Očekávaná varianta se stává skutečností.
Není tomu tak dávno, co jsme tu měli opravdu zajímavé srovnání dvou špičkových supersedanů, v němž měl decentně navrch zástupce z Affalterbachu. Už v té době však bylo jasné, že se brzy dočkáme vylepšené M5, čímž BMW s největší pravděpodobností vrátí úder konkurenčnímu AMG. Slovo dalo slovo a my už mezitím poznáváme variantu M5 s dodatkem Competition, kterou Mnichované ještě přitvrzují.
Jak je zvykem, jde o odlehčený a zároveň výkonnější variantu standardní M5, se kterou sdílí samotné srdce. Tím je 4,4litrový osmiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel, jeho výkon však poskočil z 441 kW/600 koní až na 460 kW/625 koní a masivních 800 Nm. Verze Competition je tak o téměř 15 koní silnější než Mercedes-AMG E 63 S, ve prospěch třídy E však nadále hovoří točivý moment (850 Nm).
Díky nárůstu síly dokáže M5 Competition akcelerovat na stovku za 3,3 sekundy, na rychlost 200 km/h se tento model dostane jen za 10,8 sekundy. Ohledně maximální rychlosti zatím oficiální stanovisko nezaznělo, předpokládá se však, že půjde o maximálku někde za hranicí 305 km/h. Competition paket dále snižuje a přiostřuje podvozek, přináší upravené výfukové potrubí a exteriéru dodává černé detaily.
Karbon-keramické brzdy zatím zmíněny nebyly, je však více než pravděpodobné, že brzy rozšíří příplatkovou výbavu. Standardem budou přitom specifické 20" disky Y-Spoke 789M a množství karbonových prvků. Cenové relace zatím neznáme, BMW M5 Competition se však k dealerům dostane přibližně v září.