Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
19. února 2017 20:51
Čas čtení 0:00
Dominik Vetrák

Návrat Crashe Bandicoota, The Last of Us 2 či God of War 4. Sony chystá pro PS4 neuvěřitelné množství velkolepých her!

TECH
Uložit Uložené

Line up exkluzivit, které si zahrajeme výhradně na PlayStation 4 je až absurdně velkolepý.

Hráčská obec v Česku získala za poslední roky mnohem snazší přístup ke hrám na konzole. Rozmohlo se hraní, bazarové obchody a také služby, které nám velké společnosti jako Valve, Sony, Nintendo či Microsoft nabízejí. Kupovat hry na konzole digitální formou (přičemž ještě ušetříte) již dnes není ničím výjimečným a co je důležitější – stále více lidí se dostává i k méně známým, ale o to lepším hrám. Nemáme přitom na mysli jen indie scénu, ale i množství menších studií či nenápadných her, které se kvůli nulové historii studia či zcela nové značce, kterou vyvíjejí, nemají možnost opřít o fanouškovskou základnu. I já poznávám mnohé kvalitní tituly, nad nimiž jsem celou tu dobu ohrnoval nos až v posledním období, a proto již s kolegou Williamem pomalu připravujeme seznam menších a indie titulů, které vámi zamávají, přestože jste o nich možná ani neslyšeli. Ještě předtím však máme jednu příjemnou povinnost. Představit si herní budoucnost na všech třech hlavních konzolích. Jmenovitě jde samozřejmě o PS4, Xbox One a Nintendo Switch.
 
Abychom se pochopili. Nejsme Sony fanboys. Já sám dosud vlastním Xbox One a Xbox 360, u nějž jsem strávil stovky hodin a považuji ho za vstup na herní pole ať už singleplayerovek nebo multiplayerovek. Toto období řadím k jedněm z nejkrásnějších ve svém životě, no a když se za pár let budu zpětně dívat na vzpomínky a zkušenosti s PlayStation 4, myslím, že budu vzpomínat také velmi rád. Každá konzole má něco do sebe, každý preferuje jiný interface, služby, hardware, exkluzivity, komunikaci se zákazníky a tak dále. I proto se v sérii článků podíváme na všechny tři královské konzole a jejich budoucnost, hlavně co se her týče. Sony se v roce 2016 zaměřilo na hardware, ale přislíbilo, že následující roky to bude právě naopak.

Návrat Crashe Bandicoota, The Last of Us 2 či God of War 4. Sony chystá pro PS4 neuvěřitelné množství velkolepých her!
Zdroj: Sony

Těšit se můžeme na dechberoucí line up jak multiplatformovek, tak hlavně exkluzivit, ať už od first nebo third party studií. Upřímně, je doslova neuvěřitelné, co všechno Sony chystá na příští dva tři roky. A přitom je jasné, že zdaleka neohlásili všechno. Jednak si nechávají pár es v rukávu pro další E3 a PlayStation Experience konferenci (kvalita jejich vlastní show a hlavně luxusní obsah se již hravě vyrovnají jakékoli konkurenční konferenci na E3), nicméně, je tu i druhý faktor. Sony je co se týče her na vrcholu. Nejenže vydali Pro, VR a chce pro ně vytvářet hru téměř každé studio na světě, navázali kromě toho také mnoho velkých spoluprací a naslouchají hráčům. VR budeme někdy v budoucnu věnovat vlastní článek, proto nyní projekty pro virtuální realitu odsuneme stranou. První ze tří článků ze série Budoucnost konzolového hraní tedy věnujeme Sony, protože upřímně, začít se má ve velkém a Sony momentálně nemá konkurenci. A proč konzolového hraní? Nezapomněli jsme náhodou na PC platformu? Upřímně, PC je mrtvé. Ne však z hlediska prodejů, služeb či multiplatformovek, hry se však vyvíjejí na konzole, zatímco výlučně PC hráči se z hlediska exkluzivit mohou těšit na Team Fortress 2,5...

