15. ledna 2018 15:56

4. sérii Peaky Blinders vládne italská mafie, úžasní herci, nečekané zvraty a seriál tak opět potvrzuje své obrovské kvality (Recenze)

FILMY A SERIÁLY PEAKY BLINDERS

Tommy Shelby a jeho nejbližší čelili v nejnovější sérii Peaky Blinders svému dosud nejhoršímu nepříteli. Z Ameriky totiž dorazil Luca Changretta, aby vykonal kýženou vendetu.

Seriál Peaky Blinders patří bezpochyby k těm nejlepším televizním dramatům současnosti, o čemž se můžeme opakovaně přesvědčovat již od roku 2013, kdy se projekt dočkal své debutové série. Tommy Shelby (Cillian Murphy) a jeho nejbližší už ale mezitím ušli pořádný kus cesty, přičemž tvůrce seriálu a zároveň i vynikající scénárista Steven Knight nás za celou tu dobu nepřestával ohromovat svým nezaměnitelným mistrovstvím. A je opravdu skvělé vědět, že z talentu nic neztratil ani v nedávno ukončené čtvrté sérii.

Tommy v den Vánoc obdrží záhadný dopis, díky kterému si velmi rychle uvědomí, že členům Peaky Blinders hrozí vyhlazení a boj proti jejich dosud nejhoršímu nepříteli. Z Ameriky totiž přichází Luca Changretta (Adrien Brody), aby vykonal kýženou vendetu. Shelbyovi jsou tak nuceni vrátit se na jediné místo, kde se dokáží útoku bránit, a to do starých známých ulic ve Small Heath. Jejich sjednocení a následná spolupráce však rozhodně nebudou tak jednoduché, protože mezi členy rodiny vládne pořádné napětí i nedůvěra.

Zdroj: BBC

Jak již tedy bylo naznačeno výše, čtvrtá série je opět výborná a fanoušci tohoto seriálu si v ní dozajista přijdou na své. Od prvních sekund drží nohu na plynu a v průběhu všech šesti epizod nabídne hned několik příběhových zvratů (jeden velký byl však až příliš předvídatelný) či mimořádně silných momentů, přičemž dění na obrazovce pěkně a přirozeně plyne. Také jí nechybí akce ani detailně propracované exteriéry, které diváka znovu přesunou do toho povědomého prostředí špinavého Birminghamu. No a celý zážitek pak ještě více umocňuje další skvěle poskládaný soundtrack.

Proč všichni milujeme Cilliana Murphyho? Proč všichni milujeme Cilliana Murphyho? 1. srpna 2023 15:15

Co se obsazení týče, tak tradičně výborné herce v čele s Cillianem Murphym, Paulem Andersonem nebo Helen McCrory tentokrát opět doplnil charismatický Tom Hardy jako mimořádně nepředvídatelný Alfie Solomons, ale mezi nováčky seriálu se objevil například i stále více populárnější Aidan Gillen či Adrien Brody. Zvláště druhý jmenovaný byl v roli italského mafiána Changrettu skutečně vynikající. Jeho projev, nízko položený hlas i celkové uchopení postavy nahánělo místy až husí kůži.

Zdroj: BBC

I navzdory všem zmíněným kladům a nezaměnitelným kvalitám čtvrté série se však nemohu zbavit dojmu, že finálová epizoda byla malinko nedotažená a celé mi to přišlo jaksi nepřirozeně useknuté. Měl jsem pocit, jakoby tvůrci nebyli zcela přesvědčeni o tom, jak mají celé vyvrcholení vlastně uchopit. Opravdu těžko říct, čím to mohlo být, asi jsem jen po tom parádním průběhu čtvrté série doufal ve více vyhrocený a silnější závěr.

Ani to ale vůbec nic nemění na skutečnosti, že nám Steven Knight doručil další úžasnou jízdu, kterou si Peaky Blinders bez jakýchkoli větších problémů i nadále udržuje svůj vysoký standard. Tento seriálový klenot od stanice BBC jednoduše neztrácí dech a do budoucna má stále co nabídnout. No a určitě nebudu sám, pokud řeknu, že se již nemohu dočkat v pořadí páté série. 9/10

0/10