Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
8. března 2017 19:25
Čas čtení 0:00
Adam Smeták

Město Liberec má nové logo. Stálo ho 315 tisíc korun a vybráno bylo až po třech soutěžích

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

O novou vizuální identitu města se postaral Ondřej Zámiš, designér, který stojí za podobou prezentačního centra UNESCO v Kutné Hoře.

Vizuální stránka věci je velmi důležitá, a i když se říká, že nemáme soudit knihu podle obalu, většinou to stejně děláme. Své o tom ví i město Liberec, které v poslední době hledalo novou vizuální identitu, pod níž by sjednotilo veškeré své propagační materiály. Nakonec se rozhodlo pro návrh designéra Ondřeje Zámiše, který stojí za designem pro Dačický dům v Kutné hoře, který působí jako prezentační centrum kulturního dědictví UNESCO. „To, co v logu působí možná trochu suše, získává v rozpracovaných aplikacích živost,“ vyjádřil se porotce prof. Rostislav Vaněk.

Město Liberec má nové logo. Stálo ho 315 tisíc korun a vybráno bylo až po třech soutěžích
Zdroj: Ondřej Zámiš

Soutěž o nový vizuální styl města Liberec byla v minulosti vyhlášena už dvakrát, avšak nikdy nepřinesla dostatečně kvalitní výsledek. Aktuálně byla tedy pověřena organizace CZECHDESIGN, které se přihlásilo 164 zájemců. Za postup do druhého kola dostali tři autoři 20 tisíc korun skicovné a vítězný design si odnesl 315 tisíc korun. Město Liberec se tak bude aktuálně prezentovat designem, který svojí jednoduchostí někoho možná zaujme, někoho třeba překvapí, že k vybrání takového konceptu bylo třeba pořádat tři soutěže. Posuďte sami.

Domů
Sdílet
Diskuse