Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
24. května 2018 23:18
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Není Ferrari jako Ferrari. Tuto jednokusovou exkluzivitu si dal na míru postavit sám klient

TECH FERRARI
Uložit Uložené

Další unikátní maranellský kůň z dílny Ferrari Design Center.

V případě maranellské automobilky jsme si už zvykli, že kromě klasických modelů se čas od času objeví i nějaká jednokusovka. Ferrari tak myslí i na ty nejnáročnější klienty, kteří buď chtějí jeden ze sériových modelů odlišit specifickou konfigurací, nebo si dát daný model přetvořit na něco opravdu unikátního. Právě k tomu slouží Ferrari Design Center, odkud vycházejí pozoruhodnější počiny, než bychom čekali. Jinak tomu nebylo ani v uplynulých hodinách.

Ferrari totiž světu ukazuje další model s dodatkem one-off, tedy na míru vyvinutý exemplář, který v tomto případě nese označení SP38. Technický základ pochází ze supersportu 488 GTB. Na jeho podvozku, respektive platformě, však italská značka vytvořila zcela novou karoserii. Jak je zvykem, celý projekt vznikal na bázi preferencí daného klienta, který prý netají velkou náklonnost k závodění. Nelze se tedy divit tomu, že i když vozidlo disponuje silniční homologací, jeho nastavení bylo přizpůsobeno spíš okruhu.

Není Ferrari jako Ferrari. Tuto jednokusovou exkluzivitu si dal na míru postavit sám klient
Zdroj: media.ferrari.com

Během slavnostního předání ve Fioranu majetný zákazník absolvoval už i několik ostrých kol. Specifický design SP38 má již na první pohled zaujmout, o čemž není pochyb, jelikož na poměry Ferrari jsme svědky vskutku kontroverzního designu. Úzké světlomety, vystupující blatníky či netypicky tvarovaný kryt motoru jasně naznačují, že nejde o ledajaké Ferrari. Interiér zatím automobilka neukázala, dá se však předpokládat, že tam už původ tato chuťovka nezapře, a tedy více či méně se bude přibližovat kokpitu 488.

Doporučeno
RECENZE: Ferrari je první velké zklamání v tomto roce RECENZE: Ferrari je první velké zklamání v tomto roce 5. ledna 2024 14:05

Po stránce techniky se o pohon starý známý 3,9litrový přeplňovaný osmiválec s výkonem 670 koní. Sice jsme dosud žádné oficiální parametry nepoznali, je možné, že ani zde nezůstal kámen na kameni a majitel sáhl po jakési úpravě či modifikaci. Exkluzivní kus se veřejnosti poprvé ukáže 26. května na tradiční akci Concorso d'Eleganza Villa d'Este, nás by však zajímalo i to, na kolik taková sranda nejmenovaného majitele vyšla.

Domů
Sdílet
Diskuse