Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Neděle 18. 8. 2019 svátek má Helena, Jelena

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Hudba - Zahraniční
12
Matěj Toman
6. květen 2015, 1:47

Forbes odhalil pořadí nejbohatších raperů za letošní rok a ne, Dr. Dre opravdu není první

Mnozí označovali Dr. Dre jako nejbohatšího hip-hopového umělce všech dob, ale obrovský kšeft s Applem nebyl tak obrovský, jak se mohl na první pohled zdát.

Matěj Toman
6. květen 2015, 1:47
Forbes odhalil pořadí nejbohatších raperů za letošní rok a ne, Dr. Dre opravdu není první
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
12
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

I když hudba nepochybně vynáší, pokud chcete mířit na opravdu vysoká čísla, budete muset své peníze trošku rozvětvit a investovat i do jiných oblastí. Samotné prodeje alb nebo výdělky z koncertů vás zkrátka na vrchol, alespoň co se týče finančních žebříčků, nedostanou. Své o tom může povídat níže popsaná pětice, která už um investora a byznysmena ovládá, řekl bych, velmi slušně. Zdrojem dnešních údajů nebude nikdo jiný než Forbes, který k odhadnutí jmění využil podílů ve společnostech, minulých výdělků, stejně jako si promluvili s analytiky, právníky, manažery a v některých případech si sedli na slovíčko se samotnými umělci. Tuto metodu většinou používají i při větších žebříčcích a já si dovolím tvrdit, že v odhadování finančního majetku je Forbes jedničkou a jeho údaje rozhodně nejsou jen nějakou střelou od boku.

 

Jimmy Iovine spolu s Timem Cookem, Dr. Dre a Eddym Cuem (zleva)

Forbes odhalil pořadí nejbohatších raperů za letošní rok a ne, Dr. Dre opravdu není první

foto: Fortune

 

Když jsem v prosinci (december) minulého roku psal o tom, kteří muzikanti si vydělali za rok 2014 (respektive od června (jún) roku 2013 do června roku 2014) nejvíce, žebříčku jasně vévodil Dr. Dre, který v té době ještě relativně čerstvě uzavřel obchod s gigantem Apple. Důležité je zmínit, že článek, jehož odkaz je uveden o několik řádků výše, se zabýval profitem zaznamenaným za 12 měsíců, takže ačkoliv Dr. Dre vydělal v daném období nejvíce, je možné, že byl Diddy stále na prvním místě v celkovém pořadí. Jen pro zajímavost Diddy si za to samé období vydělal asi 60 milionů. A právě pro něj už velmi dlouho není hlavním pramenem hudba, nýbrž rozličné investiční pokusy.

 

I když měl obchod Dr. Dre vynést více než miliardu, po zdanění se nakonec jednalo o něco menší číslo, takže se nestal „prvním miliardářem v hip-hopu", jak prohlašoval ve videu, které se ihned stalo virálním. Ačkoliv se tedy zdálo, že je rodák z Comptonu daleko za vodou a zároveň na míle vzdálen od všech ostatních v branži, opak byl pravdou. Dr. Dre totiž těžil z jediného obchodu, kdežto Diddy má své investice rozběhnuté už mnohem déle a diverzifikuje, jak může. Zároveň je dost možné, že vlastnictví hned několika značek a jejich následný prodej mu ve finále vynese podobný obnos, jako tomu bylo u Beats by Dr. Dre.

 

Kromě Diddyho do vod Aquahydrate investoval i Mark Wahlberg

Forbes odhalil pořadí nejbohatších raperů za letošní rok a ne, Dr. Dre opravdu není první

foto: Forbes 

 

A odkud že ten Diddy vlastně bere všechny ty peníze? Stále profitující jistotou jsou podíly v oděvních značkách Sean John a Enyce, dále Combs investoval do vod značky Aquahydrate, tequily DeLeon a multimediální sítě Revolt. Právě Revolt Diddy založil a jedná se o jakousi obdobu MTV, která by se ale měla soustředit pouze a jen na hudbu. 

 

Třetím umístěným je Jay Z a v poslední době není řeč o ničem jiném než o jeho investici do streamovací služby Tidal. Tidal má ve zkratce konkurovat Spotify a ostatním podobným službám tím, že bude výhradně v rukou samotných umělců a navíc bude nabízet exkluzivní obsah jako například videoklipy a singly s předstihem nebo i živé koncerty pro odběratele. Nová Jay Zho služba se ale hned po spuštění setkala s kritikou, která jednoduše říkala to, že jde jen o další cestu, jak se bohatí můžou stát ještě bohatšími a všem tak nějak přišlo směšné, že ti nejbohatší z branže smutní, protože jim Spotify nevyplácí dostatečný podíl za jejich hudbu. Teď jsem to samozřejmě hodně zjednodušil, ale marketingovou strategii Tidalu budeme možná rozebírat jindy. 

 

Oficiální spuštění služby TIDAL, které dle mnohých působilo hodně rozpačitě

Forbes odhalil pořadí nejbohatších raperů za letošní rok a ne, Dr. Dre opravdu není první

foto: Forbes

 

Menším překvapením může být také čtvrté místo pro 50 Centa, který „těsně" přeskočil Birdmana. Pokud se ovšem bavíme o čtvrté a páté příčce, je třeba poukázat na opravdu velkou propast, která je dělí od první třetice. Birdmanovi jistojistě uškodily spekulace ohledně jeho největší  chlouby, kterou je nahrávací společnost Cash Money Records. Právě Lil Wayne by měl totiž Cash Money opustit, a to není rozhodně jediným, kterému se pod křídly Birdmana přestává líbit.

 

50 Cent, který díky 5 milionům přeskočil v žebříčku Birdmana

Forbes odhalil pořadí nejbohatších raperů za letošní rok a ne, Dr. Dre opravdu není první

foto: Zimbio

 

Co se týče Fiftyho, tak ten si stále užívá svého obchodu z roku 2007, kdy prodal firmu Vitaminwater za 100 milionů dolarů. Polovička dolaru má však prsty i v jiných společnostech, konkrétně investoval do sluchátek SMS, vodky Effen nebo spodního prádla Frigo.

 

Pět nejbohatších jedinců hip-hopu roku 2015 podle magazínu Forbes

1. Diddy - 735 milionů dolarů

2. Dr. Dre - 700 milionů dolarů

3. Jay Z - 550 milionů dolarů

4. 50 Cent - 155 milionů dolarů

5. Birdman - 150 milionů dolarů

Ohodnoť článek
7
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.