Nioh - Team Ninja (Koei Tecmo) - 7. února 2017

Začneme hrou, která už vyšla, ale nemělo by se na ni kvůli tomu zapomenout. Ninja Gaiden a Dead or Alive. To jsou nejznámější značky studia Team Ninja, které se nikdy nebálo postavit hráče před náročný gameplay. Jejich nejnovější dílo se jmenuje Nioh. Vžijete se v něm do samuraje Williama, který brázdí Japonsko v počátečních letech 16. století a zabíjí příšery po desítkách až stovkách. Gameplay se jemně inspiroval tituly z From Software, ale pokud jste měli možnost zahrát si demo, zjistili jste, že je v tom mnohem víc. Styly soubojů, využití staminy, komba a možná o trochu víc čitelní nepřátelé dělají z Nioh úplně jiný zážitek. Pokud vyhledáváte hardcore hry, tento titul je pro vás jako stvořený, jak se můžete dozvědět i z naší recenze.
 
 
Horizon: Zero Dawn - Guerilla Games (1. března  2017)
Autoři Killzone série, ačkoli oblíbené, ale nijak neoslňující, se rozhodli pustit do něčeho většího. A něčím takovým Horizon skutečně je. Obrovský open world odehrávají se v budoucnosti, kdy lidé žijí v chatrčích a loví zvěř, aby přežili, ačkoli jsou nedaleko nich celá města, avšak obklopená přírodou. Nový věk totiž skončil, nikdo však neví proč a jen málo lidí si uvědomuje, že kdysi byli na této planetě pány oni. Dnes jsou to obrovské, ale i menší mechanické stroje, které převzaly podobu dinosaurů. Co se stalo s lidstvem, kdo vytvořil stroje a v jakém roce se vlastně nacházíme? Nádherně vypadající RPG, které jako první dostane z hardwaru Pro něco navíc se sympatickou hlavní hrdinkou a lákavým příběhem, který nám naštěstí Sony v trailerech nevyzradilo. Recenzi můžete čekat nejpozději koncem měsíce. Pokud se chcete dozvědět více, klikejte na náš nedávný článek.
 
 

Nier: Automata - Platinum Games (10. března 2017)
Po Horizon dorazí další akční RPG. Osobně jsem schválně nehrál demo. Ne že by mě Nier nelákalo (nakonec, budu ho recenzovat), ale gameplay videa mi bohatě stačila. První ohlasy jsou nadšené, hra vypadá zábavně a protože nepůjde o až takovou hardcore záležitost jako v případě Nioh, je možné, že ji i dokončím. Jde o hru z univerza Nier, spin-offu pro (hlavně na východě) oblíbenou sérii Drakengard, jejíž poslední díl (prequel pro jedničku) jsme měli možnost hrát už v roce 2013. Ve hře se vžijeme do kůže androida a jejích společníků, kteří bojují se stroji. Více než cokoli jiného vás zřejmě zaujme gameplay.

PS: Je pravda, že Nier dorazí i na PC, nevíme však, kdy to bude.


Crash Bandicoot - Vicarious Visions (Activision)

V pátek jsme se konečně dozvěděli oficiální datum releasu remastrovaných prvních tří dílů Crashe Bandicoota pod názvem Crash Bandicoot NSane Trilogy. Práva na první díly stále patří Sony, které toho také využilo a ve spolupráci s Activision připravuje díky neúnavným zaměstnancům studia Vicarious Visions na předělávce těchto legend do nového grafického kabátku. Jak jsme již zmínili výše, aktuálně známe i datum vydání. A přestože jsme ho věděli i předtím, až nyní je oficiální, že Crash dorazí 30. června v ceně 1 100 Kč. V případě úspěchu je možné, že se dočkáme buďto dalších remasterů nebo rovnou nového dílu. Vše bude záležet na dohodě Sony s Activision a prodejích.


Gran Turismo Sport - Polyphony Digital (pravděpodobně na podzim)

I když je možné, že nové GT vyjde i v létě. A klidně i v roce 2018 a možná to nakonec bude launch na PS5. U Polyphony a tomto díle Gran Turismo skutečně nevíte. Ve vývoji je už dost dlouho, stejně dlouho se na něj čeká a nikdo v tomto případě neodpustí Sony ani Polyphony byť jen menší zaváhání. Studio zodpovědné za Driveclub se rozpustilo a na PlayStation od té doby prostě nejsou pořádně závody. Tedy pokud nepočítáte jemně nadprůměrné multiplatformovky. Od Sportu si slibujeme hodně, nakonec, bude přímo konkurovat letošní Forze, což je vždy svátkem.


