Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
20. října 2017 10:43
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nejkrásnější Audi přichází ve 2. generaci. Nová A7 je vybavena těmi nejlepšími technologiemi a neztrácí na šarmu

TECH
Uložit Uložené

Model A7 Sportback jde v šlépějích nedávno představené vlajkové lodě.

I přesto, že současná (první) generace Audi A7 Sportback vypadá i po několika letech na trhu stále velmi dobře, zejména v modernizované podobě, roky plynou a právě teď přišel ten správný čas na mezigenerační obměnu. Ostatně, hlavně při pohledu do interiéru bychom už přece jen čekali něco víc, zvláště pokud se podíváme na novější modely z Ingolstadtu. Není proto divu, že Audi nám ve smyslu nedávných teaserů a zákulisních informací servíruje úplné novou, v pořadí druhou generaci. Jak se přitom čekalo, po designové stránce nic extrémně odlišné nečekejte, právě naopak, vnější změny můžeme považovat za více evoluční než revoluční. V konečném důsledku o tom hovoří i samotné rozměry, protože novinka s rozměry 4969 x 1908 x 1422 milimetrů je až na pár milimetrů prakticky stejně velká, dokonce i zavazadlový prostor má nadále 535 litrů.

Nejkrásnější Audi přichází ve 2. generaci. Nová A7 je vybavena těmi nejlepšími technologiemi a neztrácí na šarmu
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Posledními lety nám Audi dokazuje, že směřuje k čím dál výraznějšímu designu, čehož výsledkem jsou ostřejší linie. Přesně tak je tomu i v tomto případě – základní koncepce karoserie se sice nezměnila, její křivky jsou však o něco agresivnější a dynamičtější. Svědčí o tom oba konce nového Sportbacku. Předku dominuje šestiúhelníková maska, úzké světlomety s agresivní grafikou a v nejvyšší verzi i HD Matrix LED s laserovou technologií. A7 tak dědí inovace z nedávno odhalené vlajkové lodi. Naopak, v zadní části najdeme navzájem propojená světla, která se pyšní vskutku propracovanou grafikou a úzkým tvarem, čímž je docíleno podstatně vyzývavějšího looku. Samozřejmě nelze zapomenout na výsuvný spoiler, který zůstává součástí víka zavazadlového prostoru. Zajímavostí však je, že A7 přišla o výfuky, respektive jejich koncovky, nakolik je nemá ani verze ve sportovním S-line.

Na pohled největší progres představuje jednoznačně interiér, který je do posledního detailu úplně jiný, než tomu bylo doposud. Spleť dřeva, hliníku a lesklých ploch vypadá na fotkách opravdu parádně, otázkou však je, jak se klavírní lak bude jevit po několika dnech používání. Tak či onak, minimalistický design a hlavně jednotlivé zpracování musíme rozhodně pochválit. Před řidičem ve smyslu trendů dominují digitální budíky Audi Virtual Cockpit s úhlopříčkou 12,3", zatímco uprostřed dvojice (bohužel dotykových) obrazovek s úhlopříčkou 10,1", respektive 8,6" a akustickou či haptickou zpětnou vazbou. A7 pochopitelně převzala plejádu technologií a asistentů z nové A8, včetně autonomních funkcí pod zkratkou Audi AI – parkovací pilot, garážový pilot či jakýsi dálniční „autopilot“.

Nejkrásnější Audi přichází ve 2. generaci. Nová A7 je vybavena těmi nejlepšími technologiemi a neztrácí na šarmu
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Revoluční je technika pod kapotou, jelikož po vzoru vlajkové lodi bude A7 již v základu mild-hybridem – součástí každé verze je elektrická síť s napětím 48 V, která zásobuje energií i vedlejší elektrickou síť s napětím 12 V. Hlavní síť 48 V napájí startovací generátor, který je připojen drážkovaným řemenem k hřídeli motoru. Nová generace se na trhu ukáže začátkem roku 2018, na trh přitom v úvodu přichází pouze s jedním motorem. Pod novým označením A7 55 TFSI najdeme přeplňovaný benzinový třílitr V6 s výkonem 250 kW/340 koní a 500 Nm.

Standardem je pohon quattro, podotknout však musíme, že jde o quattro ultra, zadní pohon je tedy přítomen pouze v případě potřeby. O řazení se postará výhradně 7stupňová dvouspojková převodovka Stronic. V rámci příplatkové opce bude možné sáhnout po řízené zadní nápravě, tedy technologii, která umožňuje natáčení zadních kol ve směru, respektive protisměru jízdy. Kromě toho nebude chybět ani zadní sportovní diferenciál. Na závěr informace o přítomnosti zcela nové generaci podvozku, který je možné pořídit ve čtyřech druzích – standardní ocelové odpružení, sportovní podvozek se sníženou světlou výškou o 10 milimetrů, elektronicky řízené tlumiče a nakonec adaptivní vzduchový podvozek se systémem udržování stejné světlé výšky. To je pro nyní vše, na ostatní motory či cenové relace si budeme muset ještě počkat.

Domů
Sdílet
Diskuse