3. března 2017 16:39
Matúš Majer

Život byl na Zemi mnohem dříve, než si vědci doposud mysleli. Nejnovější objevy hovoří o čtyřech miliardách let

ZAJÍMAVOSTI VĚDA

Nový objev dokazuje, že život na zemi existoval alespoň o 300 milionů let dříve, než bylo dosud prokázáno.

Kanadský objev může přepsat dějiny. Vědci totiž objevili zkameněliny mikroorganismů patřících k nejstarším formám života na planetě, jak bylo zveřejněno ve směrodatném vědeckém magazínu Nature. Fosílie byly objeveny na minerálu s názvem hematit, jehož vrstva, kde se nacházely mikroorganismy, je podle geologů stará 3,77 až 4,29 miliard let. Minerál byl nalezen v kanadském ložisku Nuvvuagittuq nedaleko od města Québec. Tyto složky jsou vůbec první, které naznačují, že život existoval i v takové dávné době, dosud nejstarší objevené fosílie žily před tři a půl miliardami let. Objevené organismy jsou velké asi jako desetina tloušťky lidského vlasu. Tyto samotné nám kromě jejich věku mnoho informací neposkytnou, podle vědců se však jedná o velmi důležitou stopu, že se v Nuvvuagittuqu mohou nacházet i další takové fosílie. Do oblasti brzy vyrazí výzkumný tým, který se o historii života na Zemi bude snažit zjistit ještě o něco víc.