Uncharted: The Lost Legacy - Naughty Dog (květen, respektive podzim)

Uznáváme, to datum jsme si vymysleli. Je však pravděpodobné, že Sony si bude chtít pohlídat hráče i přes léto. Každoročně jsou během léta menší souchotiny, ale to neznamená, že nebude co hrát. Je možné, že Naughty Dog vydá samostatný spin-off pro sérii Uncharted už za pár měsíců a naplno se pak soustředí na The Last of Us 2. Nathana vystřídá Chloe Frazer a součástí jejího příběhu bude i Nadine Ross, jedna z antagonistek čtvrtého dílu. Je pravděpodobné, že uvidíme i Sama, osobně bych byl ale rád, kdybychom se už definitivně rozloučili s Nathanem, Victorem a Elenou. Hratelnost se bude od původní série trochu lišit. Více se přistoupí na stealth a změní se i prostředí. Více vám napoví gameplay video, které nás na letošní E3 skutečně překvapilo.


Knack 2 - Japan Studios (pravděpodobně na podzim)
Knack bylo launch titulem PlayStation 4, ale každému, kdo jste jeho situaci sledovali, nedej bože hru hráli, neuniklo, že nešlo o příliš povedený titul. Svět Knack však měl potenciál a zaslouží si pokračování, které by napravilo všechnu tu škodu. Navíc půjde o titul, který budeme moci hrát ve dvojici, takže pokud někdo není na sporty a má stejné štěstí jako já, a tedy přítelkyni, která si velmi ráda hraje (i na PlayStation), může být Knack ideálním odpočinkem v jakýkoliv večer. Zábavná hratelnost, mírná soutěživost, nádherný design a vizuál. Nejde sice o AAA titul, ale jak jsme již zmínili v úvodu, v menších hrách je někdy více kouzla než v těch velkých.


Persona 5 - Atlus (4. dubna 2017)
Upřímně, Persona je jedna z her, které mě vůbec nelákají. Děj vypráví o partě studentů, kteří v sobě probudí silné schopnosti, aby mohli bojovat proti přicházejícímu zlu. Titul v Japonsku vyšel už loni, takže se můžete podívat na některé recenze. Nebo se mrkněte na gameplay video níže, možná vás to zaujme víc než mě.

PaRappa the Rapper Remastered a další remastery v čele s návratem WipEout - SIE San Diego Studio (2017)
Jeden ze základních pilířů úspěchu Sony? Naslouchají hráčům a také vědí, co chtějí a potřebují. Největší a snad jedinou chybou PS4 je absence zpětné kombatibility, ale to u největších titulů vyřešili skrz remaster (že, Rockstar Games...). Spoustu hráčů by si však velmi rádo zahrálo starší PS3 tituly, stejně tak jako klasiky z PS2 či PS1 a právě na tom Sony poslední rok pracuje. Jednak zde máme PS2 klasiky na Store za pár babek, pak již zmíněné remastery (Grim Fandango, God of War 3, The Last of Us, Uncharted kolekce, Gravity Rush, Kingdom Hearts a mnoho jiných multiplatformovek) a v neposlední řadě přicházejí i remaky/remastery. Řeč byla o Crashovi, podíváme se na Final Fantasy VII, no a opomenout nemůžeme ani oblíbené PaRappa the Rapper, které si užijí zejména rapeři na české scéně. Srandičky bokem, cestu k němu si spíše najdou milovníci prvního Playstationu. Remasteru se dočká i Patapon a LocoRoco. Třešničkou na dortu je pak WipEout Omega Collection. Obsahuje všechny tři díly ze tří generací PlayStation, jmenovitě WipEout HD, Fury a 2048, a to vše v 4K, 60 FPS a s HDR.

