Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
5. září 2017 10:35
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Mercedes-Benz zdokonalil své 2dveřové vlajkové lodě. Přivítejte nové S kupé a S kabrio

TECH
Uložit Uložené

Týden před autosalonem ve Frankfurtu poznáme faceliftovanou podobu luxusních vozů.

Autosalon ve Frankfurtu bývá většinou vždy víceméně v režii domácích německých značek, není proto žádným překvapením, že i takový Mercedes-Benz se chystá vyložit hned několik nových karet na stůl. Není pochyb o tom, že největší pozornost se soustředí na nový hypersport Project One, který má nemalou tendenci se stát tím vůbec největším highlightem tohoto ročníku. Ještě před jeho samotným zahájením však ze Stuttgartu přichází dvojice neméně zajímavých novinek. Po nedávné modernizaci třídy S v jejím standardním vyhotovení nyní přichází na řadu dvojice půvabnějších variant, jelikož automobilka s hvězdou ve znaku nám právě servíruje facelift třídy S Coupé a S Cabriolet. Jak se očekávalo, radikální optické změny se nekonají, a ani nejsou třeba. Jsme tak svědky decentně přepracovaného předního a zadního nárazníku, nových odstínů karoserie a nových návrhů kol. V neposlední řadě tu ale máme dvojici skutečně zásadních změn.

 

Mercedes-Benz zdokonalil své 2dveřové vlajkové lodě. Přivítejte nové S kupé a S kabrio
Zdroj: media.daimler.com

Jako první je to přední maska, která v případě vrcholných verzí z Affalterbachu přichází s takzvaným Panamericana grilem, tedy s vertikálně orientovanými lištami. Ty dodávají ten správný šmrnc a přispívají k větší agresivitě. Po bocích jsou umístěny full-LED světlomety doplněné o křišťály Swarovski, ale pokud jde o světlomety, druhou nejdůležitější novinkou jsou právě ty zadní. Koncovky jsou ozdobeny nádhernými OLED světlomety se 66 odlišnými segmenty, které exteriér efektně doplňují a zároveň přináší poutavé grafické animace. Mimochodem, organické ledky budou pro S kupé a kabrio ve standardní výbavě.

Vizuálním vylepšením prošel také interiér, kde najdeme nový volant, dekory a několik změněných detailů. Pozornost si zaslouží nová dvojice 12,3" displejů, protože po vzoru třídy E přišel přístrojový štít o plastové okraje, přičemž v rámci faceliftu přichází se značně vytříbenou grafikou a animacemi. Širokoúhlý panel tak už pokrývá průhledné sklo, které dokonale sekunduje velmi luxusnímu interiéru.

 

Mercedes-Benz zdokonalil své 2dveřové vlajkové lodě. Přivítejte nové S kupé a S kabrio
Zdroj: media.daimler.com

Změnám se nevyhnuly ani motorové prostory. I dvoudveřové varianty vlajkové lodi v rámci faceliftu vstupují na trh s naprosto nepochopitelnou změnou označení. Sice nejde o žádné převratné změny, ale pozměněné číselné označení dá zabrat i milovníkům automobilů. Na druhou stranu, po stránce techniky se vlastně nic zásadního neděje. Základní verzí je S 450 4Matic s výkonem 270 kW / 367 koní a 500 Nm, přičemž jde o dobře známý 3litrový vidlicový šetiválec. Druhým v pořadí je model S 560 4Matic, který je založen na nové 4litrové V8 s výkonem 345 kW / 469 koní a 700 N. Vrchol v nabídce nadále zastupuje dvojice vyhotovení s plaketami AMG. Model AMG S 63 4Matic+ se však už nově pyšní agregátem 4.0 V8 s výkonem až 450 kW / 612 koní a 900 N.m, což má ve finále zaručit zrychlení na stovku za pouhých 3,5 sekundy a maximálku 250 km/h. Třešničkou na dortu je královské AMG S 65 se 6litrovým dvanáctiválcem, jehož potenciál sahá až na úroveň 463 kW / 630 koní a magických 1000 N.m. Tradičně jde jen o pohon zadních kol, což se negativně odráží na akceleraci z 0 na 100 km/h. Model S 65 totiž dá stovku „až“ za 4,1 sekundy. Naftové kupé nečekejte, takovou hru ve Stuttgartu nehrají.

 

Mercedes-Benz zdokonalil své 2dveřové vlajkové lodě. Přivítejte nové S kupé a S kabrio
Zdroj: media.daimler.com

Pro úplnost dodejme, že zmiňovaná čtveřice výkonnostních verzí je dostupná pro provedení S kupé, zatímco karosářská varianta bez střechy bude na trhu pouze s motory V8 a V12. Mercedes se nadále snaží prosadit zejména 9stupňové převodovky, proto se také v případě S modelů o zpřevodování stará již 9stupňový automat 9G-Tronic, který dokonce najdeme i jako AMG Speedshift MCT 9G v modelu 63. Sedmistupňovou převodovkou tak disponuje už pouze dvanáctiválcové AMG.

Další důležitou novinkou je technologie Energizing – systém se stará o komplexní nastavení několika součástí auta (klimatizace, náladové osvětlení, rádia nebo masáže) s cílem navodit řidiči jedinečnou atmosféru. Asi nikoho překvapí, že velký posun vpřed evidujeme i v rovině autonomního řízení, ve kterém třída S odjakživa vynikala. Špičkový adaptivní tempomat a Jízdní Pilot zdědila vlajková loď po novém modelu E, doplňuje ho ale o několik prvků. Systém například lépe spolupracuje s navigací a vylepšenými radary, díky čemuž dokáže upravovat rychlost před výjezdem z dálnice, před odbočkou či křižovatkou. Active Body Control modifikuje podvozek a jeho chování podle situace před vozidlem, zatímco technologie Active Curve upravuje odstředivou sílu a naklánění v zatáčkách. Podrobnější informace se dozvíme přímo ve Frankfurtu

Zpět
Sdílet
Diskuse