Sobota 21. 7. 2018 svátek má Vítězslav, Vítězslava

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.

Spotify je v hlubokých ztrátách. Sice má vyšší tržby, ale utrácí mnohem více na vývoj nebo zaměstnance

Navzdory tomu, že Spotify vydělává čím dál, tím více peněz, není schopno se udržet v plusu. Přisuzuje to nákladům na vývoj, licencím nebo výplatám zaměstnanců.

11. květen 2015, 16:43

Navzdory tomu, že Spotify vydělává čím dál, tím více peněz, není schopno se udržet v plusu. Přisuzuje to nákladům na vývoj, licencím nebo výplatám zaměstnanců.

Možná, že při čtení tohoto článku právě posloucháte svoji oblíbenou hudbu přes Spotify a možná, že by vás zajímalo, jak si vlastně tato populární služba vede. A právě o tom, že něco, co je populární, nemusí být nutně výnosné, nás přesvědčily zveřejněné dokumenty z Lucemburska, kde sídlí holdingová společnost Spotify.

 

I v uplynulém roce 2014 následovalo Spotify podobný trend jako v letech minulých – rapidní nárůst příjmů, ale zároveň velké výdaje, což ve finále vyúsťuje v celkové ztráty. Ty jsou tentokrát až třikrát vyšší, než tomu bylo v roce 2013. Rok 2014 přinesl Spotify v tržbách 1,3 miliardy dolarů, jedná se o 45% nárůst oproti roku 2013. Spolu s tímto chvalitebným číslem se však vynořil i údaj o celkové finanční bilanci, který říká, že navzdory velkým příjmům je Spotify 197 milionů dolarů v mínusu. V roce 2013 Spotify ztratilo 68 milionů.

 

Zakladatelé Spotify Martin Lorentzon a Daniel Ek, Ek stojí i za klientem μTorrent

Spotify je v hlubokých ztrátách. Sice má vyšší tržby, ale utrácí mnohem více na vývoj nebo zaměstnance

 

Příčinou těchto numer mají být investice do „vývoje produktů, mezinárodní expanze a celkový nárůst počtu zaměstnanců". Na konci roku 2013 zaměstnávalo Spotify 958 lidí, před pěti měsíci se toto číslo pohybovalo okolo 1 354 zaměstnaných.

 

Spolu s velkým propadem byly ale zveřejněny i neméně zajímavé informace o počtu posluchačů nebo závislosti na odběratelích. Celkem se na Spotify dle údajů nachází 60 milionů posluchačů a pouhých 15 milionů z nich používá placenou verzi, která se chlubí absencí reklam, vyšší kvalitou hudby nebo možností stažení obsahu do telefonu a jeho následnému přehrávání bez nutnosti připojení k internetu. Po tomto zjištění jsme velmi zvědaví, kolik takových předplatitelů má Tidal, za který zaplatíte ještě více. Co je však velmi překvapujícím faktem, až 91 % tržeb Spotify plyne právě z měsíčních poplatků oněch 15 milionů uživatelů, za zbytek je zodpovědná reklama.

 

Apple si chce před představením své nové služby vyklidit cestu, přesvědčuje proto vydavatelství, aby neprodlužovala smlouvy se Spotify

Spotify je v hlubokých ztrátách. Sice má vyšší tržby, ale utrácí mnohem více na vývoj nebo zaměstnance

 

I když se počtem uživatelů žádná jiná streamovací služba Spotify ani zdaleka nerovná, už brzy by mělo svoji alternativu představit Apple. Spolu s tlakem Applu se na Spotify valí kritika ohledně poskytování obrovského množství hudby zdarma, což například neunesla Taylor Swift, jejíž hudbu na Spotify nenajdete. Velké nahrávací společnosti se také řadí mezi kritiky Spotify, a tak bude velmi zajímavé sledovat, jak se streamovací službě bude dařit v obnovování licencí. Aby Spotify vyrovnalo své ztráty, chystá se představit jakýsi druh video obsahu, který by měl být zároveň efektivnější, co se zužitkování reklam týče.

Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho přátelům
NAHORU
Diskuse10 komentářů
nebo odeslat jako anonym
10 komentářů
Seřadit komentáře podle oblíbenosti času přidání
avatar
val11. květen 2015, 17:14

no zrovna taylor swift mi na spotify nechyba!

26 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Siroky11. květen 2015, 17:10

treba vytunelovat kym sa da

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
JohnST13. únor 2017, 20:55

Spotify sa asi riadi heslom nie je treba zarabat treba nieco robit. Pri tomto sposobe podnikania im davam max rok a Apple ich uplne prevalcuje.:-)

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
fuckherrightinthepussy11. květen 2015, 19:57

Taylor Swift tam je, jen tak kvuli vyzkumnym ucelum jsem to ocheckoval

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Tomáš11. květen 2015, 20:58

Je tam, ale s poznámkou na neplatiacich ľudí, pre ktorých stiahla hudbu zo Spotify. Nájdeš tam iba dve staršie skladby od nej a to je všetko, ale najnovší album 1989 sa tam nenáchadza. Dôvodom stiahnutia je, že pani Swiftová je taktiež nenažraná ako aj iní interpréti ako AC/DC, Bjork či Madonna, ktorý zámerne sabotujú Spotify. Hovoria o tom že im klesajú tržby a potom tá pani Swiftová, zverejní svoju hudbu na Tidale od Jay-Zyho len kvôli tomu, že dostane o pár dolárov naviac či YouTube kde to je úplne zadarmo (za čísla na YT sa dá dobre zarobiť). Najlepšie to povedal Keith Richards z The Rolling Stones, "Je tu len jedna skupina ľudí, ktorá chce aby hudba prežila, ľudia platiaci streamovacie služby či ľudia kupujúci albumy a LP-čka a ten zvyšok, ktorý za hudbu nikdy nebude platiť, ani keby sa predávala po kostoloch".

7 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Anonym11. květen 2015, 16:58

No neviem ako vy ale ja bezproblemov najdem od Taylor swift všetky najnovšie aj staršie pesničky :D To asi len jej povedali ze tam nesu.

-2 Odpovědět · Nahlásit
avatar
nix11. květen 2015, 17:09

otázka je, prečo by vôbec niekto hľadal hudbu od taylor swift :D

20 Odpovědět · Nahlásit
avatar
venusa11. květen 2015, 19:26

lebo ma 15-17 a mysli si ze jej hudba je cool :)

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Marhosh11. květen 2015, 18:12

EHm, kto je Taylor Swift???? (ako ale vazne :D )

7 Odpovědět · Nahlásit
avatar
T11. květen 2015, 19:20

Hneď sam googlil :D

1 Odpovědět · Nahlásit
ZOBRAZIT DALŠÍ KOMENTÁŘE
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.