
Šéfuje 50miliardové firmě Uber, ale ve volném čase rád odveze zákazníky. Travis Kalanick získává pouze nejlepší hodnocení a v budoucnu chystá auta bez řidiče
Travis Kalanick stál v roce 2009 u zrodu společnosti Uber, která má dnes hodnotu asi 50 miliard dolarů. Když má však chvíli čas, rád se posadí za volant a povozí lidí.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Služba Uber už konečně dorazila i do českých ulic, lidé stojící za ní již slibují, že neproteče hodně vody a aplikace bude dostupná i v dalších a dalších českých městech. Pravdou je, že navzdory relativnímu strachu z neznámého se Češi s Uber rychle seznamují, ale věděl jsi, že jeden z nejpopulárnějších startupů posledních let vedou lidé, kteří znají práci řidiče i na vlastní kůži?
Rychlý pohled do minulosti této firmy nám napoví, že Uber vznikl ještě na začátku roku 2009, kdy se dva ambiciózní kamarádi Travis Kalanick a Garrett Camp rozhodli založit alternativu k běžným taxíkům. Uvědomovali si, že lidem často docházejí nervy při používání předražených taxíků, a tak se chytili šance a využili díry na trhu. Chystali se nabídnout lidem vozit pasažéry s tím, že platba za službu neprobíhá v hotovosti, ale prostřednictvím kreditní karty a umožnit oficiálně nelicencovaným řidičům zaměstnat se. Fungování služby Uber již bylo mnohokrát zpochybňováno zejména na evropské půdě, kde se proti ní bouřili zejména běžní taxikáři, ale i samotné vlády zemí, označujíc službu za ilegální a nebezpečnou, protože řidič neprochází žádnými speciálními zkouškami jako oficiální taxikáři. I přes všechny těžkosti se Uber postupem času rozběhl i v mnoha evropských či jiných zemích a snad nikoho nepřekvapí, že za 6 let svého fungování získala společnost docela slušnou hodnotu. A když mluví slušnou, tak pak si nevymýšlíme, protože nedávno její hodnotu odborníci odhadli na zhruba 50 miliard dolarů.

Jeden ze zakladatelů naší služby Travis Kalanick se před pár dny objevil v populární talkshow Stephena Colberta a ten si pro něj připravil pár trefných otázek. Samozřejmě, že nejdříve nemohli chybět dotazy týkající se nekonečných sporů mezi taxikáři a Uber, ale to nebyla ta nejzajímavější část jejich společného rozhovoru. Hned na začátku se Kalanicka zeptal, jak se vlastně do studia dopravil. On mu odpověděl, že stiskl tlačítko, objednal si auto a to ho odvezlo až tam. Nicméně, Stephen byl hned zvědavý na to, zda se Travis jako současný výkonný ředitel někdy posadil za volant svého auta, zapnul si vlastní aplikaci a nabídl se jako dostupný na odvoz. Travis neváhal a odpověděl okamžitým ano, ba nezapomněl dodat, že za své služby si od zákazníků vysloužil pouze pětihvězdičkové hodnocení v každé kategorii a nechystá se to změnit. Řeč pak přišla i na to, proč to vlastně ředitel miliardové společnosti dělá, protože kvůli penězům očividně ne, a jak by se dalo očekávat, Kalanick se přiznal, že to nedělá pro peníze, ale kvůli zábavě. Někdy prý neexistuje lepší relax jako sednout do auta a odvézt několik lidí tam, kam se nutně potřebují dostat. Při takové cestě nejenže člověk vypustí z hlavy každodenní problémy a soustředí se pouze na cestu před ním, ale často se stává, že v osobě zákazníka pozná i zajímavého člověka, se kterým začne konverzaci a nakonec se z nich mohou klidně stát i kamarádi.
Kromě občasného vození lidí se Kalanick stihl vyjádřit i k jiným záležitostem a směrům služby Uber v budoucnu. Nejdříve objasnil, proč občas stoupají ceny za Uber v určitých oblastech, což vysvětlil tak, že pokud poptávka převyšuje nabídku, cena za jízdu logicky musí stoupnout. Společnost se to ale neustále snaží eliminovat tím, že v takovém případě do oblasti s vysokou poptávkou a nedostatečnou nabídkou posílá další a další auta, které tuto nerovnováhu dokáží vyřešit a ceny se postupně vrátí zpět do normálu. Na úplný konec adresoval Kalanick pár slov i na adresu aut budoucnosti, které by měly jezdit bez řidiče jen díky umělé inteligenci. Zaměstnávání virtuálních robotů jak řidičů aut by se možná osvědčilo a Travis se přiznal, že Uber už delší dobu usilovně pracuje na projektu auta bez řidiče, protože nechce, aby jeho společnost dopadla jako dnešní taxi průmysl, ve kterém to vypadá tak, že taxikáři usnuli dobu o dobrých deset let.
Bez inovací to zkrátka v dnešním světě nejde a Uber je toho jasným příkladem. Na jedné straně eliminuje konkurenci v podobě licencovaných taxikářů, ale na straně druhé poskytuje svým řidičům flexibilní pracovní dobu a k tomu ještě i vyšší hodinový výdělek než v případě běžného taxíku. Jednoduše, Uber je budoucnost přepravy a v nejbližších letech pravděpodobně ovládne i česká města či vesnice.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.