Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
2. června 2016 19:18
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Ferrari 458 MM Speciale jako exkluzivní 605koňová jednokusovka postavená na přání

TECH FERRARI
Uložit Uložené

Maranellská automobilka představila další ze svých one-off projektů.

Není žádným tajemstvím, že Ferrari čas od času postaví ještě větší specialitku než "klasická" vozidla, ze které se může ve finále nakonec těšit jen jeden člověk. Řeč je o zakázkových one-off modelech, kterých vzešlo za poslední roky z Maranella více než dost, no a aktuálně poznáváme další. Říci je přitom třeba to, že zprvu to díky špionážním fotkám už vypadalo tak, že Ferrari testuje za poslední období více a více přetřásaný model pod názvem Dino, čili jakýsi nový kůň, který by reprezentoval nový základní model značky. Pravda je však taková, že se jedná právě o novou "jednokusovku", kterou ztvárňuje exkluzivita pod názvem 458 MM Speciale. Možná byste to na pohled neřekli, ale jejím základem není nejnovější 488čka, ale jak název napovídá, starší, ale neméně zajímavý model 458 Speciale. Ve svých útrobách tak schovává 4,5litrový atmosféricky osmiválec s výkonem 445 kW / 605 koní a točivým momentem 540 N.m. Výkonnostně se také nic nezměnilo, jinak tomu není ani v případě rychlostních parametrů - akcelerace na stovku MMku trvá rovné 3 sekundy, zatímco maximální rychlost je 325 km/h.
 
Už tradičně je však podstatou tohoto výtvoru zejména design, protože ten byl navržen ve smyslu majitelových představ v rámci divize Ferrari Styling Center. Základem je nově navržená hliníková karoserie, která svými tvary místy připomíná onen model 488 GTB. Tento exemplář však dostal bílý odstín Bianco Italia, kterému kontrastují do černé barvy zabalené A sloupky, čímž karoserie vzbouzí dojem, že čelní sklo je propojeno s těmi bočními. Zadní část byla zcela "překopaná", zatímco ve spodní části vozu najdeme zcela nové nárazníky, které byly pro změnu vyrobeny výhradně z uhlíkových vláken a svou barevnou kombinací dotvářejí vyšperkovaný design. Novým designem navíc disponují i ​​samotné disky kol, přičemž k celkovému velmi atraktivnímu dojmu dopomáhá i italská trikolóra, která se táhne přes celou karoserii. Náhledem do interiéru zatím nedisponujeme, víme však, že majitelem je (neznámý) Brit, proto si volant našel místo na pravé straně, přičemž vnitřní detaily, včetně prošívání kůže by měly být v bílé barvě. Ve výsledku tak můžeme tento výtvor označit za jeden z těch vůbec nejkrásnějších, jaké v rámci jednokusových záležitostí od Ferrari za poslední dobu vznikly.

Ferrari 458 MM Speciale jako exkluzivní 605koňová jednokusovka postavená na přání
Ferrari 458 MM Speciale jako exkluzivní 605koňová jednokusovka postavená na přání
Ferrari 458 MM Speciale jako exkluzivní 605koňová jednokusovka postavená na přání
Ferrari 458 MM Speciale jako exkluzivní 605koňová jednokusovka postavená na přání
Domů
Sdílet
Diskuse