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom - Level 5 (2017)

Jedničku jsem nehrál a netuším ani o čem byla. Vyšla v roce 2013 a už v roce 2015 bylo jasné, že se připravuje pokračování. To vypadá skutečně nádherně, ať už se bavíme o designu postav, přes prostředí až po combat systém, který mě neskutečně láká. Co se děje týče, vžijeme se do kůže krále jménem Evan Pettiwhisker Tildrum, který je po vyhnání z království donucen znovu bojovat o to, co mu právem náleží. Doprovázet ho bude parťák z jiného světa - Rolanda a také dcera šéfa vzdušných pirátů jménem Tani. Jak hra vypadá v pohybu vám ukáže gameplay.

Dreams - Media Molecule (2017)

Od tvůrců Teraway a Little Big Planet přichází další adventura, tentokrát však o něco odlišnější. V Dreams budeme vytvářet celé světy téměř bez limitů, jelikož si prostředí kolem nás budeme definovat zcela sami, bez nátlaku nebo vytyčených hranic developery.

Hellblade - Ninja Theory (2017)

Oznámené před rokem a půl na E3, Hellblade již urazilo kus vývojářské cesty, včetně tradičního odkladu. Ninja Theory již však slibují, že se vydání dočkáme už letos. Nejde však o klasickou exkluzivitu, protože se hra dostane i na PC, z hlediska konzolí si ji však zahrajete pouze na PS4. A o co v ní půjde? Hrát budeme za Senuu, keltskou bojovnici, která se rozhodla vydat se do pekla. Nebudeme však skutečně scházet hluboko do Země, spíše má jít o spirituální cestu napříč jejími myšlenkami.

Tím jsme se dostali na konec první části našeho článku. Možná jste si všimli, že jsme dosud psali jen o hrách s potvrzeným datem vydání na rok 2017. Společně s multiplatformovkami, jako například Red Dead Redemption 2, Mass Effect Andromeda, dvěma tituly od Telltale (probíhající 3. série The Walking Dead či blížící se Guardians of the Galaxy), Outlast 2, Prey, pokračování Destiny a Battlefront či Kingdom Come: Delivery (přičemž jsme se již mohli těšit z Hitmana, Resident Evil 7, Sniper Elite 4 a For Honor) bude PlayStation 4 centrem nekonečné zábavy. A to ještě nemluvíme o indie a titulech dostupných výhradně na PSN. Sony však hledí daleko dopředu. Prodeje PS4 jsou stále na vysokých číslech a nevypadá to tak, že by měly brzy klesnout. Už jen kvůli Crashovi si je možná i mnoho z vás koupí. Rozjeté to mají velmi dobře a vzhledem k hodnocení jejich posledních her to vypadá tak, že to nezůstane jen u rozběhu. Co nás tedy čeká po roce 2017? Inu, megalomanství, epičnost (to slovo skřípe v uších, ale jen těžko můžeme při pohledu na ten line up být méně klišé) a v neposlední řadě radost hráčů po celém světě. Totiž...

2018/2019/TBA


The Last of Us: Part 2 - Naughty Dog 

Pokud myslíme na slovo budoucnost, nic nás nenapadne dříve než očekávané pokračování nejlepší hry nejen 21. století, ale docela možná vůbec (alespoň v redakci jsme se shodli, přičemž recenzenti to vidí stejně). Příběh Joela a Ellie námi otřásl, uchvátil nás, rozesmál, vystrašil a hlavně nejednou nechal v němém úžasu. Ohledně TLoU zde u nás padlo už nesmírně mnoho superlativ a my už skutečně více necítíme potřebu tento titul vyzdvihovat do nebes. Kromě singleplayeru, na kterém pracuje i scenáristka Westworldu (Halley Wegryn Gross) a má být o něco temnější než naposledy, se můžeme těšit i na multiplayer. Ten byl v prvním díle vynikající a dodnes ho hrají masy hráčů. Očekáváme však, že ND propracuje systém budování komunity. Na dvojce už nepracuje Bruce Straley, který odpočívá a brzy začne pracovat na zcela nové IP. Vše tak zůstalo na bedrech Neilla Druckmana, masterminda Naughty Dog. V tomto případě se skutečně není čeho obávat. Last of Us 2 bude velkolepým herním svátkem, ale již nyní nás mrazí představa prázdnoty po jeho dohrání.

