Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
6. června 2018 11:08
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Audi představuje novou Q8 se svérázným designem

TECH
Uložit Uložené

Úplně nové SUV zaujme zejména designem.

Modelová ofenzíva Audi nabírá na otáčkách. Po stále relativně nové A8, ale hlavně nových modelech A6 a A7 Sportback se na světlo světla prodralo dlouho očekávané SUV. O Q8 se toho už napsalo hodně, až nyní nám však německá prémiová automobilka svůj nový počin představuje oficiálně a podrobně. Hned v úvodu je třeba říci, že novinka vnáší do portfolia značky opět svěží vítr, ať už svou koncepcí, zaměřením nebo designem samotným.

Nejednou vyčítána uniformace designu šla v tomto případě stranou, svědky jsme totiž několika nových designových řešení, která můžeme evidovat zejména v přední části vozidla. Specificky vytvarovaná a zároveň značně vystupující osmiúhelníková maska vnáší vozidlu nejen masivnější, ale i agresivnější podtón. Ruku v ruce s tím korespondují přísné světlomety HD Matrix-LED s laserovou technologií (ukrytá pod hlavními světly) i výrazný nárazník v rámci S-linové série.

Audi představuje novou Q8 se svérázným designem
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Atraktivnější dojem vyvolávají i samotné proporce – s rozměry 4986 × 1995 × 1705 milimetrů je Q8 o 66 mm kratší a zároveň o 27 mm širší než Q7. Svým zjevem tak Q8 velmi připomíná nové Lamborghini Urus, se kterým ostatně sdílí množství součástí a technologií. Podotknout je třeba, že novinka disponuje bezrámovým řešením dveří, což není v daném segmentu moc zvykem.

Sportovnější charakter připomíná i boční silueta a záď trochu evokující vozy kupé. Není žádným tajemstvím, že Audi Q8 má být atraktivnějším, sportovnějším, stylovějším a luxusnějším derivátem současné Q7. Zadní partie tak po vzoru A8 dostaly navzájem propojená LED světla, zároveň však jejich střed vyplňuje do černé barvy lakovaná plocha. Exteriér zkrášluje početně zastoupený chrom, masivnější blatníky a zároveň možnost vozidlo osadit až 22" disky.

Audi představuje novou Q8 se svérázným designem
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Ve srovnání se sesterskou Q7 je interiér zcela nový. Před řidičem sice ve smyslu trendů dominují taky digitální budíky Audi Virtual Cockpit s úhlopříčkou 12,3"; uprostřed však najdeme novou dvojici obrazovek s úhlopříčkou 10,1"; respektive 8,6" a akustickou či haptickou zpětnou vazbou. Základní koncepce tak pochází z nové generace modelů A6, A7 a A8, trojice obrazovek je však zabalená do designově odlišného návrhu.

Audi opěvuje zejména vnitřní prostornost a praktičnost. I přes stylové řešení karosérie zadní pasažéři nebudou limitováni klesající střechou. Ta je totiž zalomená až za jejich hlavami, negativně se to tedy projevilo jen na zavazadlovém prostoru, který má však nadále slušných 605 litrů. Jelikož Audi Q8 zastřeší vlajkovou loď značky mezi SUV, součástí základního provedení bude bohatá výbava – navigace, dvouzónová klimatizace, LED světlomety či 19" disky a adaptivní podvozek.

Audi představuje novou Q8 se svérázným designem
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

V úvodu prodeje bude na trhu pouze jedna motorizace – 50 TDI. Jak jsme si už za poslední rok zvykli, ve smyslu nového označení jde o 3litrový naftový šestiválec s výkonem 210 kW/285 koní a 600 Nm. I Q8 je již v základu mild-hybridem – součástí každé verze je elektrická síť s napětím 48 V, která zásobuje energií i vedlejší elektrickou síť s napětím 12 V. Hlavní síť napájí startovací generátor, který je připojen drážkovaným řemenem k hřídeli motoru. Laicky řečeno, v momentě, kdy vozidlo nebude potřebovat zásah motoru, ho nejenže odpojí od kol, ale ideálně i zcela vypne.

Akcelerace 2145kilogramového SUV na stovku trvá 6,3 sekundy, maximální rychlost je 232 km/h. V roce 2019 modelovou nabídku rozšíří verze 45 TDI (3.0 V6 s výkonem 170 kW) a 55 TFSI (3.0 V6 s výkonem 250 kW). Světlá výška Q8 je až 254 milimetrů, o řazení se stará osmistupňová automatická převodovka Tiptronic, no a samozřejmě nechybí pohon všech čtyř kol quattro. Už nyní se otevřeně hovoří o sportovních verzích s dodatkem S či dokonce vrcholném, osmiválcovém provedení SQ8. Nechme se tedy překvapit, co nám Audi v nejbližších měsících naservíruje. Na závěr dodejme, že výroba novinky probíhá v Bratislavě.

Domů
Sdílet
Diskuse