Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
2. prosince 2017 12:19
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

O titul Auto roku 2018 zabojuje 7 finalistů. Kdo z relativně nečekaného výběru vyhraje?

TECH
Uložit Uložené

Odpověď se už tradičně dozvíme na nultém ročníku autosalonu v Ženevě.

Jako každý rok, ani tento tomu není jinak a odborná porota složená z automobilových novinářů vybrala sedm finalistů, kteří zabojuje o titul Auto roku 2018. Evropská anketa COTY, tedy Car of The Year, přitom tentokrát zahrnovala skutečně mnoho aspirantů na vítěze, do úzkého výběru se však nakonec neprobojovalo více horkých kandidátů. Mluvit o tom by mohli zejména příznivci koncernových aut, protože o titul již nezabojují takové novinky jako Audi Q5, Porsche Cayenne, Seat Arona, Škoda Karoq či Volkswagen Polo, T-Roc a dokonce ani Arteon. Ve finále se neobjevil ani nový Ford Fiesta, Honda Civic, Hyundai i30 či Kia Stonic. Ve všech zmíněných modelech přitom nejde jen o zcela nové modely či generace, ale i vozidla, která se pyšní všelijakými technologickými inovacemi.

I to je důkazem toho, že tento rok byl opravdu bohatý na důležité novinky, nebylo tedy rozhodně snadné udělat užší výběr. Ve smyslu rozhodnutí poroty se nakonec do finále probojovala Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW řady 5, Citroën C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza a nakonec Volvo XC40. Je skutečně troufalé v tomto okamžiku tipovat, kdo nakonec titul získá, pravdou však je, že každý z modelů kope v podstatě za odlišný segment či cílovou kategorii – z laického pohledu je jasné, že snad nejvíce novátorská je právě A8, to však absolutně neznamená, že vyhraje. Ostatní roky totiž naznačují, že nejednou jsou pro společnost většinou důležitější a z prodejního pohledu zajímavější menší/lidovější auta, proto je jim přikládána mnohem větší pozornost (zejména kvůli tomu například značka Mercedes-Benz soutěž „bojkotuje“ a dobrovolně se do ní nezapojuje). Zda tomu bude tak i letos, se dozvíme časem. Který je váš favorit?

Domů
Sdílet
Diskuse