Shenmue 3 - Neilo and Ys Net

Naneštěstí, množství skvělých sérií a titulů mi jako chlapci uteklo. Měli jsme PlayStation 1 i 2, ale protože jsem se stále učil vyjmenovaná slova, o hry se staral kmotr, a proto jsme místo Final Fantasy hráli například Syphoon Filtr či TimeSplitters. V případě Shenmue mě to ale příliš trápit nemuselo, protože první díl vyšel pro Deamcast a druhý kromě něj už jen na Xbox. Jde o akční příběhovou adventuru, která je tak trochu legendární zejména na východě. Druhý díl přitom vyšel už před 16 lety, takže ohlášení trojky na E3 s pomocí crowdfundingu na Kickstarteru oslavovalo hlavně ty starší hráče. Třetí část open worldu je v plném vývoji, nikdo však neví, kdy a v jaké formě dorazí.

God of War - Santa Monica Studio

Santa Monica je studio plné talentovaných lidí, čehož výsledkem byla zejména cenami ověnčená, kritiky a hráči milovaná a celosvětově známá trilogie God of War o Kratosovi, který se vydal na Olymp zabít téměř všechno božstvo, které se mu dostane pod ruku. Cesta pomsty však skončila, a tak se vydal do "důchodu". V nejnovějším díle jsou na něm znát uplynulé roky, přičemž si nechal narůst dlouhou bradku a má dokonce i syna. Společně s ním budeme cestovat v částečném open worldu (můžeme čekat něco mezi tunelem a ohraničeným open worldem, možná něco na styl Tomb Raidera) líznutého severskou mytologií. Změnil se i combat systém, kdy už nepůjde o čistokrevný hackandslash průchod přes nepřátele. Ze hry jsme však stále viděli zatraceně málo, takže nás částečný restart může ještě v lecčems překvapit.

Days Gone - Bend Studios

A když už jsem zmiňoval ten Syphoon Filter, je pro mě příjemným potěšením oznámit neznalým, že právě jeho tvůrci už nějaký ten rok pracují na post-apo open worldu s názvem Days Gone. Jídla i nábojů je dost, na druhé straně, příliš mnoho je i "zombíků" a lidských nepřátel. Stejně jako v případě God of War, ani zde jsme příliš ze hry neviděli. Tedy, viděli jsme dost z combatu a šíleného gameplayu, o světě jako takovém však nevíme nic. My však vývojářům věříme a doufáme, že nás to dokonale připraví na The Last of Us 2. A také možná na World War Z 2 režírované Fincherem (až se Universal rozhodne, že jde o skutečně dobré rozhodnutí...). Více než slova vám však v tomto případě napoví samotný gameplay, který vás spíše ohromí než nechá chladnými.

Final Fantasy VII Remake - Square Enix

Jedna z her, kterou z tohoto seznamu dohraji jako poslední. Square Enix se rozhodlo o remake snad nejoblíbenějšího a nejkvalitnějšího dílu ságy Final Fantasy, mnozí přitom ale zapomínají, že nejde o klasický remaster. To znamená, že se dočkáme sice stejného příběhu a postav, přibude však herní obsah, vizuál se prokopal od základů, možná můžeme čekat i pár nových skladeb do soundtracku, voice-acting, výrobu cut-scén a spoustu dalšího. Navíc se hra rozdělí na epizody a něco nám říká, že nepůjde o styl a lá Telltale Games či Hitman, i když možné je všechno. O hře víme stále extrémně málo, takže doufáme, že na E3 nás Square Enix potěší.


Spider-Man - Insomniac Games

Tvůrci Spyra, Ratcheta & Clanka či Sunset Overdrive se pustili do o něco ambicióznějšího projektu. Připravit nejlepší hru s postavami od Marvelu. Konkrétně jde o Spideyho, pro kterého se natočilo nejvíce komiksových filmů (pokud mluvíme výhradně o stáji Marvel) a pravděpodobně i vytvořilo nejvíce her. Tato však má být revoluční a hlavně zábavná. A pokud se na něco ve spojení s Insomniac Games můžeme spolehnout, je to právě zábavná hratelnost. Nakonec, loňský Ratchet & Clank je toho skvělým důkazem. Moc toho o příběhu nevíme, ale šeptá se o tom, že Peter už bude mít syna a bude se hrát na emoce.


