Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
12. října 2015 15:53
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Automobilka Volvo prohlásila, že v případě nehody jejího vozidla s autopilotem převezme plnou odpovědnost

TECH
Uložit Uložené

I švédská automobilka pracuje na svém autopilotu a zjevně nebudeme pochybovat o jeho kvalitách.

V současnosti již pomalu každá velká automobilka nabízí, respektive pracuje na tom, aby v blízké budoucnosti nabízela různé autonomní systémy pracující v různém rozsahu, aby řidičům značně dopomáhaly a usnadňovaly řízení vozidla, nebo je úplně od něj osvobodily. Výjimkou není ani Volvo, to se však brzy zařadí mezi značky, které chtějí přijít na trh s plně autonomním řízením, tedy autopilotem v tom pravém slova smyslu. Toto téma je totiž stále více medializováno a přetřásáno, a to ať už v tom smyslu, zda má takový systém význam a opodstatnění, kde je reálně využitelný, no a v neposlední řadě jak ho vnímají legislativy. Přední švédská automobilka svého autopilota vyvíjí v rámci projektu Drive Me a spolupráce s více úřady a institucemi již od roku 2013, a do dvou let ho chce svým zákazníkům nabídnout ve svých sériových modelech. Systém má fungovat za přítomnosti více radarů monitorujících okolí, laserových skenerů určených na rozpoznávání objektů a překážek před vozidlem či ultrazvukových senzorů, které budou kontrolovat blízké okolí vozu.
 
Každý pravý petrolhead sice nad těmito plány automobilek kroutí hlavou, ale pokud uvážíme, že systém tohoto druhu má usnadnit jízdu především v kolonách či na dálnicích, a hlavně v případě nebezpečí či poruch má zaručit větší bezpečnost posádky, respektive okolních vozidel, se kterými bude komunikovat, všechno to dává větší smysl. Velkým problémem jsou však legislativy, několik omezení a vlastně celkově nejasnosti kolem krizových situací. Co když takové softwarem řízené auto způsobí nebo se zúčastní nehody? CEO Volvo Cars, Håkan Samuelsson, aktuálně informuje o tom, že automobilka převezme plnou odpovědnost za chování vozidla v režimu autonomního řízení. Tento nečekaný krok a příslib dělá z Volva vůbec prvního výrobce aut, který s něčím takovým přichází. I z této garance je proto zřejmé, že Volvo o kvalitách svého autopilota nepochybuje, právě naopak. Samuelsson zároveň dodal, že pokud někdo neoprávněně zasáhne do systému (hackeři), bude se to považovat za trestný čin.

Automobilka Volvo prohlásila, že v případě nehody jejího vozidla s autopilotem převezme plnou odpovědnost
Domů
Sdílet
Diskuse