Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
24. dubna 2017 19:02
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Honda je opět králem třídy na Nürburgringu! 320koňový Civic Type R je nejrychlejším hot-hatchem s předním pohonem

TECH
Uložit Uložené

Japonci si vzali titul od německého Volkswagenu.

I přesto, že časy ze Severní smyčky nepovažuje mnoho lidí za důležité či relevantní, automobilky stále více využívají Nürburgring na svou propagaci a budování jména či reklamy. Poslední roky jsme tak svědky ostrého soupeření prakticky ve všech segmentech. Ať už jde o snahy o celkový rekord okruhu, rekordní čas mezi supersporty, sedany či kombíky nebo třeba ostrými hot-hatchi s předním pohonem. Zejména poslední jmenovaná skupina se těší skutečně velké rivalitě, a to poslední roky zejména mezi evropskými modely a japonskou automobilkou Honda. Té naposledy sebral titul špičkový Volkswagen Golf GTI Clubsport S, který zas soupeřil hlavně s modely jako Renault Mégane RS či Seat Leon Cupra. Japonci však okamžitě reagovali, že své kvality opět časem obhájí, no a ten moment nastává právě teď.
 
Honda se totiž do zeleného pekla vrátila a na snad nejtěžším okruhu světa udělala zase jednou průvan v tabulce automobilů s předním pohonem. Nejnovější generace legendárního modelu Civic v pověstné verzi Type R absolvovala okruh v čase 7:43,80, čímž si Honda zlepšila čas o přibližně 7 sekund ve srovnání s předchozí generací „tajp-áru“, ale zároveň porazila i zmíněné GTI o necelé čtyři sekundy. Nejnovější Civic Type R je tím pádem králem a oficiálně nejrychlejším vozem s pohonem na přední kola na Nürburgringu. Zajímavostí je, že Hondě k tomu stačilo o 10 koní více (320 koní) a 16 kilogramů méně v porovnání s předchůdcem, i když japonští technici upozorňují zejména na vylepšenou aerodynamiku a vyšperkovaný podvozek. Není se čemu divit, vždyť nejnovější Type R vypadá designově jakoby vypadl z té nejdivočejší počítačové hry. Na závěr už jen dodejme, že onu rekordní jízdu si můžete prohlédnout níže. Už jen věřit, že Honda nás na rozdíl od Lamborghini neošidila.

Domů
Sdílet
Diskuse