Death Stranding - Kojima Productions

Hideo Kojima, Norman Reedus, Guillermo del Toro a Mads Mikkelsen. Jaká šílená sestava, že? Asi těžko by někoho z nás napadlo, že budou společně pracovat na nějakém projektu. Řeč je o Death Stranding, titulu, jehož trailery hovoří jasnou řečí. Toto je hra Hidea Kojimy, přičemž má od Sony enormně mnoho prostoru a volnou kreativní ruku. Může to dopadnout jakkoli, věříme však, že se dočkáme něčeho revolučního. Dosud však nevíme, jaký je vlastně žánr a o co ve hře jde, či jak se vůbec bude hrát. Mikkelsen hraje záporáka, Reedus pravděpodobně hlavní postavu, no a Del Toro má vedlejší roli. Po zrušeném Silent Hills se tak parta dala dohromady, přizvala skvělého Mikkelsena a kuchtí pro nás něco megalomanského.


Detroit: Become Human - Quantic Dream

Quantic Dream vděčí za úspěch svých her hlavně člověku jménem David Cage. Scénář pro Become Human mu údajně trvalo napsat 2 roky, přičemž se mu věnoval 6 dní v týdnu. Slušný workoholik. Už teď jsme si však jisti, že to bude stát za to. Heavy Rain je úžasná příběhovka, zatímco Beyond: Two Souls oplývá kromě skvělých postav a děje i zábavným gameplayem. Ani v jednom případě mě však nebralo hrát hru znovu jen kvůli jinému průběhu hry a odlišnému konci. V Detroit: Become Human přitom bude těch konců o něco více.
 
Děj a svět kolem nás se primárně bude točit kolem robotů a androidů začleněných do lidské společnosti. Masivní má být hlavně větvení příběhu, neuvěřitelné množství závěrů a rozhodování, které skutečně změní to, jak hrajete, s kým hrajete a co se v příběhu semele. Jen úvodní scéna hry má 6 možných závěrů s vlastními konsekvencemi. Obrazovky s nápisem Game Over se však nedočkáme. Pokud nám nějaká postava zemře, pohneme se v příběhu dále.


Wild - Wild Sheep Studios

O Wild se zatím moc neví a z prvotního gameplayu na mě ani velký dojem neudělalo, v každém případě půjde zase o trochu odlišnější přístup k open world survival akci. Děj je zasazen celá staletí před Kristem, přičemž je hlavní postava schopná ovládnout zvířata. Jinými slovy, budeme hrát za "warga", který bude díky menším zvířátkům špehovat nepřátele, zatímco ty větší použije na přímé útočení. Potenciál to má ohromný, zda ho však využije už je věc druhá.

Totální destrukce herní scény v podobě exkluzivit, co říkáte? Slogan Best Place to Play není prázdný. Je to realita. Pokud se Microsoft na E3 nevytasí s něčím skutečně ohromujícím, konzole od Sony bude na minimálně další dva roky volbou číslo jedna i pro největšího hejtera japonské společnosti. A to, prosím pěkně, své další tituly neoznámila studia, jako například From Software (Bloodborne, Dark Souls, velké tituly nejen pro hardcore hráče můžeme očekávat od celého Japan Studios, které má přes 400 zaměstnanců), Sucker Punch (Infamous) a mnohé jiné. Sony má před sebou bohatou budoucnost, ze které však budeme benefitovat primárně my - hráči. Téměř o každé výše zmíněné hře se více dozvíme na blížící se E3. Stream-report z největší herní výstavy roku u nás samozřejmě najdete mezi prvními na v Česku v kompletním shrnutí již ráno po hlavních konferencích (a zúčastní se znovu i Bethesda, takže pravděpodobně uvidíme nového Wolfensteina, ale o tom zase v dalším článku).

PS: Kromě Nioh jsme již měli možnost vyzkoušet si i Yakuza a hlavně Gravity Rush 2, které svého předchůdce překonalo a je tak must-have titulem zimy. Naši recenzi si můžete přečíst zde. Spoustu z těchto titulů si přitom můžete předobjednat v tomto obchodě.

Domů
Sdílet
Diskuse