Další exemplář se střevy z monopostů F1.
Automobilka Alfa Romeo poslední roky přistoupila na novou vlnu, jejímž výsledkem byl příchod modelů Giulia a Stelvio. Sedan nižší střední třídy patří odjakživa k důležitým modelům značky, zatímco přítomnost nového SUV byla nezbytností ve smyslu současných trendů. Italové opět vsadili hlavně na emoce či techniku příbuznou sesterskému Ferrari, což ocení zejména zákazníci zamíření na špičkové vrcholné modely nesoucí zkratku QV.
To, jak se Alfě daří prodávat modely, do kterých vsadila prakticky všechno, není zcela jasné. Zatímco jedna skupina mluví o úspěších, druhá informuje o podprůměrných číslech. Tak či onak, nejnověji na povrch vyplula informace o tom, že se značka chystá ještě více přitvrdit, což by mělo vyústit v příchod ryze sportovního modelu.
Vypadá to tak, že ve věci je pravděpodobně kupé odvozené od Giulie, pod kapotou se má přitom dokonce skrývat hybridní technologie ze světa F1.
Řeč je o systému rekuperace kinetické energie ERS, čili technologii, která umožní zvýšení výkonu a zároveň snížení spotřeby. Údajně tento systém najdeme jak v civilnějším provedení s benzínovým dvoulitrem, tak i ve vrcholném QV. Jeho základem bude samozřejmě 2,9litrový šestiválec, který za pomoci ERS poskytne prý až 471 kW/641 koní.
Nové kladivo na modely jako M4 či C 63 tak ponese technologii z monopostů Ferrari, otázkou je, kdy se tak stane (portál autocar.co.uk hovoří o konci roku) a jaké jméno nakonec novinka dostane. Mluví se totiž o názvu Spirit, v úvahu ale v neposlední řadě připadá i legendární označení GTV. Nechme se překvapit.