Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
23. září 2016 10:31
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Ferrari opět podlehlo downsizingu, nástupce modelu FF přišel o pohon 4x4 a 6,3litrový dvanáctiválec

TECH FERRARI
Uložit Uložené

Čtyřmístné Ferrari GTC4Lusso je možné nově objednat ve dvou citelně odlišných verzích.

Ferrari skutečně nečekaně přináší na trh novou verzi svého nejkontroverznějšího modelu. Faceliftované FF, tedy model GTC4Lusso, se dočkal pozoruhodného downsizingu, který s dodatkem T přišel nejen o specifický pohon všech čtyř kol, ale i dvanáctiválcový motor a s ním spojený výkon. Z Maranella však nepřichází nová verze, která nahradí tu předcházející a vysoce objemovou, ale provedení, které se zařadí do nabídky a zákazník tak bude mít možnost volby mezi dvěma verzemi. Novinka pod názvem GTC4Lusso T bude představovat jakýsi nový „entry-level“ model čtyřmístného Ferrari, jehož motorové útroby bude vyplňovat V8 s dvojicí turbodmychadel. Abychom byli přesnější, jde o 3,9litrový agregát, který s největší pravděpodobností pochází v základní formě z modelu 488 GTB.
 
V případě nového GTC4Lusso T však poskytuje výkon 610 koní při 7600 ot/min a zároveň disponuje točivým momentem 760 N.m. Osmiválcová verze váží jen 1740 kilogramů, přičemž výkon putuje pouze na zadní nápravu, čímž se z tohoto provedení stává po jezdecké stránce zcela odlišný automobil. Ten je o 0,1 sekundy pomalejší (3,5 s) v akceleraci na stovku než 690koňové GTC4 Lusso s V12, zatímco i maximální rychlost se snížila z 335 km/h na 320 km/h. Vzhledem k výměně motorizace a samotného pohonu údajně došlo k citelné změně nastavení vozu, čehož výsledkem jsou, mimo jiné, i jinak nastavená zadní natáčecí kola. Zajímavostí je, že novou T verzi navenek prakticky nijak neodlišíme od větší a silnější motorizace, protože jak v interiéru, tak ani v exteriéru nedošlo prakticky k žádným změnám, kromě dodatečného písmena na plaketu. Slabší, pomalejší, ale zároveň lehčí varianta Ferrari GTC4Lusso T uvidíme na autosalonu v Paříži, kde mimochodem oficiální cestou poznáme i otevřené LaFerrari.

Ferrari opět podlehlo downsizingu, nástupce modelu FF přišel o pohon 4x4 a 6,3litrový dvanáctiválec
Zdroj: media.ferrari.com
Ferrari opět podlehlo downsizingu, nástupce modelu FF přišel o pohon 4x4 a 6,3litrový dvanáctiválec
Zdroj: media.ferrari.com
Ferrari opět podlehlo downsizingu, nástupce modelu FF přišel o pohon 4x4 a 6,3litrový dvanáctiválec
Zdroj: media.ferrari.com
Ferrari opět podlehlo downsizingu, nástupce modelu FF přišel o pohon 4x4 a 6,3litrový dvanáctiválec
Zdroj: media.ferrari.com
Domů
Sdílet
Diskuse