Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
9. října 2016 16:48
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

6 kol a přes 600 koní, to je nejnovější extrémní monstrum VelociRaptor od Hennessey!

TECH
Uložit Uložené

Nekompromisní úpravce si opět jednou pohrál s už i tak brutálním Raptorem SVT.

Nebudeme si lhát a řekněme si, že Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 je typ extrémního auta, kterému skutečně ze sériové produkce nemá co konkurovat, dokonce ani všelijaké nekompromisní verze odvozené od Land Roveru Defender. 3nápravové Géčko je však už nějaký ten rok beznadějně vyprodané a vlastně, už je tomu i relativně dávno, co skončila jeho výroba. V těchto dnech se o slovo hlásí neméně zajímavý počin, který přichází zpoza velké louže, konkrétně z texaské firmy Hennessey Performance. Ta není zdaleka neznámou, zejména pokud jde o Ameriku, kde s železnou pravidelností perlí jednu úpravu za druhou. Tentokrát je ve věci počin, který nese název VelociRaptor 600 6x6, no a jak již napovídá označení, jeho pointou je právě speciální provedení osazené jednou nápravou navíc. Není tomu tak dávno co jsme se totiž s něčím obdobným již setkali, přesněji šlo o exemplář, který si střihl hlavní roli i v britském Top Gearu, mezitím však Ford F-150 Raptor SVT, tedy vůz, od kterého je i tato exkluzivitka odvozena  prošel faceliftem a navíc v Hennessey se ho rozhodli osadit až šesti koly.
 
Výsledkem je tak statečně překopaný Raptor SVT modelového roku 2017, který můžeme klidně označit za monstrum v tom pravém slova smyslu. Modernizovaná obrovská maska ​​včetně LEDkových světel zůstala prakticky nezměněná, nové jsou však nárazníky s ochrannou konstrukcí, ať už přímo vpředu nebo na střeše, odkud se táhnou až dozadu. Přibyla rozměrná ledková světla na střeše, masivnější blatníky a prahy. Podstatou verze 6x6 je však až dvojice náprav v zadní části, čímž došlo k prodloužení jak karoserie tak i samotného rámu. Obě zadní nápravy mají zavěšení/pružiny Fox a uzamykatelné diferenciály. Tuto terénní bestii následně obuli do velkých 20" disků s off-roadovými pneumatikami. Nepochybně, největší pozornost se soustředí pod přední kapotu, kde trůní dobře známá 3,5litrová V6ka EcoBoost doprovázená dvojicí turbodmychadel. Na sériových, přibližně 450 koní, však v tomto případě zapomeňte, v duchu tradic společnosti Hennessey Performance došlo k citelnému vyladění, no a výkon více než 600 koní mluví za vše. Podle nejnovějších informací jde přesně o sílu 447 kW / 608 koní, ani to ale nemusí být poslední slovo. VelociRaptor 600 6x6 pravděpodobně nebude vybavený až takovou technikou jako zmíněné G 63 6x6, jde ale o americké, čili nekompromisní auto hrubé síly, které navíc stojí téměř o polovinu méně než německý derivát - americká cena začíná na částce necelých 300 tisíc $. To, zda někdy uvidíme něco takového i v Evropě, je skutečně velmi málo pravděpodobné, skoro až nereálné.

6 kol a přes 600 koní, to je nejnovější extrémní monstrum VelociRaptor od Hennessey!
Zdroj: www.hennesseyperformance.com
6 kol a přes 600 koní, to je nejnovější extrémní monstrum VelociRaptor od Hennessey!
Zdroj: www.hennesseyperformance.com
6 kol a přes 600 koní, to je nejnovější extrémní monstrum VelociRaptor od Hennessey!
Zdroj: www.hennesseyperformance.com
6 kol a přes 600 koní, to je nejnovější extrémní monstrum VelociRaptor od Hennessey!
Zdroj: www.hennesseyperformance.com
Domů
Sdílet
Diskuse