Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
25. května 2018 18:23
Čas čtení 0:00
Viktor Kniš

Všeobecné nařízení o ochraně osobních údajů se stává realitou. Tento trefný Spotify playlist hovoří za vše

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

Zkratka GDPR straší desetitisíce firem v Česku, které si od dnešního dne musí dávat velký pozor na práci se všemi osobními údaji.

Od dnešního dne platí v Evropské unii nové nařízení týkající se sběru a zpracování osobních údajů, které je v posledních měsících velmi dobře známé pod anglickou zkratkou GDPR. Rozhodnutí přišlo už v roce 2016, kdy se Evropský parlament rozhodl výrazně zpřísnit pravidla související s tím, co o nás společnosti vědí a jak mohou zacházet s našimi údaji.

Nová opatření se týkají všech firem a institucí, které sbírají osobní údaje uživatelů a každý, kdo do dnešního dne nesplnil požadavky, může čelit vysokým pokutám. I proto tě dnes na Refresheru překvapilo upozornění, které by sis měl pozorně prostudovat. Pravdou však je, že by tě to stálo několik hodin času.

Uživatelé tuto novinku pocítili i díky své e-mailové schránce, která v posledních týdnech dostala pořádně zabrat. Pro společnosti to byl totiž nejideálnější způsob, jak si vyžádat souhlas ke zpracování osobních údajů.

Všeobecné nařízení o ochraně osobních údajů se stává realitou. Tento trefný Spotify playlist hovoří za vše
Zdroj: The Simpsons

Výsledkem by měla být viditelně opatrnější práce s citlivými informacemi a s ní spojené zvýšení bezpečnosti, které však pravděpodobně nepocítíš ze dne na den. Zároveň bude podstatně jednodušší domáhat se svých práv v případě, že se je někdo pokusí porušit. Naopak můžeme očekávat zvýšenou byrokracii, protože na mnoha místech od tebe budou žádat různá povolení.

Z dlouhodobého hlediska jde o výrazný posun v ochraně osobních údajů, ale bude zajímavé sledovat, jak se dokáží s GDPR poprat jednotlivé firmy. Pochopitelně jde i o jednorázové zvýšení finančních nákladů, které by sice neměly být likvidační, ale určitě nikoho nepotěší.

Internet pochopitelně po celou dobu na zavádění nového všeobecného nařízení vtipně reaguje, nás však zatím suverénně nejvíce pobavil tento Spotify playlist, který ve 24 skladbách velmi trefně popisuje, o čem to celé je. A co si o GDPR myslíš ty?

Domů
Sdílet
Diskuse