Kompaktní SUV od Škody prozrazuje téměř vše podstatné.
Testování nového SUV od Škody se blíží do finále a my již brzy poznáme nástupce populárního modelu Yeti. Tím pádem se odstupem času dozvídáme stále více a více informací, no a jinak tomu nebylo ani v případě posledních hodin. Česká automobilka vyšla s pravdou ven a i přesto, že se předešlé zprávy zpochybňovaly, nyní už je oficiálně potvrzeno, že jméno Yeti bude minulostí a my si budeme zvykat na Karoq. Přesně tak se bude jmenovat dvojče Volkswagenu Tiguan a Seatu Ateca. Sice název na první vyslovení zní trochu divně, je však zřejmé, že Škoda se v duchu koncernových trendů snaží také jaksi sjednotit a přiblížit názvy svých SUV - Tiguan - Touareg, Ateca - Arona (přijde brzy) a Karoq - Kodiaq. Kromě toho mladoboleslavská značka přináší i vůbec první oficiální fotografie, kde můžeme vidět dokonce celou novinku. Tedy... Auto nám Škoda sice ukázala celé, ale po vzoru ne tak dávného představení modelů Superb a Kodiaq jde o dokonale zakamuflovaný exemplář. Tak či onak, už teď je to nejpodstatnější dobře viditelné, a tudíž, že Karoq bude v podstatě i po designové stránce zmenšeným Kodiaqem. Škoda pochopitelně zapracuje do designu rozpoznávací znaky, což naznačuje přední a zadní část. Rozdělené čelní světlomety dostanou decentně pozměněný tvar, navíc spodní část světla bude pravděpodobně značně delší. Naopak zadní světla jsou o něco menší a členitější.
Velkou novinkou však bude interiér, kde jako v první Škodě najdeme plně digitální budíky. Právě budíky jsou totiž v současných škodovkách nejednou terčem kritiky, protože na rozdíl od Volkswagenů mají velmi strohou až zastaralou grafiku a zpracování, nemluvě o absenci digitálních jednotek. Ty nakonec přijdou po faceliftu i do Superbu a následně do několika modelů po modernizacích. Zajímavostí je, že tato digitální obrazovka bude mít až čtveřici odlišných estetických rozložení v závislosti na profilech. V nabídce bude i gesty ovládaný 9,2" displej a všechny nejnovější vychytávky ze současných modelů značky. Karoq bude až o 16 cm delší a zároveň o 4 cm nižší než Yeti, nabídne kufr o velikosti 521 až 588 litrů (v závislosti na poloze druhé řady sedadel). Vnější rozměry tak odpovídají Atece, se kterou Karoq sdílí platformu i techniku, včetně pohonu všech čtyř kol prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace a režimem Offroad. Po stránce motorů je více než jasné, že půjde o identické motory, jaké najdeme v Tiguanu či Atece. Pod kapotou tak nebude chybět ani litrové TSI, zároveň však víme, že Karoq nedostane nejvýkonnější Bi-TDI. Úplnou novinkou bude 150koňový motor 1.5 TSI Evo, který bude zároveň nejsilnější benzínovou alternativou. Naopak dieselové jednotky bude zastupovat především motor 2.0 TDI s výkonem 110 nebo 140 kW. K slavnostnímu odhalení zcela nového SUV dojde již 18. května ve Stockholmu, přičemž na trh se dostanou první kusy v druhé polovině roku.