Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
5. března 2018 7:59
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Jaguar přichází se sériovou podobou atraktivního elektromobilu, kterým útočí na Teslu

TECH
Uložit Uložené

Jeden z prvních plně elektrických prémiových vozů na našem trhu.

Jaguar už léta ohlašuje svůj plně elektrický model a právě nadcházející autosalon v Ženevě bude místem, kde se sliby naplní. Přesně rok poté, co britská automobilka ve velkolepém Palexpu ukázala koncept elektrického SUV, nebo lépe řečeno crossoveru, nám Britové servírují finální a sériovou podobu zcela nového modelu I-Pace. Kompetentní ze strany značky Jaguar Land Rover prohlašují, že jde o vskutku nestandardní počin, a to v tom smyslu, že jako jedno z mála prémiových vozidel bylo už od útlého základu vývoje navrhované jako elektromobil, a tedy nejde jen o jednu z více verzí klasického modelu.

Jinými slovy, I-Pace vznikal na čistém papíře jako elektromobil, a tedy několik diametrálně odlišných konstrukčních řešení umožnily navrhnout vozidlo od základů jinak – základem platformy jsou uprostřed nápravy umístěné lithium-ionové akumulátory s kapacitou 90 kWh, což ve smyslu nového měřícího cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) obnáší reálný dojezd až 480 kilometrů na jedno nabití. Klasická domácí síť představuje více než 10hodinové nabíjení, v případě rychlonabíjecích stanic je však možné baterie dobít na 80 % jen za 45 minut, 15minutové nabíjení pak zaručuje dojezd zhruba 100 kilometrů.

Jaguar přichází se sériovou podobou atraktivního elektromobilu, kterým útočí na Teslu
Zdroj: www.autoevolution.com

I-Pace vyfasoval dva elektromotory, každý tedy na jiné nápravě. Kombinovaný výkon hovoří o síle 294 kW / 400 koní a 696 N.m, což ve výsledku zaručuje akceleraci na stovku za 4,8 sekundy. Crossover s ideálním rozložením hmotnosti 50:50 může být vybaven pneumatickým odpružením, pyšní se však i výborným koeficientem odporu vzduchu Cx = 0,29. Za tímto údajem nestojí jen samotný tvar karosérie, ale například i aktivní klapky v masce, což je mezi elektrickými vozy velká rarita.

Kvůli koncepci karoserie, která nezahrnuje tradiční motorový prostor vpředu, byla kabina posunuta výrazně vpřed, díky čemuž automobilka ve velkém opěvuje prostornost na úrovni o třídu větších aut. Zavazadlový prostor má obrovských 656 litrů, po sklopení sedaček dokonce až 1453 l.
 

Následně zde máme samotný design, který je mimořádně atraktivní. Poměrně dost členitá a netypicky navržená karoserie působí nejen velmi hodnotně, ale i opravdu prémiově. Samozřejmostí je full-LED technologie s efektní grafikou, vyzvednout je však třeba i návrh interiéru. I-Pace je prvním modelem značky Jaguar, který dostal infotainment Touch Pro Duo, tedy multimediální systém s dotykovým ovládáním ve stylu Range Roveru Velar. Elektromobil je vybaven službou Amazon Alexa, většinu nastavení bude tedy možné zastřešit pouze pomocí hlasu. Cena modelu I-Pace se odhaduje na úrovni od necelých 70 tisíc €.

Domů
Sdílet
Diskuse