Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
26. března 2015 7:00
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Mercedes-Benz třídy ML je minulostí, přivítejte nové GLE s výkonem až 585 koní!

TECH
Uložit Uložené

Automobilka s hvězdou ve znaku krátce po ženevském autosalonu odhaluje modernizovanou podobu svého nejúspěšnějšího SUV.

V závěru loňského roku se do modelové nabídky značky Mercedes-Benz začlenil zcela nový model, SUVčko vycházející ze třídy ML, které kombinuje geny SUVčka s rysy sportovně laděných kupé. GLE Coupé, tedy novinka počítající již s novým označováním byla přivítána skrz svou netypičnost a nevšednost vcelku rozporuplně, poptávka však hraje jednoznačně v její prospěch. Pro konzervativnější část publika zde byl samozřejmě dlouhodobý mercedesácký bestseller mezi SUVčky, mimochodem nejprodávanější medvěd u nás, tedy staré známé a hlavně dobré MLko. To je však na trhu akorát tak dlouho, aby si zasloužilo facelift a ten právě přichází. Popravdě, pokud jste stejně jako já počítali s tím, že hlavní změnou projdou přední partie, které budou prakticky shodné s GLE Coupé, předpokládali jste správně a ničím převratným vás modernější look nepřekvapí.

Co však představuje velký převrat, je označení. Třída ML, tedy jeden ze zakladatelů třídy SUV a zároveň jedno z nejznámějších a nejúspěšnějších vozů této kategorie na světě, se s příchodem modernizace podle avizovaných změn přejmenovává na třídu GLE. Jak se čekalo, i když nové označení má usnadnit kategorizaci modelů, právě u MLka jde jednoznačně o nejradikálnější změnu, na kterou si budeme zvykat o něco déle než v případě zbývajících přejmenovaných modelů.

Mercedes-Benz třídy ML je minulostí, přivítejte nové GLE s výkonem až 585 koní!
Mercedes-Benz třídy ML je minulostí, přivítejte nové GLE s výkonem až 585 koní!

Novinka podléhá nejnovějším designovým trendům automobilky, což je vidět především při pohledu na přední partie počítající ještě se zaoblenějšími křivkami. Tvarovou modifikací prošly i hlavní světlomety, nejnověji dostupné už i ve full LED technologii s propracovanou grafikou. Elegantní paket zahrnuje v podstatě shodné nárazníky, jak jsme poznali při vyhotovení GLE kupé, přičemž stejně to platí pro atraktivnější a sportovnější AMG packet s většími nasávajícími otvory, které mezigeneračně ztratily ostré hrany a výrazně zkrásněly. Z profilu jsou změny minimální, pověstný a typický poznávající znak zůstává nezměněn, široký C sloupek tak stylově i nadále odděluje druhou řadu dveří od zadního okna. Vzadu najdeme světlomety s původním tvarem, nová je však jejich modernější grafika s hrubšími vodorovnými LEDkami. Velmi kladně hodnotím nové řešení zadního nárazníku s podstatně vyváženějším designem a přepracováním. Jelikož Němci současné s klasickými variantami vypouštějí do světa i ostrou verzi GLE 63 S, hříchem by bylo nezmínit mohutný a respekt vzbuzující AMG bodykit, který kromě čtveřice zadních výfuků a nových designů kol, nabízí masivní přední nárazník ve stylu, s jakým jako první přišlo faceliftové E 63 AMG.

Interiér se dočkal několika změn, v rámci faceliftu došlo, kromě jiného, ke zkvalitnění materiálů, úplné výměně volantu a do propracovaného středového panelu s novými výdechy klimatizace se dostal nový 8'' displej multimediálního systému, který již není vestavěný, ale po vzoru zbylých nových medvědů se vztyčuje nad přístrojovou deskou. Informační rozhraní Command se ovládá pomocí chytrého joysticku, vedle kterého najdeme volič jízdních režimů Dynamic Select se šesti módy upravujícími chování podvozku, řízení a motoru - Comfort, Slippery, Offroad (Offroad + pro verze s Off-Road Engineering paketem), Sport, Sport + a Indvidual pro nezávislou konfiguraci. Nechybí ovládání vzduchového podvozku AIRMATIC, který dokáže navýšit světlou výšku vozu o 285 mm. AMGčko dále dostalo zespodu seříznutý věnec volantu, hliníkové a karbonové dekory nebo sportovní sedadla.

