Kromě nové RS5 Audi přineslo do Ženevy majestátní SUV.
Audi nás poslední dobu doslova zaplavuje několika koncepčními vozidly, z nichž nejvíce rozšířeným typem je nové SUV. Není totiž žádným tajemstvím, a to už nějaký ten rok, že v Ingolstadtu chystají rozšíření portfolia o sportovně-stylový model tohoto segmentu. Pravdou však je, že zprvu se mluvilo o modelu Q6, poslední rok je ale hlavním tématem nový model Q8. Ten se má stát nejen hierarchicky největším SUV značky, ale zároveň má jít o vůbec nejluxusnější Audi. My jsme vám již ostatně koncept tohoto druhu představili, protože svou světovou premiéru si odbyl na lednovém autosalonu v Detroitu, o pár měsíců nato se ale v Ženevě zjevil nový počin, který má chystaný model ještě více přiblížit. Tentokrát jde o studii modelu Q8 Sport, tedy sportovnější a agresivnější tvarované křivky zasazené do výraznější oranžové barvy. Jak už asi tušíte, díváte se na předobraz nové SQ8, jejíž příchod je více než jasný, přičemž jak vám řeknou v samotném stánku, i když jde momentálně jen o koncept, od sériové podoby se navenek liší prakticky možná jen robustnějším bodykitem.
Dokonce i futuristicky vypadající interiér by se do produkční podoby měl přetavit jen s drobnými změnami. Ba co víc, pokud jde o hlavní rysy a koncepci rozložení jednotlivých prvků, prakticky identickým řešením bude disponovat i zcela nová generace A8, kterou bychom měli poznat ještě v průběhu tohoto roku. Jelikož jde v tomto případě o model s dodatkem Sport, většinová pozornost se obrací za masivní přední masku. Tam najdeme 3litrový benzínový šestiválec s výkonem 445 koní, roztáčet všechna čtyři kola mu ale následně ještě dopomáhá elektromotor s výkonem 27 koní. Celá, 472koňová pohonná soustava tak dokáže dostat velkou Q8 na rychlost 100 km/h jen za 4,7 sekundy, maximální rychlost je přitom až 275 km/h. Zda tato pohonná soustava zavítá do série v tuto chvíli není zcela jisté. Více pravděpodobná je však 4litrová V8 TDI s dvojicí turbodmychadel a jedním elektrickým kompresorem, tedy 435koňová verze, která bude víceméně totožná se současnou SQ7. V Ženevě představená studie disponuje jen 4místním rozložením interiéru. Toto řešení nevylučujeme ani v sériové podobě, standardem však určitě bude klasická zadní lavice pro tři. Audi ale nejednou prohlásilo, že nová Q8 bude tím vůbec nejluxusnějším a nejdražším modelem značky, dá se tedy předpokládat, že dostane několik technologických vychytávek a luxusních prvků, které možná nenajdeme ani v A8. Nechme se tedy překvapit. Produkční provedení by mělo přijít už příští rok na trh.