Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
18. dubna 2017 14:26
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Takto vypadá mimořádně atraktivní elektromobil od Škody, problém mu nedělá ani autonomní jízda

TECH
Uložit Uložené

Očekávané SUV-kupé z Česka je realitou. Zatím jako koncept, sériovka ale na sebe nenechá dlouho čekat.

Upoutávkám je konec a my po několika týdnech oficiální cestou poznáváme pro automobilku Škoda velmi důležitý koncept. Někdejší Vision D, Vision C a poslední Vision S po dnešním dni rozšiřuje Vision E představený v Šanghaji, tedy první elektromobil značky z Česka. Jak již nejednou v našich předešlých článcích zaznělo, jde o předobraz budoucího SUV-kupé, tedy Kodiaq ve stylovější variantě. To, že jde o studii potvrzují zejména přední partie s futuristicky navrženými světly. I zadní světlomety se pyšní vskutku svérázným provedením, je proto jasné, že v sériové podobě budou tyto detaily o něco umírněnější. Hlavní proporce a tvar karoserie včetně střechy je však prakticky shodný s produkčním modelem, který by neměl na sebe dlouho nechat čekat. Kodiaq Coupé bude tedy chtít zaujmout zejména svými atraktivními křivkami, což se dalo čekat, protože tvary tohoto druhu jsou prostě trendy. Pokud hovoříme o futuristických detailech, ty zhmotňuje především interiér.
 
Palubovka se značně horizontálním členěním se nese v minimalistickém duchu plném českého krystalu. Samozřejmě, její gro tvoří rozměrné displeje. Před přední posádkou se tak rozprostírají obrazovky prakticky přes celou šířku palubní desky, ovládání přitom probíhá buď pomocí dotyků, nebo za pomoci ovládacího modulu, kterým disponuje každý člen posádky. Multimediální prostředí interiéru se spoléhá na další menší obrazovky a dotykové plochy nejen v středových opěrkách, ale i na loketních opěrkách integrovaných ve dveřích. Vnitřek je v 4místním rozložení, v sériovce to ale od Škody čekat nemůžeme. Luxusnější punc interiéru následně dotváří četné náladové osvětlení, které počítá až s deseti odstíny a umístěním v oblastí podlahy, dveří, hlavových opěrek a samotné palubky. Třešničkou na dortu je nakonec jen 2ramenný volant seříznutý jak zdola, tak i shora.

Takto vypadá mimořádně atraktivní elektromobil od Škody, problém mu nedělá ani autonomní jízda
Zdroj: media.skoda-auto.com

Vision E je postavený na specifické platformě MEB, tedy podvozkové platformě pro výhradně elektrické automobily. I když byste to možná neřekli, tato varianta má až o 6 centimetrů delší rozvor než klasický Kodiaq se 7místným interiérem. O pohon se stará dvojice elektromotorů s kombinovaným výkonem až 225 kW / 306 koní, čímž jde také o jednu z vůbec nejsilnějších škodovek všech dob. Poháněné jsou přitom obě nápravy, velikost akumulátorů neznáme, jejich dobití na 80 procent by mělo ale proběhnout jen za 30 minut, přičemž dojezd má představovat až 500 kilometrů na jedno nabití. Maximální rychlost je proti 180 km/h. Zmínit je třeba i schopnost autonomního řízení, a to na úrovni, kdy se vozidlo dokáže bez řidiče pohybovat v kolonách, na dálnici, umí předjíždět či hledat parkovací místa a do nich následně zaparkovat, respektive vyparkovat. Celý systém funguje na bázi radarů a laserových senzorů. Obdobné dovednosti by měla umět i sériovka, no a ani samotný pohon nezůstane pouze v rovině konceptu. Už příští rok se dočkáme první plug-in hybridní verze od škodovky, kterou uvidíme v Superbu, do roku 2025 bude nakonec Škoda počítat s minimálně pěti elektromobily v portfoliu.

Domů
Sdílet
Diskuse