28. března 2017 11:42
Matúš Majer

Nejvyšší mrakodrap na světě má být zavěšený na asteroidu. Odvážný nápad amerického studia překoná všechny tvé představy

ZAJÍMAVOSTI VESMÍR

Viset má na asteroidu ve výšce 50 000 kilometrů.

Newyorský ateliér Clouds Architecture Office přišel s dechberoucím návrhem. Posledních pár měsíců totiž pracovali na návrhu mrakodrapu Analemma Tower, který by propojil Zemi s jiným vesmírným tělesem. Jako první je pochopitelně napadl Měsíc, ten je však poměrně daleko, plán se tedy týká jednoho z asteroidů obíhajících Zemi ve výšce asi 50 000 kilometrů, na kterém by měla být celá stavba zavěšena. Samozřejmě, v takovém případě se mrakodrap nemůže fyzicky dotýkat obou těles, těsně nad Zemí tak končí, aby z něj obyvatelé mohli vyskakovat s padáky.

Zdroj: Clouds Architecture Office

Jak to však již bývá, asteroidy mají ve zvyku se pohybovat, což znamená, že by se pohyboval i mrakodrap. Ten by těsně nad povrchem Země popisoval dráhu osmičky, přičemž by vždy začal i skončil na stejném místě. Pokud asteroid nevyhovuje, jeho dráha se s blížícími se technologiemi bude dát upravit – NASA chce poprvé ovlivnit dráhu asteroidu v roce 2021. Celá stavba má být ve stylu dubajských budov, jakým se řídí například i známý mrakodrap Burj Khalifa, a tedy mnoho věží, které se postupně od středové části odpojují.

Clouds Architecture Office upozornilo, že o gravitaci se starat nemusíme. Vliv asteroidu je vůči Zemi totiž tak minimální, že na něj více působí síla Země než jeho vlastní. Po tělese se tak bude dát chodit jen po straně odvrácené k Zemi. Studio chtělo vytvořit nejvyšší mrakodrap na světě a ostatní ateliéry se budou muset pořádně snažit, aby takto originální nápad dokázaly překonat. Líbí se ti takový ambiciózní nápad?

Zdroj: Clouds Architecture Office