Britská automobilka nabízí luxus i mimo silnice. Cullinan je vyšší, ale design zůstává věrný značce.
Luxusní britská značka Rolls-Royce si pro své zákazníky připravila něco zcela nového. O SUV se u nich mluvilo už déle, ale podle společnosti je dokonalost hlavní pilíř značky a produkt musí být pro svět opravdu připraven.
Design se nezměnil a SUV připomíná své bratry, ale je výše postavené. Zachována je majestátní přední maska a také dlouhý předek. Auto je postaveno na takzvané architektuře luxusu, stejně jako Roll-Royce Phantom. V překladu na hliníkové platformě. Kromě toho, že jde vůbec o první SUV značky Rolls-Royce, jde také o jejich první auto s pohonem všech kol. Samozřejmé jsou jízdní režimy pro jízdu po sněhu či štěrku. Cullinanu však nedělá problém ani brodění, a to až do 54 cm.
Důvod vyrobení Cullinana je jednoduchý. Zákazník dostane možnost vozit se v luxusním autě kdekoli na světě a nevadí, pokud náhodou sjede z cesty. Přesvědčit může pohodlnější nastupování, a i když je auto výše položené, při odemknutí vozidla se podvozek sníží o 40 mm. Dveře se otevírají stále stejně, v protisměru. Značka si přece musí zanechat své poznávací prvky.
Interiér tě nezaskočí a je přesně podle očekávání. Jednoduchý design je ale plný technologií. Nechybí ani noční vidění, asistenční systémy, například abys neusnul, head-up displej, Wi-Fi hotspot a mnoho jiného. Třešničkou na dortu jsou zadní kufrové dveře. Obsahují totiž dvě sedačky a stolek, takže s si Cullinanem užiješ i západ slunce v luxusu a určitě nebude chybět ani láhev dobrého sektu.
Co se skrývá pod robustní kapotou? Dvanáctiválec o objemu 6,75 litru vylepšený o dvě turbodmychadla. Jaký výkon tedy dosahuje? 420 kW, 571 koní a maximální točivý moment 850 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena a zrychlení z nuly na 100 km/h si britská automobilka nechává pro sebe. Majitel Rolls-Royce sice spotřebu řešit nebude, ale přece tento údaj uvedeme. 12,5 litru/100 km si Cullinan vyžádá v kombinované jízdě.