Instagram už neovládá naše životy jen metaforicky.
Instagram již delší dobu podporuje možnost umístit do svých každodenních příběhů i hlasování, díky kterému dokáže člověk velmi rychle zjistit, co si myslí jeho followeři. Instagram po uvedení příběhů prakticky přebral většinu prostoru, který si vytvořil Snapchat, a jako základ zajímavého experimentu toho využil i Oobah Butler, protože na jeden den nechal své followery na Instagramu rozhodovat o tom, co bude dělat se svým životem.
Oobah měl v době experimentu, který se odehrál ještě v říjnu, přibližně 1000 fanoušků, a tak byl jeho pokus o předání kontroly nad životem docela úspěšný, protože stovky lidí hlasovaly v anketách, které na den řídily jeho život. Muž nejenže nechal followery vybírat, zdaráno vstane, nebo si pospí, ale měli na svědomí i jeho snídani či oblečení. Následně mu lidé vybrali směr, kterým se má vydat, přikázali mu, aby celý den kulhal a přinutili ho, aby si ve zvolené restauraci nechal poradit při výběru jídla od neznámého muže, ze kterého se vyklubal vegetarián, což nebyla nejšťastnější volba.
Oobah uživatelům poskytoval i možnosti, zda má své jídlo sníst, nebo jej raději vyhodit, a dokonce musel i jezdit v městské hromadné dopravě načerno. Uživatelé ho později zavedli přímo před sídlo kontroverzní scientologické církve, kde potkal cizího chlápka a společně se vydali dovnitř splnit výzvu, aby ven vycházeli s 30 pery.
Kupodivu se později dokonce setkal s fanynkou, která ho vzala do galerie na výstavu ruských umělkyň, a tak pár hodin stráví ve společnosti bohatých lidí, o kterých netuší vůbec nic a musí se s nimi snažit navázat alespoň mírný kontakt, což nejde úplně podle představ. Představoval se lidem podle toho, co mu přikázali followeři a počet hlasujících se postupem hodin zvyšoval, protože ovládat něčí život zní jako zábavná hra k vyplnění volného času.
Na závěr dne ještě followery postavil před mimořádně důležité rozhodnutí, protože měl chuť na chvíli vypadnout z Londýna, a proto jim dal na výběr pouze dvě možnosti, které si mohl dovolit. Cesta letadlem do Dublinu, nebo cesta autobusem do Bruselu proti sobě chvíli bojovaly, ale nakonec těsně vyhrála cesta do Belgie, přičemž se na ní zřejmě odrazila i škodolibost z několikahodinové cesty v plném autobuse.
Oobah měl šanci představit se muži na vedlejším sedadle jako ambiciózní módní návrhář, ale followeři mu to zatrhli, a tak se představil jako Oobah a společně s Patrickem zažili pár hodin zábavy a nakonec se o páté ráno museli srdceryvně rozloučit, protože Patrick vystupoval v Gentu.
Celý experiment tedy Oobah zakončil v Bruselu a na své followery se koneckonců ani nezlobil, protože ho Brusel svými zákoutími zcela okouzlil a byl spokojen s městem, které mu uživatelé vybrali. I když si nepředstavoval, že na konci dne skončí v cizí zemi, experiment se mu nakonec líbil, protože v autobuse poznal nového kamaráda a mohl jít objevovat nové místo.
Tam sice nikoho neznal, ale v dnešním světě už tolik lidí cestuje o samotě, že poznávání lidí na vlastní pěst nepředstavuje žádný větší problém. Oobah chtěl díky svému experimentu ukázat, jak dokáží sociální sítě ovlivňovat naše životy a ve skutečnosti očekával mnohem negativnější výsledek.