Změnou si projde také kvalifikace, a to Q1 a Q2. Pokud bude na startovním roštu 24 vozů, bude se vyřazovat 7, ale při celkovém počtu 22 vozů se bude vyřazovat po šesti. Dalším a posledním pravidlem je také penalizace za výměnu pohonné jednotky. Výměna samotné jednotky nebude jako trest, ale bude se sčítat trest za jednotlivé komponenty.


Změny tedy vidíte sami, myslím si, že nejsou až tak titěrné a určitě průběh závodu ovlivní znatelně. Je sice pravda, že atraktivnost Formule 1 v posledních letech upadá hlavně díky zastávkám v boxech, DRS zóně a podobným systémům, ale vedení se určitě snaží dělat všechno pro to, aby zase přilákalo diváky zpět do sedaček, ať už v pohodlí domova, nebo na okruhu. 

Bohužel Formule 1 již nebude vysílat na kanálu TV Nova, jak jsme zvyklí, ale přesouvá se na placené kanály Sport 1 a Sport 2. Jestli vám stojí připlatit si za tyto kanály pro strhující souboje F1, se zeptejte sami sebe. A co vy? Jaký máte názor na úpravu pravidel, novou Velkou cenu nebo sestavu jezdců? A kdo podle vás vyhraje titul? Dejte nám vědět do komentářů.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
0
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.