Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
9. října 2017 18:51
Čas čtení 0:00
Peter Hlavička

Odzvonilo resellerům Supreme? Kultovní značka pravděpodobně brzy změní pravidla hry

MÓDA
Uložit Uložené

Rok 2017 se nese v duchu velkých změn a po spolupráci s Louis Vuitton se legendární Preme vydalo novým směrem.

Před pár hodinami se na internetu potvrdila zpráva o tom, že značka Supreme prodala menšinový podíl ve své společnosti správcovské firmě The Carlyle Group a i když detaily samotné smlouvy nejsou pro veřejnost známé, podle dostupných informací je jasné, že svět streetwearu čekají velké změny. Jeden z nejvíce kultovních brandů na scéně si už od svého založení v roce 1994 zakládal zejména na politice „Fuck 'Em“, která ve zkratce znamenala to, že majitelé značky měli úplnou kontrolu nad jejím fungováním a právě díky tomu si získali i srdce mnoha fanoušků pouliční kultury.

Preme si totiž vybudovalo jednu z nejsilnějších fanouškovských základen na světě, která podnítila vznik mnoha odvětví ve světě módy, jakým je například reselling, ale protože peníze hýbou světem, skejtový brand z New Yorku se dostal do pozornosti kraváťáků a byznysmenů, kteří vyčíslili hodnotu samotné značky na zhruba $1 miliardu.

Jeff Pang, Brooklyn 1997 @rbumali @jeffersonpang

Príspevok, ktorý zdieľa Supreme (@supremenewyork),


Tady se vracíme zpět k firmě The Carlyle Group, která nově vlastní 50 % Supreme, což v konečném důsledku vůbec není až tak menšinový podíl, jak by se na první pohled zdálo. Vývoj značky za posledních pár let nasvědčuje tomu, že Supreme již v minulosti přijalo kapitál od jiných firem a samotný zakladatel, James Jebbia, by tím pádem úplně vypustil z rukou většinový podíl ve své firmě.

Podle slov zakladatele společnosti Google Voice a Google Analytics, Wesleyho Chana, však hlavním úkolem správcovské společnosti The Carlyle Group není tunelování, ale podpora fungování firmy a zvýšení zisků, kterého dosáhnou tím, že do Supreme nainstalují vlastní management a zefektivní model jejich fungování.

Odzvonilo resellerům Supreme? Kultovní značka pravděpodobně brzy změní pravidla hry

Supreme patří bez pochyb mezi značky, které si dokázaly podmanit celý svět, ale příchod nového investora by měl posunout její globalizaci na úplně jinou úroveň. Jedním z prvotních znaků nadcházejících změn tak mohla být už i kolaborace se značkou Louis Vuitton, která otevřela streetwearu brány do světa vysoké módy v plné parádě, ale pro samotnou firmu bylo mnohem důležitější např. otevření brooklynské pobočky 5. října.

Donedávna totiž platilo, že kamenné obchody Supreme byly jen v 11 městech po celém světě (z toho 6 v Japonsku), ale aktuální situace naznačuje tomu, že noví majitelé budou chtít zacílit na několik dalších klíčových metropolí a v neposlední řadě i na Čínu, která je druhým největším spotřebitelským trhem na světě.


S tím je však spojeno množství změn, které přímo ovlivní samotné zákazníky a v neposlední řadě i resellery. Většího zisku se totiž dá dosáhnout jen pokud se otevřou nové pobočky, tím pádem se musí vyrobit více produktů, a to je v rozporu s dosavadním fungováním brandu. Podobný vzorec však pochopitelně není ve světě módy žádnou novinkou, ale pokud si vzpomeneme na případ A Bathing Ape z únoru 2011, kdy Nigo prodal 90 % podílu ve své značce firmě IT, zbývá nám jen doufat, že stejný scénář se nebude opakovat. Odchod vedoucí osobnosti a změna ve struktuře firmy totiž znamenaly drastický úpadek jedné z nejlegendárnějších značek streetwearu, která tak dnes žije už jen ze své předešlé slávy.

Odzvonilo resellerům Supreme? Kultovní značka pravděpodobně brzy změní pravidla hry
Zdroj: toroev.com

Společnost jako The Carlyle Group by totiž nekoupila podíl v Supreme jen kvůli tomu, aby nemusela stát v řadách na box logo, a tím pádem se dá předpokládat, že v průběhu 3 až 5 let bude chtít vyboostovat hodnotu firmy na ještě vyšší úroveň a v zápětí ji prodat některému z módních konglomerátů, například LVMH nebo Kering, resp. vstoupit na burzu.

Jaký je tedy výsledek a co můžeme v budoucnosti očekávat? Jedna věc je jistá. Supreme už nikdy nebude výhradně kultovním brandem, jak tomu bylo doposud a cesta „komerce“ by tak mohla svým způsobem ovlivnit i svět resellingu. Produktů bude víc, obchodů bude více, dostupnost bude lepší, čtvrteční dropy pravděpodobně zůstanou, ale limitované kousky už nebudou tak limitované.

Louis Vuitton/Supreme #LVxSUPREME

Príspevok, ktorý zdieľa Supreme (@supremenewyork),


Pokud by se dokonce naplnily ty nejhorší scénáře a Preme by po vzoru BAPE podstoupilo i kroky snižování nákladů, jejich produkty by se mohly začít vyrábět v Číně (což se mimochodem do jisté míry děje již dnes) a z původní myšlenky brandu by tak zůstalo jen holé bogo. Fanoušci se nyní mohou už jen modlit, aby společnost The Carlyle Group investovala i do kvality a zhodnocování značky zevnitř a ne jen slepě utíkala za ziskem.

Domů
Sdílet
Diskuse