Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
30. srpna 2017 15:55
Čas čtení 0:00
Antonín Havlík

Nechvalně proslulá magistrála v Praze se promění k lepšímu! Podívej se, jak budou vypadat zóny pro chodce a upravené parky v jejím okolí

KULTURA
Uložit Uložené

Praha schválila návrh, který změní podobu severojižní magistrály. Konečně.

Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy připravil spolu s dánskými architekty Gehl Architects změny, které by měly vylepšit současnou podobu magistrály, která je hlavně pro chodce někdy dost obtěžujícím prvkem v centru Prahy. Samotný Jan Gehl, kodaňský architekt, který pomohl oživit a vylepšit již celou řadu měst po celém světě, pracoval na projektu od října 2016. Dle jeho vlastních slov šlo o jednu z největších výzev, kterou kdy řešil.

Nechvalně proslulá magistrála v Praze se promění k lepšímu! Podívej se, jak budou vypadat zóny pro chodce a upravené parky v jejím okolí
Zdroj: Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy

Magistrála je dnes především bariérou, která od sebe odděluje jednotlivé části města. Lidé, kteří nejedou autem, se jí snaží vyhnout. To chceme změnit,“ řekla pro Aktuálně.cz náměstkyně primátorky pro oblast územního plánování Petra Kolínská. Část magistrály se podle ní promění v městský bulvár, kterému se už pěší nebudou vyhýbat. První změny, které v rámci navrhovaného konceptu proběhnou, se budou týkat ulic, parků a náměstí, které jsou v bezprostřední blízkosti magistrály. 

Nechvalně proslulá magistrála v Praze se promění k lepšímu! Podívej se, jak budou vypadat zóny pro chodce a upravené parky v jejím okolí
Zdroj: Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy

Změna se bude týkat hlavně centra – asi tříkilometrové části mezi Hlávkovým a Nuselským mostem. Právě tady je největší kumulace pěších chodců, ale i historických budov. Podle architektů ani není takovým problémem počet aut, kterých tu denně projede na 100 000, jako hlavně to, že neexistují absolutně žádné jiné možnosti, jak se po magistrále pohybovat. Podle průzkumu TSK z roku 2013 přitom magistrálu denně přechází, příp. podchází asi 106 000 lidí.

Přitom podchody jsou často dost špinavé a neupravené a lidé tudy obecně neradi moc chodí. Bohužel jiná možnost jim nezbývá. Z Vinohrad si lidé zase zkracují cestu na Hlavní nádraží po úzkém chodníku, kde jen o pár metrů dál jezdí auta. 

Prohlédni si navrhované změny, kterou navrhli architekti v Gehl Architects a pro REFRESHER je poskytl přímo IPR Praha. 

Zpět
Sdílet
Diskuse