Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Refresher Česko
Otevřít v aplikaci Refresher
Stáhnout
X
5. července 2018 12:09
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Zcela nové elektrické SUV od Audi dostane virtuální zpětná zrcátka a další vychytávky

TECH
Uložit Uložené

Model e-tron odhaluje už téměř vše.

Modelová ofenzíva Audi pokračuje a po nedávné premiéře nové Q8 se na veřejnost prodírá další zcela nový model. Ten ponese jednoduše název e-tron, což napovídá, že půjde o vůbec první čistě elektrický vůz sériové produkce z Ingolstadtu. Automobilka v tomto okamžiku sice stále říká, že jde o prototyp, ale první oficiální fotografie interiéru jasně naznačují, že se díváme na finální podobu.

Koncepce palubky jde ruku v ruce se současným rukopisem značky. Svědky jsme tak trojice velkých obrazovek, které nahrazují většinu fyzických ovládacích prvků. Celý kokpit je nasměrován na řidiče, oba displeje infotainmentu MMI jsou nakloněny směrem k němu. Horní ve vypnutém stavu splývá téměř neviditelně s velkou plochou, i zde jde tedy o známý Black Panel. Spodní displej je od něj výrazně odsazený a integrovaný do široké středové konzole.

Zcela nové elektrické SUV od Audi dostane virtuální zpětná zrcátka a další vychytávky
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Velký oblouk, který esteticky obepíná přístrojový panel s výraznými horizontálními liniemi, pokračuje až do výplní dveří, kde najdeme další unikátnost elektromobilu e-tron. S příchodem novinky na trh půjde o vůbec první sériový automobil na světě, který dostane volitelná virtuální zpětná zrcátka, laicky řečeno, obrazovky promítající obraz z bočních kamer. Ty nahradí konvenční zpětná zrcátka, čímž dojde k další úrovni digitalizace na palubě.

Virtuální vnější zpětná zrcátka se dají přizpůsobit pro různé jízdní situace a tím zvyšují bezpečnost. V systému MMI může řidič zvolit tři zobrazení – pro dálnici, odbočování a parkování. Dálniční zobrazení se objeví, když vozidlo jede rychleji než 90 km/h a navigační systém hlásí, že je na dálnici. Obraz se přiblíží, aby bylo možné lépe odhadnout rychlost při jízdě. Když řidič signalizuje odbočování, druhé zobrazení rozšíří výřez obrazu na příslušné straně. Tím se zmenší mrtvý úhel. Když řidič zařadí zpátečku, kamera zobrazí obrubník pro zlepšení přehledu při parkování.

Zcela nové elektrické SUV od Audi dostane virtuální zpětná zrcátka a další vychytávky
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Dalším benefitem interiéru je skutečnost, že nohy zadní posádce neomezuje tradiční středový tunel, protože v tomto případě jsou pod podlahou pouze akumulátory. Přesné technické parametry pohonného ústrojí zatím neznáme, stane se tak však ve sklonku několika týdnů, protože Audi e-tron má být oficiálně plně odhalen už brzy. Již nyní však víme, že má délku 4901, šířku 1935 a výšku 1616 milimetrů a kromě elektrického pohonu či plejády zcela nových technologií má zaujmout velkorysým vnitřním prostorem, který vznikl díky absenci konvenčního pohonu.

Na závěr ještě jedna zajímavost. Vzhledem k některým lokálním legislativám pro elektromobily Audi vyvinulo řídící jednotku generující technicko-futuristický zvuk, který vydává reproduktor v pravém předním blatníku. Tím přispívá k lepšímu vnímání vozidla. Když automobil couvá, intenzita zvuku se zvýší, aby ho bylo dobře slyšet i vzadu.

Domů
Sdílet
Diskuse