Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
9. ledna 2018 10:45
Čas čtení 0:00
Vladimír Baško

H&M čelí rasistickému skandálu kvůli nápisu na mikině prezentované malým černochem. Spolupráci ukončil i The Weeknd

MÓDA
Uložit Uložené

Známý zpěvák nemohl tolerovat rasistický podtón na mikině.

Teprve včera uvedl gigant s rychlou módou Hennes & Mauritz do prodeje na svých oficiálních e-shopech zelenou mikinu s nápisem „Coolest monkey in the jungle“, tedy „Nejvíc cool opice v džungli“, která byla nafocena a takovýmto způsobem představena k prodeji na malém černošském chlapečkovi. Internet okamžitě vůči řetězci H&M vyjádřil nespokojenost s jeho konáním. I když zpočátku nemuselo jít ze strany H&M o rasistický počin, skutečnost neprezentuje společnost právě v nejpříjemnějším světle.

H&M čelí rasistickému skandálu kvůli nápisu na mikině prezentované malým černochem. Spolupráci ukončil i The Weeknd
H&M čelí rasistickému skandálu kvůli nápisu na mikině prezentované malým černochem. Spolupráci ukončil i The Weeknd Zdroj: H&M

Mluvčí pro H&M Anna Eriksson se jménem celé společnosti veřejně všem omluvila a dodala, že se pokusí podobným záležitostem v budoucnu vyhnout. Obrázky okamžitě stáhli ze všech stránek a reklamních produktů. My v redakci nedokážeme pochopit, jak něco takového mohlo zajít takto daleko. Od samotné ideje sloganu až k fotografiím s černošským chlapečkem. H&M zkrátka udělalo obrovský krok vedle.

Zpěvák The Weeknd, se kterým H&M vytvořilo za poslední roky několik společných kolekcí, se na Twitteru vyjádřil, že ukončuje spolupráci se značkou a přidal, že ho jejich počínání urazilo. „Ráno jsem se vzbudil šokován a jsem z této fotky v rozpacích. Jsem hluboce uražen a už nebudu pracovat s H&M.

Domů
Sdílet
Diskuse