Mercedes-Benz třídy ML je minulostí, přivítejte nové GLE s výkonem až 585 koní!
Mercedes-Benz třídy ML je minulostí, přivítejte nové GLE s výkonem až 585 koní!
Mercedes-Benz třídy ML je minulostí, přivítejte nové GLE s výkonem až 585 koní!

Paleta motorů začíná čtyřválcovou naftovou verzí GLE 250d (ano, "d" střídá BlueTec nebo někdejší CDI), která nehledě na faktu, zda jde o auto se zadní nápravou nebo pohon všech čtyř kol 4Matic nabízí 150 kW / 204 koní a kombinovanou spotřebu na úrovni 5,4 l/100 km. Dále následuje třílitrová dieselová V6ka ve verzi GLE 350d s pohonem 4Matic a výkonem 190 kW / 258 koní a až 620 N.m. Benzínové provedení s dvakrát přeplňovanou V6kou známou již z GLE kupé najdeme i zde, tedy pod verzí GLE 400 4Matic s výkonem 245 kW / 333 koní. Následuje osvědčená 500ka, čili dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,7 litru pod označením GLE 500 4Matic a silou 320 kW / 435 koní, respektive 700 N.m. Úplnou novinkou je ale verze GLE 500E 4Matic, která zhmotňuje první SUV v historii značky s plug-in hybridní technologií. Ta počítá s třílitrovou V6kou twin turbo s výkonem 245 kW / 333 koní, jejíž dopomáhá 116koňový elektromotor s kapacitou 85 kW. Ve výsledku celá soustava zajišťuje 325 kW / 442 koní a 650 N.m, přičemž výhradně na elektrický pohon zajde GLEčko 30 kilometrů a kombinovaná spotřeba by měla představovat hodnotu 3,3 l/100 km. Standardem pro tuto alternativu je 4Matic a sedmistupňový automat 7G-TRONIC. V rámci techniky obecně určitě vzpomeneme ještě špičkovou devítistupňovou převodovku 9G-TRONIC.

Stropem v nabídce je už nenávratně nekompromisní AMG. Faceliftované MLko s geny z Affalterbach po novém ponese názvem Mercedes AMG GLE 63 S 4Matic, přičemž i v tomto případě poznáváme hned i nejostřejší, tedy ještě výkonnější verzi s dodatkem S. Ta bude naladěna na výkon 430 kW / 585 koní (+ 60 koní) a 760 N.m, čímž o 10 koní překonává úhlavního nepřítele z Mnichova, nové 575koňové X5 M. Akcelerace S-kového AMG na stovku trvá jen 4,2 sekundy, zatímco maximální rychlost je již tradičně omezena na 250ce . Všechno to má na svědomí osvědčená benzínová 5,5litrová V8čka, která v případě verze "bez Ska" nabízí výkon 410 kW / 557 koní a 700 N.m. To je pro tentokrát vše, více informací, ať už po stránce rychlostních parametrů nebo cenových relací se dozvíme časem.

Mercedes-Benz třídy ML je minulostí, přivítejte nové GLE s výkonem až 585 koní!
Mercedes-Benz třídy ML je minulostí, přivítejte nové GLE s výkonem až 585 koní!
Mercedes-Benz třídy ML je minulostí, přivítejte nové GLE s výkonem až 585 koní!
Mercedes-Benz třídy ML je minulostí, přivítejte nové GLE s výkonem až 585 koní!
Mercedes-Benz třídy ML je minulostí, přivítejte nové GLE s výkonem až 585 koní!
Mercedes-Benz třídy ML je minulostí, přivítejte nové GLE s výkonem až 585 koní!
Mercedes-Benz třídy ML je minulostí, přivítejte nové GLE s výkonem až 585 koní!
Mercedes-Benz třídy ML je minulostí, přivítejte nové GLE s výkonem až 585 koní!
Domů
Sdílet
Diskuse