Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
25. září 2016 10:59
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Rekordní, 435koňová Bentayga Diesel se zapisuje do historie! Jde o vůbec první naftové Bentley

TECH
Uložit Uložené

Nejluxusnější, nejvýkonnější a nejrychlejší SUV se dočkalo slabší, naftové verze.

Příjezd Bentaygy způsobil (nejen) ve značce Bentley velké haló, vždyť začlenit do jejího portfolia obrovské, neohrabané SUV, které absolutně nejde ruku v ruce s její historií a tradicemi jako takovými, to není jen tak. Odstupem času si však okolí jakž takž zvyklo, i když s relativně kontroverzním designem mají ještě někteří z nás problémy. Příchod vozidla z kategorie SUV je v dnešní době a zejména za přítomnosti momentálního trendu prakticky nezbytnost, což ostatně dokazuje již druhou generací Porsche Cayenne. V jeho případě si trh vyžádal krátce po jeho příchodu dieselovou verzi, která ostatně patří mezi ty nejoblíbenější, ale obdobný osud postihl i Bentaygu. Blížící autosalon v Paříži se totiž zapíše do historie britské značky, protože Bentley představí druhou verzi luxusního SUV, no a jak již tušíte, za svůj název si Bentayga připisuje dodatek Diesel, který zhmotňuje vůbec první turbodieselový agregát pod kapotou vozu této automobilky. Překvapením jistě nebude ani to, že jde o 4litrový naftový osmiválec od Audi, který jsme nedávno poznali v rámci novinky SQ7.
 
Třikrát přeplňovaný motor, jehož dvě twin-scroll turba doplňuje jeden elektrický kompresor disponuje dokonce shodným nastavením, neboť v kolonce výkon i v tomto případě svítí hodnota 320 kW / 435 koní, a to za přítomnosti masivního točivého momentu rovných 900 N.m. 2,4tunová Bentayga s tímto agregátem pokoří sto kilometrů v hodině za 4,8 sekundy. Maximální rychlost je přitom omezena na úrovni 270 km/h, ale navzdory tomuto omezení jde o vůbec nejrychleji sériově vyráběné naftové SUV na světě. Jelikož jde o “ekonomičtější“ variantu, napsat je třeba i papírovou spotřebu, která by se měla údajně pohybovat v rovině 7,3 l/100 km. Dobrý vtip. V každém případě, o přenos síly na všechna čtyři kola se stará osmistupňový automat ZF. Prakticky jedinou designovou odlišností v porovnání s V12kovou verzí je přední maska, jejíž výplň není v chromové aplikaci, no a zároveň zadní dvojice výfuků není oválná, ale hranatá s náznakem vnitřního rozdělení. Bentayga Diesel je od té benzínové verze levnější o 945 tisíc, zároveň je však s cenovkou zhruba 4 300 000 Kč téměř dvakrát dražší než Audi SQ7 s identickou technikou.

Rekordní, 435koňová Bentayga Diesel se zapisuje do historie! Jde o vůbec první naftové Bentley
Zdroj: www.bentleymedia.com
Rekordní, 435koňová Bentayga Diesel se zapisuje do historie! Jde o vůbec první naftové Bentley
Zdroj: www.bentleymedia.com
Rekordní, 435koňová Bentayga Diesel se zapisuje do historie! Jde o vůbec první naftové Bentley
Zdroj: www.bentleymedia.com
Rekordní, 435koňová Bentayga Diesel se zapisuje do historie! Jde o vůbec první naftové Bentley
Zdroj: www.bentleymedia.com
Rekordní, 435koňová Bentayga Diesel se zapisuje do historie! Jde o vůbec první naftové Bentley
Zdroj: www.bentleymedia.com
Rekordní, 435koňová Bentayga Diesel se zapisuje do historie! Jde o vůbec první naftové Bentley
Zdroj: www.bentleymedia.com
Domů
Sdílet
Diskuse